2020-02-29, 02:02
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Har dina kollegor berättat och visat detta? Plomberade grannar?

Nej.
Det de har sagt är att de är kommenderade att arbeta hemifrån. De vet inte när de får återvända till kontoret. Ingen av dem är sjuk o alla mår efter omständigheterna väl. Man följer myndigheternas råd. Punkt.

När det kommer till karantän o isolering av de sjuka så är det allmän information om hur det går till samt syftet.
Citera
2020-02-29, 02:04
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Tror Tegnell att barnen BOR på förskolan? Säger Tegnell att barn inte kan sprida smitta till andra barn och sedan i sin tur smitta sina föräldrar/far- och morförädrar?

Allvarligt talat, har han tappat det helt och varför har vi inga journalister som kan ställa frågor som dessa?

Bra poäng. Varför ställer inte journalister sådana frågor?

Av den enkla anledningen att de springer maktens ärenden, man vill tona ned läget och inte skapa oro/panik. Man vill inte behöva stänga skolor/dagis eftersom det kommer kräva att många som jobbar behöver stanna hemma med sina barn, man hade behövt stänga arbetsplatser till slut också.

Vet inte hur de gör i Japan där de ska stänga skolorna i 1 månad (visar bara på hur allvarligt de ser på problemet, om ni tror att det inte är så farligt med viruset och konsekvenserna som följer).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja jag kanske låter kaxig, det är absolut inte meningen.

Det jag lutar mig mot är det faktum att man använt plasma från tillfrisknade patienter, med gott resultat i Kina. Det betyder för mig att patienter med fullgott immunförsvar utvecklar åtminstone en immunitet som minst varar några månader.

Om vi får en fullständig immunitet mot viruset är kanske för tidigt att säga men jag har länkat till studier där man hittat T-minnesceller hos patienter ett år efter infektio av SARS-CoV-1. Det betyder att man fick en varaktig immunitet mot den sjukdomen och det är nog det virus som liknar detta mest.
Det går inte att få någon ”fullständig immunitet” då viruset muterar.
Citera
Medlem
Citat:
Du verkar lite stött. Går inte undergången som önskat?
Du kan ju läsa användarens prestationer i tråden. Tycker du att de är av kvalitet så är det antagligen för att ni är på samma nivå. Hade du något mer lysande att inflika?
Citera
2020-02-29, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
https://twitter.com/DSM/status/1224262885729349633?s=19

Kolla kommentarer..
50 ton vitamin c som ska hjälpa människor att vara mindre mottagliga mot corona-viruset.

Det låter som folktro, men kanske det finns en vetenskaplig förklaring?

Jag har många brustabletter i rör c-vitamin hemma tillsammans med 200 tuggtabletter. Det är i min prepping-box.

Kanske jag ska göra till vana att dra i mig C-vitamin varje dag?

Vad tror de klarsynta?
Citera
2020-02-29, 02:05
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag är nykterist. Det gäller ju att ha bra immunförsvar så man inte faller offer för ett sketet virus som många andra är i tråden tydligen är på väg att göra.

Seså åk ut till stugan på landet nu och stäng fönsterluckorna.

Nykterist? Du menar väl muslim? Turkiskt muslim, gickhan är ju turkiskt
Senast redigerad av EastClintfood 2020-02-29 kl. 02:10.
Citera
2020-02-29, 02:06
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Jodå, jag har sett några filmsnuttar, men de väckte fler frågor än gav svar. Kan du plocka fram dem och gå igenom vad som händer, var vi är och vad folk säger.

Vad är det för pest du talar om?

Jag förväntar mig inte något annat svar från dig, vi tolkar läget helt annorlunda och det är väl bra.

Om du undrar vilken pest jag skriver om, sluta ordbajsa är du snäll.
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Nej.
Det de har sagt är att de är kommenderade att arbeta hemifrån. De vet inte när de får återvända till kontoret. Ingen av dem är sjuk o alla mår efter omständigheterna väl. Man följer myndigheternas råd. Punkt.

När det kommer till karantän o isolering av de sjuka så är det allmän information om hur det går till samt syftet.

Tack.

Att de svetsas in och svälter till döds, som en annan postar skriver?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Bra poäng. Varför ställer inte journalister sådana frågor?

Av den enkla anledningen att de springer maktens ärenden, man vill tona ned läget och inte skapa oro/panik. Man vill inte behöva stänga skolor/dagis eftersom det kommer kräva att många som jobbar behöver stanna hemma med sina barn, man hade behövt stänga arbetsplatser till slut också.

Vet inte hur de gör i Japan där de ska stänga skolorna i 1 månad (visar bara på hur allvarligt de ser på problemet, om ni tror att det inte är så farligt med viruset och konsekvenserna som följer).
Är inte typ 7/10 kvinnor hemmafruar? Det gör rätt stor skillnad i så fall.
Citera
2020-02-29, 02:08
Medlem
tjallepetters avatar
Rapporten från BBC för 2 timmar sen är skrämmande.
Citera
Medlem
InteMassmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Jag jobbar hemifrån och beställer mat och andra produkter online sedan länge.

Hur vet du att käket inte är coronasmittat då?
Eller sprayar du dina potatisar med klorin eller alkohol?
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flerkonton
Är inte typ 7/10 kvinnor hemmafruar? Det gör rätt stor skillnad i så fall.

Haha vilket år lever du i?

Alla kvinnor jobbar i dagens Sverige, förutom kanske 10%. Många invandrarkvinnor är nog hemmafruar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in