2018-09-13, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nja 50/50, översta stycket har du rätt i men att SD fyller i LW´s nick i cacher hon inte besökt har inget med att visa att de var vänner. Snarare tvärtom, en sorts ofredande om du vill eller ett sett att visa makt eller djävlas med henne.
Och i de senare fallen ett "alibi" försök.

En vanlig cachare fyller aldrig i någon annans nick i loggen när denne inte är med.

Finner att "ofredande" är troligt då han praktiserat det tidigare bl.a. gällde det väl just det vid första anmälan (som hon valde dra tillbaka). Ett tecken på Maktutövande, som jag ser det.
Citera
2018-09-13, 11:42
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Den grundar jag utifrån sånt som framkommit tidigare i tråden.. T ex:
- SD: otrohet. Han är gift och har barn och kan ändå inte låta bli att ingå en relation med LW.
-LW har anmält SD för hot och kränkning vid två tillfällen men de fortsätter att träffas ändå.
-SD hotade (av för mig okänd anledning) LW med att han skulle sprida foton/filmer som han hade på henne. De fortsätter ändå att träffas.
- Han yttrar våld mot henne genom att knoga hennes huvud. De fortsätter ändå att träffas.
- Av någon anledning tystas barnen om att prata om deras relation.De träffas ändå.

Orkar faktiskt inte rada upp fler indicier. Tycker du att detta är tecken på ett friskt och sunt förhållande får det stå för dig..
Om jag förstår dig rätt Osamaj så är det alltså ett viktigt indicium att SD och LW fortsatte att träffas (i hemlighet) även efter bilbråket 2017.

Citat:
Nja 50/50, översta stycket har du rätt i men att SD fyller i LW´s nick i cacher hon inte besökt har inget med att visa att de var vänner. Snarare tvärtom, en sorts ofredande om du vill eller ett sett att visa makt eller djävlas med henne.
Och i de senare fallen ett "alibi" försök.

En vanlig cachare fyller aldrig i någon annans nick i loggen när denne inte är med.
Och du Sh.Holmes menar precis tvärtom, dvs. att SD och LW inte fortsatte att träffas efter bilbråket 2017, men att SD har försökt lura omgivningen att tro att de fortsatte träffas.

Vem av er har rätt? Och hur kan ni båda vara så säkra på er sak?
Senast redigerad av Draifos 2018-09-13 kl. 11:50.
Citera
2018-09-13, 12:04
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
"gärningsmannen"?
MGM?
-eller har LW telepatiskt, från andra sidan, sänt denna handskadeinfo till DFT?

Eller antyds det att SD sedan 2004 har en handskada som skulle omöjliggöra förmåga att begå våldsamheter?
Som klart motsägs av knoggnuggningen..

Till er som är handkirurgiskt intresserade:
Berätta gärna tydligt varför en (hypotetisk?) handskada från 2004 har en roll i detta mordärende, tack!

Hahaha du är lika underbar som saknad,, Carina78
Tror någon som tidigare utvecklat teorin av den anledningen fick ofrivillig permission. Därav smusslandet som katten runt heta gröten.
Citera
2018-09-13, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Om jag förstår dig rätt Osamaj så är det alltså ett viktigt indicium att SD och LW fortsatte att träffas (i hemlighet) även efter bilbråket 2017.

Och du Sh.Holmes menar precis tvärtom, dvs. att SD och LW inte fortsatte att träffas efter bilbråket 2017, men att SD har försökt lura omgivningen att tro att de fortsatte träffas.

För det mesta är du bara jobbig och kräver svar på svar på svar av alla andra.
Hur menar du att jag menar att LW och HD inte fortsatte att träffas från ovan text? Har du rökt på nu igen?
Citera
2018-09-13, 12:25
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Hur menar du att jag menar att LW och HD inte fortsatte att träffas från ovan text? Har du rökt på nu igen?
Ok. Jag missförstod dig då.
Citera
2018-09-13, 12:31
Medlem
Citat:
Ok. Jag missförstod dig då.

