2020-02-28, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Helt enig. Løp og kjøp noen kilo med hermetikk innen fiskebollerne tar slutt! 😎

Nei faen, hermetiske fiskeboller? Bønner, joikakaker og tunfisk er tingen i disse apokalyptiske tider!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Hört talas om placebo?
Jag är inte överdrivet orolig. Sen får man inte feber av placebo din dumskalle.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Vem har du tänkt ska arbeta på dessa provisoriska sjukhus?
Jag förmodar alla pensionsräddare har läkarexamen, sjuksköterskeexamen eller undersköterskeexamen.
Citera
2020-02-28, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Ungefär samma väder som det varit i Wuhan senaste månaderna !!!

Svensk försommar

Rätt bra klimat för detta virus då antar jag.

Vill minnas att jag läst i Den tråd att betydligt högre temperaturer behövs för att viruset ska spridas sämre. En bit över 30.

Om det stämmer eller inte kan säkert någon med bättre info svara på, annars så ta det med en nypa salt så länge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Det var väldigt korta läkarbesök Hur var det nu med matten?

Jag skriver bara vad VG säger. Du fattar att han har tagit på handtag, varit på toalettene, hand hälsat på kollegaer och kanskje mött andre i gången?

Kanske du själv borde ta en titt på matten
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Tiden det tar från att hon blir sämre, larmar, och så småningom kommer in på sjukhuset, ska bedömas i turordning, ska akutvårdas eller transporteras till ett sjukhus som har ledig respirator...det är tidsspill man inte vill ha.

En intressant fråga är hur snabbt en försämring av tillståndet kan ske.
Plötslig ur-akut medvetslöshet?
Brådskande Sepsis?

Jag vet var jag vill mina barn ska vara om dom blir sjuka i detta...och det är inte hemma.
Du talar mot bättre vetande. Inga av de rapporter som hittills förekommit i tråden har beskrivit det du föreställer sig. Andningsmässigt handlar det om en gradvis försämring där man blir allt mer kortandad och då behöver syrgas. Om syrgasbehovet ökar som tecken på att man försämras kan det bli aktuellt med annat andningsstöd med hjälp av respirator. Det finns tid att ta sig till sjukhus.

Vad gäller barn så verkar de ha mildare symptom än vuxna.

Dödligheten är högst hos personer >80 år med andra grundsjukdomar.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Ja det är intressant att veta hur snabbt en försämring kan ske.
Vet vi det?
Som jag skrev i mitt inlägg handlar det om ett till flera dygn.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Istället för att klappa ditt huvud läs på och sluta tro på fake media som alla gillar läsa % se på Youtube...

Att läggas i en säng i en flygplats inom karantän, mitt bland massa andra sjuka, när väl personal och utrustning börjar ta slut är ingen räddning eller "vårdplats". Bara en plats under karantän att dö på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Nu har ju även det här viruset en r0 högre än vanlig influensa, alltså oerhört smittsamt och finns ej vaccin på länge. Risken att det här smittar en stor majoritet av jordens befolkning inom kanske ett par år är tyvärr ganska stor.

”En stor majoritet” är lögn, fabulerande och konspiratoriskt. Inget annat.
Likaså vaccin. ”Länge” vad är det? Vad vet du om länge i det avseendet?

Som sagt. Mängder av smittade. Mängder av döda. Du jämförde med Spanska sjukan.
Mycket möjligt det är korrekt!

MEN, X miljarder på jorden lever fortfarande kvar. Punkt.
Citera
2020-02-28, 22:54
Medlem
Ogunquits avatar
https://www.theguardian.com/world/2020/feb/28/coronavirus-may-have-been-in-italy-for-weeks-before-it-was-detected

I can’t absolutely confirm any safe estimate of the time of the circulation of the virus in Italy, but … some first evidence suggest that the circulation of the virus is not so recent in Italy,” he said, amid suggestions the virus may have been present since mid-January.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enelalm
Rätt bra klimat för detta virus då antar jag.

Vill minnas att jag läst i Den tråd att betydligt högre temperaturer behövs för att viruset ska spridas sämre. En bit över 30.

Om det stämmer eller inte kan säkert någon med bättre info svara på, annars så ta det med en nypa salt så länge.

över 27 har jag sett flera skriver
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Christian Sonsson skriver på sin Facebooksida:

Han skriver vidare att de agerar i enlighet med försiktighetsprincipen samt att åtgärderna "vägleds av övertygelsen att det är bättre att agera beslutsamt och föregripande nu, än att tvingas hantera följderna av en fullständig och fullskalig samhällsstörning".

Det vill säga - jämfört med Tegnell agerar han helt tvärtom.

Där har vi en statsministerkandidat! Sonesson och Björn Olsen får styra upp det här! Nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in