2020-02-28, 23:21
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag tror att det ekonomiska motivet inte är att förakta. Kan ju vara en av dropparna som fick bägaren att rinna över.

Ja, mest troligt börjar man ju luta åt det. Att det var en enda soppa av otrohet, ekonomiskt fiffel, hållhakar, längtan, hot, drömmar, krossade drömmar, frestande hundben utslängda åt de båda kvinnorna av SD, besvikelse, hat och destruktiv "kärlek" mellan personer som redan slutat fungera med normal självbevarelsedrift. LW beskrivs som en rakryggad person innan hon kraschade i ett dåligt psykiskt mående. Hon hade antagligen inte varit tyst om hon upptäckt att det fuskades och ev även förskingrades. Var HD även med på det så var det nog ytterligare ett incitament om LW redan var på väg nedåt och fast i triangeln med makarna D. LWs ev hot om att avslöja pengafiffel kan ha blivit droppen för HD och SD. Även om det verkar knäppt för oss som inte håller på med GC så verkar ju enorm prestige finnas i denna hobby för Järngänget och andra involverade i hobbyn i de kretsarna.
Citera
2020-02-28, 23:30
Medlem
Reagerade över förhören med alla som tränat på Gustavsvik den aktuella kvällen. FL frågar alla om ngt har stulits. Ska man göra tolkningen att man tror att BO dödats av hantlar eller viktplattor (nämns i ett utav förhören)?
Citera
2020-02-28, 23:35
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Står åklagaren i rätten och pratar om LW-blod på en tvättmaskin hos SD?

Enligt NFC var det ju DNA.

Varför skulle det inte kunna finnas blod/DNA där?
Är det inte klarlagt att FP är BP?
Står det en tvättmaskin vid planket.?

Nu har jag inte läst just det du skriver om, men om dom kan konstatera att det är blod så förstår jag att åklagaren vill nämna det.

FP är trolig BP. Om man hittar blod i hans tvättmaskin betyder det inte att tvättmaskinen är BP. Men det förstår du kanske. Kan tänka mig att han tvättat blodiga kläder eller i övrigt hanterat tvättmaskinen med blod på sig, som fastnat på/i den.
Citera
2020-02-28, 23:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Ja. identifierad.
Sida 12 - 15 i huvudprotokollet.

Jag hittar inte det.
Citera gärna att han är identifierad på de sidorna.

Jag tror ju att han är identifierad, via samtalet om inte annat.
Men på plats när polisen kom, verkar inget ha stämt.
Citera
2020-02-28, 23:46
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hahaha, hur ofta är SD ute på krogen tro? Ensam?

Han ljuger för polisen.
Om vad som har hänt (inte hänt)
Om vem han är .
Om var han bor.
Om vad han har innanför jackan...

Och han ljuger för L*ena....

Önskar bara att hon visste.
Vad lurade han ut henne på?

Jag tänker att om jag hinner (och kan fokusera) så är det intressant att följa hennes spår den 11-12 maj. Det finns registrerat i Aktbilaga 166.

Tillägg:
Angående sidhänvisningar går jag efter den sidhänvisning som står på varje blad, längst upp till höger. De stämmer iö med åklagarens sidhänvisningar. Undrar om inte dina sidhänvisningar har med Pdf att göra? Snurrigt värre.

Nej, han verkar sannerligen inte ha några problem med att ljuga - men fan ta den som påstår att han har fel, då blir han galen. Tror att det ligger en del av hans personlighetsdrag/störning i just detta. Att ljuga är en sak, för då är han Master Of det han säger. Om han anklagas för att ha fel, då blir han rasande, för då krymper han till en liten obetydlig lort. Tror jag.

Ah - så är det givetvis, jag kollar pdf-sidornas nummer. Ska gå på det som finns på "pappret" så klart. Tack!
Citera
2020-02-28, 23:48
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Jag hittar inte det.

Jag har läst förhören med poliserna i FUP. Alltså dom som åkte på det larmet. Och dom var tämligen säkra på att det var SD i efterhand.

Dom trodde även att han hade något innanför sin jacka när dom pratade med honom, för han såg ut att dölja något innanför den. Men när dom bad honom öppna jackan såg dom inget där. Jag tänker mig att han hade med sig hammarn (el liknande) redan då, när han rekade runt.

Det var jävligt skumt beteende på honom iaf, det instämmer båda poliserna i.
Citera
2020-02-28, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Reagerade över förhören med alla som tränat på Gustavsvik den aktuella kvällen. FL frågar alla om ngt har stulits. Ska man göra tolkningen att man tror att BO dödats av hantlar eller viktplattor (nämns i ett utav förhören)?

Man fann en metallplatta på BP/FP och försöker utröna var den kommer ifrån?
Därmed inte sagt att just det var mordvapnet, men vad gjorde den där?

Fanns det andra saker som saknas?

Polisen letar ett kraftigt mordvapen.
Citera
2020-02-28, 23:51
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Reagerade på att den plattan såg ut att ha legat där en längre tid, och att den inte stämmer med märkena på trädet. Mordvapnet finns inte på fyndplatsen skulle jag säga.
Citera
2020-02-28, 23:52
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Jag hittar inte det.

"Jag har efter mordet på Lena W vaktar misstänktes hem och då sett foto på misstänkte. Den misstänkte är mycket väl överensstämmande i utseende med den person jag såg vid den aktuella platsen och tillfället. Insp T Ara "

Kan det vara detta som menas? På sidan 12 i Huvudprotokollet?
Citera
2020-02-28, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Om jag blir ansedd att inte känt L*ena så är det ingen ide att jag fortsätter skriva härinne ,då blir både jag och min fru för ledsna,vi gillade henne och eftersom ingen utav oss satte oss i erotiska situationer med någon utav dessa personer så kunde vi ju leva som man lär ; TILLSAMMANS med vanligt folkvett och med social vänskap på vanliga grunder när det gäller sport och vanlig fritid...

Tack för mig ViggosRos.

Du har ju alltid i dina inlägg talat så gott om Lena, många positiva
saker och berättat att du har mycket att tacka henne för, att hon
lärt dig mycket inom geocaching-världen.

Du var en riktigt god vän till Lena, och din fru också, så självklart
skall du fortsätta att skriva här, fattas bara annat!
Citera
2020-02-28, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Ja, och då borde han ha haft en lämplig förklaring till händelsen. Det hade trots allt inte gått tio år så att minnet skulle ha bleknat. (Visst ja, hans minne verkar uruselt vid förhör.)

Precis som HD:s minne. Förutom när hon hänvisar till att hon svarat på samma frågor i tidigare förhör... Det minns hon minsann.
Citera
2020-02-29, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in