Det måste du ha gjort, de har fortsatt att träffats även efter bilincidenten det är klarlagt.
Däremot hävdar jag att "Nordsjön" loggarna är fejk av SD, som jag tidigare skrivit. Jag TROR inte att LW-SD fortsatte träffas på tu man hand under senare delen av 2017 och in i 2018, vilket även skrivits mycket om tidigare.
Citera
2018-09-13, 13:00
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Det måste du ha gjort, de har fortsatt att träffats även efter bilincidenten det är klarlagt.
Däremot hävdar jag att "Nordsjön" loggarna är fejk av SD, som jag tidigare skrivit. Jag TROR inte att LW-SD fortsatte träffas på tu man hand under senare delen av 2017 och in i 2018, vilket även skrivits mycket om tidigare.

Antingen så hade Lena tröttnat på allt omkring henne , så hon till slut sa till den person som inte ville släppa henne , att om den fortsatte att bestämma över henne så skulle hon tala om för polisen vad hon visste om vem som utfört Linköpingsmordet ,eftersom mördaren antagligen (jag vet ju inte ...) hade biktat sig för henne när hon råkade vara pastor nere i Linköping ...en person som sagt sig höra röster , och kände sig tvungen att utföra detta , som då hände ...

Han hade berättat för henne (antar jag ,att det var hon?) att detta var en engångsföreteelse,och att ingen behövde vara rädd för honom framöver ,som nu ,om det är han ,i så fall inte stämde ...hmm !?
Det sägs att en person inne på Linköpingsmords-tråden kallade sig för Jordgubbsflickan ,och hon försvann lagom då mordet på Lena skedde ,denna jordgubbsflicka beteende sig lite mindre påfallande om vad som hade hänt i Linköping den sista tiden inne på tråden innan hon helt försvann .Typ hon backade en del som om hon kände sig hotad av någon omkring allt hon skrev inne på tråden ,aningens rättfram kan man tycka .

Aja vem vet ?
Mördaren i Linköping fick ju en handskada i och med mordet ,och därför pratar folk inne på Lenatråden om att checka upp hur handflatorna på händerna ser ut .

En annan sak som man kan tro ,som inte riktigt är riktat emot den gärningsman som nu anses vara skyldig ; är ju det att ofta brukar de som flyttat in i Sverige använda just syra när de skall straffa någon kvinna för att hon sagt för mycket eller betett sig fel enligt männen ...

Vet ju inte om han sysslar med syror på sitt Trädgårdsjobb?
I vilket fall hade mördaren i Linköping satt sig för att vila ,när mordet skedde ,bredvid Trädgårdsföreningen i Linköping .Var något sagt om att mördaren bodde hemma i Västerås hos sina föräldrar det året och skulle ner och träffa en tjej han blivit ihop med ,då denne bodde hemma hos sin mamma så följde han med henne mot skolan för att vänta under ´dagen på att hon slutade ....då hände det ...
...allt detta är ju typ spekulationer än så länge ...men detta är just omkring koll utav handflator ...tack för mig ,hej !

Ingen vet ju riktigt om detta bara är en trådsanning ,jag har läst det och själv funderat på det hela ,någon som har en aning om det ligger någon sanning i detta ?

Det är många olika bär i de här trådarna ,jordgubbar ,smultron osv.
Senast redigerad av landbandy 2018-09-13 kl. 13:09.
Citera
2018-09-13, 13:17
Medlem
Citat:

Säker på min sak? Varför förvränger du säker och ting. Var någonstans står det att jag är säker på min sak? Hur kan du tolka en GISSNING som ett säkert antagande??
Citera
2018-09-13, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Antingen så hade Lena tröttnat på allt omkring henne , så hon till slut sa till den person som inte ville släppa henne , att om den fortsatte att bestämma över henne så skulle hon tala om för polisen vad hon visste om vem som utfört Linköpingsmordet ,eftersom mördaren antagligen (jag vet ju inte ...) hade biktat sig för henne när hon råkade vara pastor nere i Linköping ...en person som sagt sig höra röster , och kände sig tvungen att utföra detta , som då hände ...

