2020-02-28, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Jag är inte överdrivet orolig. Sen får man inte feber av placebo din dumskalle.

Placebo verkar hjälpa mot det mesta, hoppas jag kan få tag i det innan det är utsålt
Citera
2020-02-28, 22:55
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
över 27 har jag sett flera skriver
Luftfuktighet är sannolikt även det en faktor. Kapslar in viruset och gör det mindre effektivt.
Citera
2020-02-28, 22:56
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 812258
Jag skriver bara vad VG säger. Du fattar att han har tagit på handtag, varit på toalettene, hand hälsat på kollegaer och kanskje mött andre i gången?

Kanske du själv borde ta en titt på matten

Ja eller VG kanske borde ta en titt på matten. 200 patienter på 3 arbetsdagar á 8 timmar. Ja jag vet inte. Kanske tar ett läkarbesök bara 8 minuter i Oslo.

Oavsett är det illa, men de siffrorna låter ju helt sjuka. I så fall borde de flesta i Oslo varit exponerade för smittan vid det här laget.
Citera
2020-02-28, 22:56
Medlem
ünders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Där har vi en statsministerkandidat! Sonesson och Björn Olsen får styra upp det här! Nu!

Snälla, varför lyssnar inte politikerna på dessa experter istället för Tegnell?!
Citera
2020-02-28, 22:57
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enelalm
Rätt bra klimat för detta virus då antar jag.

Vill minnas att jag läst i Den tråd att betydligt högre temperaturer behövs för att viruset ska spridas sämre. En bit över 30.

Om det stämmer eller inte kan säkert någon med bättre info svara på, annars så ta det med en nypa salt så länge.

Orsaken till att virus sprids bättre i kallare klimat är framför allt att 1. folk i större omfattning trängs inomhus. Den andra faktorn är att 2. lägre luftfuktighet gör att virus transporteras lättare genom luften.

Det är dock punkt 1 som är huvudorsaken och folk smittas i mycket högre utsträckning inne än ute.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
”En stor majoritet” är lögn, fabulerande och konspiratoriskt. Inget annat.
Likaså vaccin. ”Länge” vad är det? Vad vet du om länge i det avseendet?

Som sagt. Mängder av smittade. Mängder av döda. Du jämförde med Spanska sjukan.
Mycket möjligt det är korrekt!

MEN, X miljarder på jorden lever fortfarande kvar. Punkt.

Finns många spekulationer från experter om att iaf 40-80% av jordens befolkning lär bli smittad. Inget konspiratoriskt utan uträkningar som mycket väl skulle kunna bli sanning.

https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-expert-opinions/

Finns lite citat här bland annat. Annars är det bara att googla själv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gs20
Tack.

Förhoppningsvis? Finns det något mer konkret? Ska man lägga dom i en zip påse t.ex.

Vet inte hur de där engångsmaskerna kan rengöras, men vanliga halvmasker rengör man med alkohol/isopropanol. Utan att garantera att det är 100 procentigt skulle det möjligtvis gå att lägga in den i ugnen på 80 grader i några minuter, eller möjligtvis frysen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Här är den verkliga orsaken till varför bara 459 tester kunnat göras
https://www.theepochtimes.com/labs-in-every-state-could-have-capacity-to-test-for-new-coronavirus-by-next-week-lab-group_3253341.h tml

Den säger inget annat än att nästa vecka kommer man kunna göra tester i samtliga delstater. På ”public labs”.
Att andra tusentals labb i landet kunnat göra tester för längesen vet man ju såklart.

Vad vill du ha sagt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Jag är svensk. Det är många positiva saker med svenskar, men majoriteten är strykrädda hundar inför mångkulturens konsekvenser och misslyckande? Har jag fel?

Jag älskar Sverige och landet, men regimen och dess medlöpare förtjänar inget annat än vad de själva ställt till med.
Många självhatare i tråden...
Citera
2020-02-28, 22:58
Medlem
SuraStinas avatar
Nu ser listan alltså ut så här på smittade i Sverige:

Fall 1. Kinesiska kvinna i 20-årsåldern smittad i Wuhan, internerad i Jönköping. Sägs vara frisk men inte utsläppt från sjukhuset.

Fall 2. Göteborgare ca 30 år smittad i Italien. Ligger inne på Östra sjukhuset.

Fall 3. Göteborgsbrud smittad av fall 2.

Fall 4 en till Göteborgsbrud som blev smittad i Gbg av fall 2.

Fall 5 är Spaderdams brudpolare, en kvinna som blev smittad i Italien, reste hem till Sverige med flyg till Arlanda (bolag okänd) mån den 24 feb, bodde en natt på hotell i Sthlm och tog sen tåget tis den 25 feb till Gbg. Ambulans väntade på stationen och tog henne direkt till sjukhuset där hon testade positivt. Sägs ha smittat en tjejkompis i Stockholm som tagits till sjukhus, men informationen är inte officiell än.

Fall 6. Uppsalakvinna smittad i Tyskland av en Italienare, jobbar på Thermo Fisher som stängts ner ett par dar. Sades initialt vara intagen på Akademiska sjukhuset i Uppsala.

Fall 7. Utländsk medelålders kvinna smittad i Iran, intagen på sjukhus i Stockholm.

Fall 8. Närstående till fall 7, smittad i Sverige. Funnen via smittspårning.

Fall 9. Närstående till fall 7, också smittad i Sverige och funnen via smittspårning.

Fall 10. Medelålders kvinna i Uppsala som smittats vid resa till Iran. Har satts i hemkarantän.

Fall 11. 50-årig man i Jönköping som smittats efter skidsemester i norra Italien, Emilia Romagna området. Sägs inte ha haft så mycket kontakt med andra sedan resan.

Tack Ken Dryden för att du börjat med listan, och tack Spaderdam för info om din vän!
Senast redigerad av SuraStina 2020-02-28 kl. 23:00.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 812258
Norge har ju failat helt.

En øgonläkare som vistades i nord italien i ett drabbat område kommer hem, mår dårligt och frågar om han ska testas och får nei som svar av FHI.

PÅ 3 DAGAR SÅ HAR HAN ØVER 200 PATIENTER!!! DETTA ÄR OSLO 2020.

Norge kommer ta den størsta smällen i Europa.

God natt

Exactly, å alle her inne klager på at Sverige er inkompetente? Her i Norge var det bare /FacePalm x 1000.... Neste blir vel at:

"Alle barnehager i Oslo kommune dro på ferie til Wuhan for å gi ut free hugs, 20 000 barn nå smittet med covid-19, men alt er under kontroll sier Erna Solberg mens hun dytter ned en plate melkesjokolade". Welcome to Norway
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Helt klart bra input från dig men är det inte varmt i Iran nu också? Fast det är ju mer inåt land och kanske inte lika nära ekvatorn som Singapore och Thailand?

Coronaviruset sägs ju vara väldigt temperatur- och luftfuktighetskänsligt i sin överlevnad och spridningsförmåga.

Trots att vi vet så lite så känns det inte som att detta kommer att bli den omvälvande pandemi som vissa i tråden förutspår. Att antalet smittade fluktuerar så snabbt från dag till dag är ett gott tecken. När man tror att nu EXPLODERAR antalet fall så minskar antalet fall helt plötsligt. Skedde i Italien idag, och har tidigare skett i Kina och andra länder också.
Någon här som vet hur tidigare pandemier har utvecklat sig och om detta virus följer samma spår i nuläget?

Nja, i Teheran var det 8 grader nu, Singapore 26 grader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in