2020-02-29, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
DU får väl se hur de utvecklar sig med dessa 11 patienter eller för den delen övriga som smittats i Europa och om 88 % får lunginflammation. 140 miljoner kineser skulle ha dött vid det här laget om man går efter de så kallade "fakta" som många presenterar i tråden.

http://www.cidrap.umn.edu/news-perspective/2020/02/study-72000-covid-19-patients-finds-23-death-rate
Nu har ju inte jag påstått något om några 88%. Jag kommenterade din "fråga", du vet själv varför frågan var idiotisk, för du vet mycket väl att det är för tidigt antagligen för någon av dom att eventuellt ha utvecklat lunginflammation. I alla fall om man ska lita på FHM's påståenden om när de ska ha smittats.
Citera
2020-02-29, 01:16
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Det handlar om att det är billigare pga våra höga skatter för företag. Detta är ett bevis på EU globalister. Något du kan se hur usa i flera år gett ifrån sig stora delar av sin industri. Detta ändrades i och med trumps ingång som förhandlade tillbaka normala handels avtal där usa inte stod för större delar av hela världens ekonomi. De har tagit tillbaka mycket av sin industri tillbaka till usa. Billigare arbetskraft osv

Nu har jag inte följt USA så väl, men det är logiskt att vara producent och exportera är rätt väg att gå, inte att minimera och importera.
Citera
2020-02-29, 01:16
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 28dagar-senare
Tänk bara en liten stund om det är så illa som WHO snart kommer att förklara att det är en Pandemi, är det fortfarande en massa folk som målar upp något eller är det du som förnekar vad som kanske kan hända, varför inte vara öppen för det och anpassa sig istället för att blunda, var öppen för vad som kan hända och var redo är mitt tips.

Därför att en panedmi inte innebär att det är en pestsmitta. Världen har haft pandemier tidigare utan att det blivit någon katastrof. Folk dör hela tiden och en del som ändå skulle ha dött blir också smittade. Det är inte så enkelt som att bara räkna att någon med en virussmitta dog och att det därmed var viruset som enskilt ändade den personens liv.
Citera
2020-02-29, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marionette
https://www.google.se/amp/s/metro.co.uk/2020/02/26/can-get-coronavirus-already-12304026/amp/

Jo man kan få smittan IGEN
Ja men det där fallet i Japan var inte en återsmitta. Det var en exacerbation efter att virus legat vilande hos patienten.

Det dä är redan avhandlat i tråden.

Man har sett det även i Kina, i ungefär 14 % av fallen.
Senast redigerad av NurseRatched 2020-02-29 kl. 01:19.
Citera
2020-02-29, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du läste inte vad jag skrev?

Jag ögnade igenom det men jag fäster betydligt större tilltro till artikeln i SvD än till dig.

Citat:
Coronavirusets inverkan på ekonomin
Effekt av viruset: ”Svenska varsel redan nästa vecka”

Anställda förlorar sina jobb. Och mindre bolag hotas av konkurs. Det kan bli följden av coronaviruset, enligt Erik Sjölander på Småföretagarnas riksförbund. En åkerijätte larmar om svårt läge i Kina.

.

På fordonsjätten Scania har [man] tecknat avtal med fackklubben som gör det möjligt att tillfälligt stoppa eller minska produktionen en eller ett antal dagar om det skulle vara nödvändigt. De närmaste veckorna kommer att vara avgörande för hur det ska gå,

Du jobbar kanske på Volvo och där har man inte märkt nåt.
Citera
2020-02-29, 01:20
Medlem
severustheemperors avatar
Som flera påpekat vad som sker nu är ju helt absurt. Man måste sätta en hund i karantän
pga. av smittrisk.

Samtidigt så har vi indevider som kommer från andra länder som bär på
vad som kan likställas med ett biologiskt vapen.

Tull
Polis
Försvarsmakt

Gör ingenting.

Det är ju fan landsförräderi, de bryter mot sin uppgift medvetet, och bistår i realiteten
smittspridare från främmande land.

Alla inom Tull, Polis och Försvarsmakten kan ju fan inte vara landsförädare?
Citera
2020-02-29, 01:20
Medlem
Marionettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja men det där fallet i Japan var inte en återsmitta. Det var en exacerbation efter att virus legat vilande hos patienten.

Det dä är redan avhandlat i tråden.

Man har sett det även i Kina, i ungefär 14 % av fallen.

Okej, tack. Kom aldrig så långt tillbaka i tråden. Det är ju bra då, att det verkar som att man inte blir smittad igen.
Citera
2020-02-29, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteMassmedia
Jag har köpt mask. Flera stycken faktiskt
Dem ska jag ha när jag går och handlar. Jag är arbetslös så jag kan handla när det är som minst folk i butiken, men det känns ändå mer safe att ha mask.
Köpte nitrilhandskar med, just to be safe.

Ha det så roligt på jobbet nästa vecka

Jag jobbar hemifrån och beställer mat och andra produkter online sedan länge.
Citera
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 28dagar-senare
Nu har jag inte följt USA så väl, men det är logiskt att vara producent och exportera är rätt väg att gå, inte att minimera och importera.

Som sagt, usa under demokraterna har minimerat och flyttat produktionen utomlands. Trumps har tagit tillbaka många jobb tillbaka. Det är liknande här i sverige. Tex inom stora byggen är det många utländska byggföretag med billigare hantverkare och mycket fusk med betalningar osv.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Nej, du ordbajade massor i över en timme nu om en sak du i ditt huvud ansåg skribenten ha menat, när han inte alls menade det. Svälj stoltheten och gå vidare, du uppfattade fel. Det är ingen som skrattar bakom din rygg för det, däremot om du fortsätter tjata om det så kanske en del gör det.

Stolthet är inget jag bekymrar mig om och det är varsågod att skratta för den som tycker det är kul. Om några månader kan vi med sunt förhållningssätt skrratta åt er galningar som vill göra detta till en apokalyps.
Citera
2020-02-29, 01:22
Medlem
- håll 3m avstånd till alla
- åk inte kommunalt
- var hemma så mkt som möjligt
- spraya coldzyme i halsen
- använd läderhandskar
- använd halsduk runt munnen
- använd nyckel till allt du ska peta på hissknappar mm

Du har nu ökat dina chanser med 85% att överleva.
Citera
2020-02-29, 01:23
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Min teori som jag sagt upprepade gånger är att de använder sig av alternativ medicin. De har skickat 50 ton C-vitamin. C-vitamin som används och forskat i över 80 år som visat stor effekt vid Virala andningssjukdomar.. Corona påverka lungorna vilket är vårt andningsorgan. Flera studier jag har läst har höga doser introvenös hjälpt till att minska och hjälpt till att stötta andningen..

En annan förklaring är att stora delar av kina är nedstängt. Folk sitter hemma utan att träffa andra. Sjuka stängs in i sina lägenheter o dörrar plomberas. Man har rätt att var 3e dag gå till sin lokala butik o hämta mat.

Detta sänker smittspridningen till ett minimum.

Jag talar via skype o zoom varje dag med kollegor över där som arbetar hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in