2020-02-28, 23:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Ok.
Vi får väl se.

.... och återigen.
Trots dina siffror.
X miljarder på jorden kommer leva vidare.

Jag har inte påstått att miljarder ej kommer överleva. Men du måste väl förstå att det här kommer ha enorma konsekvenser för samhällena världen över i stort oavsett hur många exakt som dör?

Edit: Livet lär inte bli det samma för de x antal miljarder som överlever.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 812258
Jaja, håller med. Men hur-som, jag bor i Oslo och med tanke på hur Norge har skøtt det här fram till nu så blir jag nog sj smittade.
Jag känner mig helt trygg i bergen. Har mat hemma och kommunen håller mig uppdaterad via sms. Kunde inte vara säkrare. Kanske på Svalbard då.
Citera
Bannlyst
I Kina är man flest, och det ger sig på kinesiska produktionsorgan i första hand, en hypotes från min fru!
Citera
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Orsaken till att virus sprids bättre i kallare klimat är framför allt att 1. folk i större omfattning trängs inomhus. Den andra faktorn är att 2. lägre luftfuktighet gör att virus transporteras lättare genom luften.

Det är dock punkt 1 som är huvudorsaken och folk smittas i mycket högre utsträckning inne än ute.
Men då borde Dehli tex vara svårt drabbat, allt är överfullt, metro, taxi, bussar etc...
Citera
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är +75. Du är förmodligen för ung för att inse att 60 inte är någon ålder nuförtiden. En frisk 60-åring hanterar en virusattack utan problem.

Förutsatt att personen får vård bör tilläggas. Finns massvis med bilder och videor från Wuhan där man hämtar lik i bostäder och att dessa var över 75 samtliga är bullshit. Risken att dö i coronavirus är hög utan vård även för medelålders.
Citera
2020-02-28, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Tegnell har testat fler, över 500.
just precis
Citera
2020-02-28, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Att bara 459 tester har gjorts i usa

Ja.
Det förstod väl jag med. Det var ju lite självsägande.

Det som avsågs innan var orsaken.
Att det skulle ha med ett valår att göra, är så jävla galet, konspiratoriskt och rent av barnsligt så det liknar ingenting.
Skulle det vara så säger det väl allt om hur patetiskt viruset är.
Som om USA kan dölja ett ”mega-döds-virus-halvajordendör-virus” för att det är valår.
Ha!
Citera
2020-02-28, 23:03
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodrigo
Iran är inget kallt land, din teori stämmer inte
Qom som varit i centrum av smittan har just nu 4-13 grader i temperatur. Det är snarare i det nedre spannet då Corona verkar trivas i 13-23 grader.

Det är vinter i Iran nu.
Citera
2020-02-28, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
tillbaka och laga bröd på din egen sperma din thelema-tönt. Ingen jävla sexmagick i hela världen kan rädda dig från vad som nu drabbar oss alla.

Vad pratar du om? (vad som drabbar oss alla).

Är du inte en duktig slav så säg....
Citera
2020-02-28, 23:04
Medlem
facemans avatar
fett jobbigt att man blir sjuk nu. vad ska man göra man tror ju 100% att det är corona viruset...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
I Kina är man flest, och det ger sig på kinesiska produktionsorgan i första hand, en hypotes från min fru!
Klok kvinna din fru. Det cirkulerar uppgifter om att alla/många(?) smittade män blir sterila.
Citera
Medlem
SuraStinas avatar
Nu ser listan alltså ut så här på smittade i Sverige:

Fall 1. Kinesiska kvinna i 20-årsåldern smittad i Wuhan, internerad i Jönköping. Sägs vara frisk men inte utsläppt från sjukhuset.

Fall 2. Göteborgare ca 30 år smittad i Italien. Ligger inne på Östra sjukhuset.

Fall 3. Göteborgsbrud smittad av fall 2.

Fall 4 en till Göteborgsbrud som blev smittad i Gbg av fall 2.

Fall 5 är Spaderdams brudpolare, en kvinna som blev smittad i Italien, reste hem till Sverige med flyg till Arlanda (bolag okänd) mån den 24 feb, bodde en natt på hotell i Sthlm och tog sen tåget tis den 25 feb till Gbg. Ambulans väntade på stationen och tog henne direkt till sjukhuset där hon testade positivt. Sägs ha smittat en tjejkompis i Stockholm som tagits till sjukhus, men informationen är inte officiell än.

Fall 6. Uppsalakvinna smittad i Tyskland av en Italienare, jobbar på Thermo Fisher som stängts ner ett par dar. Sades initialt vara intagen på Akademiska sjukhuset i Uppsala.

Fall 7. Utländsk medelålders kvinna smittad i Iran, intagen på sjukhus i Stockholm.

Fall 8. Närstående till fall 7, smittad i Sverige. Funnen via smittspårning.

Fall 9. Närstående till fall 7, också smittad i Sverige och funnen via smittspårning.

Fall 10. Medelålders kvinna i Uppsala som smittats vid resa till Iran. Har satts i hemkarantän.

Fall 11. 50-årig man i Jönköping som smittats efter skidsemester i norra Italien, Emilia Romagna området. Sägs inte ha haft så mycket kontakt med andra sedan resan.

Tack Ken Dryden för att du börjat med listan, och tack Spaderdam för info om din vän!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in