Citat:
Ursprungligen postat av
teamflashh
Tänkte mer att SVT ska vara neutrala. Att man vinklat den till Kinas nackdel upprör inte mig för Kina är ju ett skitland.
Nja, det ska de väl lyckligtvis inte, inte neutrala? Det hade varit väldigt illa. Och det hade nog inte ens varit möjligt.
Det hade ju inneburit att de inte fick nämna information som kan uppfattas som negativ eller positiv.
De hade inte fått nämna nästan några nyheter, eller någonting alls.
Däremot ska SVT vara opartiska. Och därmed får SVT prata om nyheter även om en del kan tycka att nyheten kan uppfattas som någonting negativt.
Men rätta mig om jag har fel. Men jag uppfattar ordet neutral som frånvaro av någonting positivt eller negativt. Och det tycker jag inte låter bra. Opartiskhet däremot uppfattar jag som att man inte tar någons parti bara bara för att det är den parten
Citat:
Det tror jag säkert med. Jag blev bara förvånad eftersom det kom in flera inlägg som berättade att det KAN finnas tvivel kring filmernas äkthet och möter senare av samma film i ett dokumentär gjord av SVT. Jag håller egentligen med dig, offentliga sektorer har säkert kontroller för filmer som spelats in av allmänheten och är därför verifierade/äkta på något sätt.
Det skulle jag också gjort.
Jag är nog på din sida med, du gjorde rätt som nämnde det eftersom det kan få någon att gräva vid intresse
Egentligen var nog mitt syfte mest att få folk att tänka till rent allmänt om källkritik. Ibland känner jag en del litar mer på anonyma användare på nätet än publika personer i verkligheten, så jag ville mest understryka att man borde utgå utifrån att dokumentären är korrekt