Citat:
Delar så andra kan ta tills sig/utveckla.
Beklämmande hur staten importerar terrorism och COVID hej vilt.
Ser att alla må överleva/minimera spridning av viruset genom att under en tid minimera att vistas i trånga miljöer/buss/tåg/folkmassor.
Ta bilen/cykeln/gå till jobbet.
Beklämmande att barn föses ut till skolor när Sverige har en eventuell Pandemi att göra med.
Allt detta när det gjorts klart att resurserna i vården redan går på högvarv/inte finns.
Inga riktlinjer/knapphändig missvisande information.
Apotek tex, inga masker/ingen handsprit.
Finns det handsprit är det SMÅ dyra "handväsk" flaskor.
Kosttillskott.
Kosttillskott KAN ha en stressande/aktiverande effekt på olika system i kroppen (tex mage/lymf), vilken i sin tur gör den mer alert och känslig. Jag söker det motsatta, mer stabil näring, långsam.
Polarn (som jag tackade nej till att komma över tills defcon 5), kallade det gå i ide.
Fokuserar mer på ph samt gröna grönsaker, frysta sen innan corona börjat vandra.
Vad jag läst råder det delade meningar angående laktos, vissa ser laktosens effekt som positiv vid ev pandemi, (sakta ner transportering/självsanering av slemhinnor), de menar att slemhinnorna är mindre känsliga eller "upptagna" vilket enligt dom är virusavstötande.
Personligen ser jag det som bättre att undvika laktos, dels med tanke på att mjölkprodukter vandrar långa kedjor, samt att jag har teorin att kroppen och beteendemönster ska varva ner vid pandemi, inte hålla på med något som låter den jobba extra som vid tex långsammare slemhinnor. Naturen har ett sätt att attrahera virus/bakterier för att i sin tur skapa självsanering genom (förkylning/influensa mm).
Vapen ser jag ingen mening med. Risk för interaktion/kontaminering.
Skulle det bli kaos är jag hemma bakom stängda dörrar med förråd.
Har även en varnings skylt "Avstängt/kontamineringsrisk/COVID-19/Telefonnummer till nån infektionsavdelning/avstängd plats/" att sätta upp på dörren om samhället skulle bli rörigt. Vilken borde hålla de flesta borta. Även polis.
https://www.dupont.com/personal-protection/biological-hazard-protection.html
https://www.rfagriculture.com/watering-irrigation/watering-equipment/sprayers-wands/dramm-hand-pressurized-foamer-8-liter-5-cs.html
Senast redigerad av snuttis 2020-02-28 kl. 21:04.
Senast redigerad av snuttis 2020-02-28 kl. 21:04.