Han hade berättat för henne (antar jag ,att det var hon?) att detta var en engångsföreteelse,och att ingen behövde vara rädd för honom framöver ,som nu ,om det är han ,i så fall inte stämde ...hmm !?
Det sägs att en person inne på Linköpingsmords-tråden kallade sig för Jordgubbsflickan ,och hon försvann lagom då mordet på Lena skedde ,denna jordgubbsflicka beteende sig lite mindre påfallande om vad som hade hänt i Linköping den sista tiden inne på tråden innan hon helt försvann .Typ hon backade en del som om hon kände sig hotad av någon omkring allt hon skrev inne på tråden ,aningens rättfram kan man tycka .

Aja vem vet ?
Mördaren i Linköping fick ju en handskada i och med mordet ,och därför pratar folk inne på Lenatråden om att checka upp hur handflatorna på händerna ser ut .

En annan sak som man kan tro ,som inte riktigt är riktat emot den gärningsman som nu anses vara skyldig ; är ju det att ofta brukar de som flyttat in i Sverige använda just syra när de skall straffa någon kvinna för att hon sagt för mycket eller betett sig fel enligt männen ...

Vet ju inte om han sysslar med syror på sitt Trädgårdsjobb?
I vilket fall hade mördaren i Linköping satt sig för att vila ,när mordet skedde ,bredvid Trädgårdsföreningen i Linköping .Var något sagt om att mördaren bodde hemma i Västerås hos sina föräldrar det året och skulle ner och träffa en tjej han blivit ihop med ,då denne bodde hemma hos sin mamma så följde han med henne mot skolan för att vänta under ´dagen på att hon slutade ....då hände det ...
...allt detta är ju typ spekulationer än så länge ...men detta är just omkring koll utav handflator ...tack för mig ,hej !

Ingen vet ju riktigt om detta bara är en trådsanning ,jag har läst det och själv funderat på det hela ,någon som har en aning om det ligger någon sanning i detta ?

Det är många olika bär i de här trådarna ,jordgubbar ,smultron osv.
Ok..och detta skulle då handla om att Linköpingsmördaren är samma person som mördade LW? Förstår inte alls kopplingen mellan dessa mord. Menar följare av denna teori att SD också är Linköpingsmördaren? Låter långsökt t o m i mina öron..
Citera
2018-09-13, 13:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Ok..och detta skulle då handla om att Linköpingsmördaren är samma person som mördade LW? Förstår inte alls kopplingen mellan dessa mord. Menar följare av denna teori att SD också är Linköpingsmördaren? Låter långsökt t o m i mina öron..

Jag tänker att de hade ju DNA från den misstänkte mördaren i Linköpingsfallet.
Borde väl vara samkört och kollat?
Jag tror inte heller på denna teori. Inte alls.
Citera
2018-09-13, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Finner att "ofredande" är troligt då han praktiserat det tidigare bl.a. gällde det väl just det vid första anmälan (som hon valde dra tillbaka). Ett tecken på Maktutövande, som jag ser det.

Anledningen att ge sken av att han umgicks med LW (inte bara strax före mordet) kan just handla om han såg andra geocachare, tex Beholder X, som rivaler både vad gäller antal loggade burkar och LWs ynnest. Pinka in reviret?
Senast redigerad av flashbackfollower 2018-09-13 kl. 13:42.
Citera
2018-09-13, 13:42
Medlem
Citat:
Undrar vem som rökt på, det står SD och inte HD. Frågan kvarstår, du hävdar att dom inte träffats?

Ställt samma fråga tidigare men inte fått svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in