2020-02-28, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refund
Skrev döljer (undanhåller) skjuler på norsk. Inte dräper.

200-500 personer tror du är smittade i Ryssland alltså och att putin aktivt mörkar. Man slutar ju aldrig förundras alltså.

Kanske tänkt på att Ryssland har gränskontroll och visumkrav? Det är en effektiv nation och vinner ingenting på att försöla ljuga, mörka och dölja som Iran försöker med.

Dang, my bad. Nei nei, tror du glemte det jeg skrev i parentes:

(200-500 er bare random eksempel-tall)

Alle land har en agenda med å lyve, ingen land er ærlige, noen er mer ærlige enn andre, spesielt ikke med en pandemi pågående. Russland lyver, Norge lyver, Sverige lyver, tho, som regel om forskjellige ting. USA lyver, Iran, Kina. Norge "tvinger" jo de som bor ved grensa til å bli spioner for å spionere på Russland. Russland spionerer på Norge and around and around it goes.

To set the record straight: 200-500 = eksempeltall
Russland har gjort en bra jobb med å holde landet unna Korea, Japan og Italia tilstander.
Russland holder 100% sikkert tilbake en viss % av tallene, Iran også, Japan også, Korea også, Kina også.
At Putin er en aktiv morder? Nah, tja, han har nok noen liv på samvittigheten, tidligere KGB agent, opposisjonspartiledere som blir skutt på åpen gate. Same shit, ,different story som i 100 andre land.
Streng grensekontroll med visumkrav etc - ja, men gjelder selvfølgelig ikke alle land:

Norge har sikkert tall de ikke har rapportert, Sverige også. Aint no big deal, er en big deal om et land aktivt sørger for at tallene ikke slipper ut, sier ikke at Russland gjør det, men jeg vet ikke, du vet ikke, ingen her inne vet EN DRITT om noe som helst egentlig. Spekulasjoner uansett hva og hvilket land.
Citera
Medlem
HybridOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
att det inte testas i USA beror självklart inte på fattigdom utan på att gudakejsaren inte vill att det redovisas en massa Coronafall ett valår.

Dummaste jag hört. Tror du missförstår hur mycket (eller lite) makt den amerikanske presidenten har och vart den makten ligger...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
80% av alla som får coronaviruset får
samma sympton som en ”vanlig” förkylning. Chilla ner lite, va.

Och de andra 20% är någons barn som har cancer eller någons föräldrar som har diabetes. Eller själva har någon sjukdom.

Rökare drabbas tydligen värre. Vet inte om det stämmer men såg den uppgiften.
Citera
2020-02-28, 22:37
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Aha ja då blir det ju fel. De som dött är ju dessutom 60+ med sjukdomar, men tillfrisknade är ju blandade åldrar. Döda och tillfrisknade är inte random plockade ur samma skål, så att säga.

Det är +75. Du är förmodligen för ung för att inse att 60 inte är någon ålder nuförtiden. En frisk 60-åring hanterar en virusattack utan problem.
Citera
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Nej nej nej. Svenne har tittat ner i backen som strykrädda hundar så jäkla länge att det blivit en vana. Inte en chans att svenne gör någonting överhuvudtaget när detta blåst över och vi kan konstatera utfallet.
Mjnae, det beror nog lite på hur allvarligt det blir. Underskatta inte människans självbevarelsedrift oavsett hur mycket woke vänster feminst den må vara. Detta har potentialen att få butikerna i Sveriges största städer att gapa tomma under en tid, om det vill sig illa. Ett sådant scenario kommer få även den mest inbitna batikhäxan att dra öronen åt sig och fundera ett varv till.

Om det är något som får folk att visa sitt rätta jag så är det brist på mat och brist på det vanliga välfärdssamhälle vi är vana vid. Ur den synvinkeln så hoppas jag att det här viruset blir ett helvete utan dess like för då kommer vi i slutändan få ett ärligare samhälle och ett bättre samhälle. Jag kan inte sticka under stolen med att jag önskar att flera av våra ledande kommer drabbas hårt och skoningslöst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orax
Skrev detta för två dagar sedan men det gick nog de flesta förbi i bruset av alla som ska framstå som den kunnigaste i ett ämne de inte behärskar, på båda sidor. Med tanke på senaste dagarnas utveckling kanske någon finner det intressantare idag. Ni är välkomna!
Jag menar att det är rimligt. Från högre höjd basunerar man ut att "detta är inte alls illa, beredskapen är god" samtidigt som man själv förbereder sig för anarki. Så har det alltid varit, men denna regim i Sverige är extra förljugen än tidigare.

Det finns väl inte någon vid sinna sunda vätskor som litar på svenska etablissemanget? Kanske de som röstar S och är med i "jagärhär" osv.

TÄNK PÅ DETTA:

När våra mångkulturella områden drabbas: hur tror ni att de kommer reagera? Kommer de fint att isolera sig eller kommer de i grupp, med våld söka vård åt sig själva och andra på sitt eget sätt?

Tänk på det, ni som bor inom friktionsavstånd att det kanske är tid för att plocka fram geväret från skåpet om det vill sig så illa att ni får oväntat besök.

Kom ihåg mitt inlägg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HybridOlof
Dummaste jag hört. Tror du missförstår hur mycket (eller lite) makt den amerikanske presidenten har och vart den makten ligger...

Jamen Trump verkar inte ha tagit tag i rodret. Det borde en president göra.
Citera
2020-02-28, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Finns 11 millioner hushåll i USA som är miljonärer (2017)

dvs många gånger fler individer än som bor i Sverige har tillgång till mer än 10 miljoner kr.

att det inte testas i USA beror självklart inte på fattigdom utan på att gudakejsaren inte vill att det redovisas en massa Coronafall ett valår.

Vill och vill.
Är det så farligt och folk trillar av pinnen i märkbar omfattning kommer det ut och blir betydligt mer dyrbart för Trumpen.
Det är inte riktigt så att USA kan stänga ute omvärlden från det...

Det har utan tvekan ingenting med ett valår att göra. Är det allvarligt lägger han såklart det till sin fördel snarare och ser till att skjuta till alla möjliga medel.
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Artikeln har rätt, det är slut.

Intressant dock att artikeln skrevs av ryssvänlige Egor Putilov
https://sv.wikipedia.org/wiki/Egor_Putilov

Trollfabrikens utsände jobbar på.

Putilov har också gjort en grej av Jönköpings-kvinnan, att det hela är mysko.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
https://www.google.com/amp/s/allanyheter.com/article/amp/827466

Karantän i Staffanstorp för alla kommunanställda samt skolbarn som varit i coronadrabbade områden.
Äntligen kloka beslut.
Citera
Medlem
Rodrigos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
För varmt, viruset gillar svalt klimat.

Iran är inget kallt land, din teori stämmer inte
Citera
Medlem
Happysmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
80% av alla som får coronaviruset får
samma sympton som en ”vanlig” förkylning. Chilla ner lite, va.

Det är ju precis det man oroar sig för, nära och kära som är äldre eller redan sjuka. Du skiter säker fullkomligt hur det går för dem men det gör inte jag. Jag vill gärna ha min 74-åriga pappa med parkinsons i livet några år till. Det vill hans barnbarn också, deras morfar som de älskar över allt annat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in