2020-02-28, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Detta är fortfarande bara början, jag hoppas på att detta förbannade virus blir utrotat innan vi blir det.
Man kan vad jag förstår inte bygga immunitet mot virus och därmed kan du bli smittad hur många gånger som häls tills du dör.
Skyddsmask gott folk och glöm inte skydd emot ögonen också!
Så du blir aldrig frisk ifrån förkylning när du blir sjuk?Skärpning!
Citera
2020-02-28, 19:08
Medlem
Theforeigners avatar
DANMARK:

Ny smittad i Danmark (nu 2 smittade)

15 Feb : Person kom hem från norra Italien
18 Feb: Person får feber och hosta
27 Feb: Personen kontaktar sin doktor och skickas till Rigshospitalet
28 Feb: COVID-19 test är positiv, personen skickas i hem karantän.

Dvs att personen möjligtvis har färdats runt i Köpenhamn i 9 dagar och smittad ja hur många ???
Citera
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
Han kommer säga exakt samma sak som igår: att detta är förväntat och att vi inte har anledning att oroa oss.

Jag känner att corona-viruset nu mest är en media-grej.
Och Folkhälsomyndigheten verkar egentligen inte bry sig.
Aftonbladet och Expressen går givetvis på högvarv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
Nu talar det satans avskummet Tegnell

https://www.svtplay.se/video/25805976/nyheter-direkt/fyra-nya-fall-ikvall-coronaviruset-fortsatter-spridas-i-sv?start=auto

"...fortsatt smittspridning i Sverige har vi inte..."

"En läkare på det norska storsjukhuset Ullevål i Oslo har bekräftats vara smittad av coronaviruset, enligt den norska tidningen Aftenposten. Sjukhuset har kallat till presskonferens."

En läkare kan lätt bli en superspridare om han träffar 100+ patienter om dagen....
Citera
2020-02-28, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Alltså jag skojar inte nu men mina barn har fått en konstig svårare hosta. Inte krupp eller något som kommit av en förkylning utan endast hosta. Jag själv känner också. Det är en hosta vi inte känner igen
Fast det är förkylningar som går nu. Alla barn hostar nu
Citera
Bannlyst
Citat:
Detta är fortfarande bara början, jag hoppas på att detta förbannade virus blir utrotat innan vi blir det.
Man kan vad jag förstår inte bygga immunitet mot virus och därmed kan du bli smittad hur många gånger som häls tills du dör.

Peaken är vid vecka 30 i Juli.

Vi är på bokstav A nu.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

Allmän idioti är ett mycket större hot mot landet än ett virusutbrott som vi haft vart tionde år sedan flera årtionden bakåt.

Jag rekommenderar knäskydd och broddar i stället för skyddsmask eftersom det är halt på sina håll.
Citera
2020-02-28, 19:10
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
nästa vecka börjar the real fun i sverige när alla ensamkommande från afghanistan kommer hem från sin semester i iran

Japp, plus alla skolbarn som är tillbaka efter skidåkningen i Italien. Barnen smittar varandra, som går hem och smittar sina föräldrar, som går till jobbet och smittar sina kollegor.

Skulle tippa att vi har gått om Italien i antalet smittade nästa fredag.
Citera
Medlem
mrmoonlightss avatar
Andra dagen efter det Svenska Covid-utbrottet är 1177 nedringt. Hur ska det bli när 800 000 människor känner sig dåliga? Tanken svindlar. Hoppas att nära och kära inte behöver vård med en "vanlig" sjukdom. Hur blir det med hjärt- och cancerpatienter?

Den här tråden handlar inte om Sveriges migrationspolitik, men det finns likheter. Den totala förljugenheten över hur bra vi ska fixa en situation. Landstingen är slimmade in på bara skinnet sedan länge. Dom har använts som budgetregulator i decennier och marginalerna finns inte.
Citera
Medlem
Corona-Chans avatar
"I motsats till vanliga munskydd som inte hjälper som individuellt skydd mot coronaviruset anses andningsskyddsmasker av klasserna FFP2 och FFP3 vara godkända mot viruset.

Samhällsnytt har funnit att sådana andningsskydd inte längre finns att köpa på den öppna marknaden i Sverige.

Varken byggvaruhus som Bauhaus, Hornbach, Jula eller apotekskedjor har dem på lager."

https://samnytt.se/andningsskydd-slut-i-hela-sverige-sjukvarden-ber-om-hjalp/

Det säger en del om oron i landet.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Ehhh... hur många som helst har vittnat om att de inte fått testa sig. Hur många dom helst har varit sjuka i sina hem. Hur många som helst har dött på gator & i sina hem. Om de inte skrivits in på sjukhusen har de fått annan dödsorsak. Om de inte testats så räknas de inte med i statistik. Kina har inte haft tillräckligt med testkit för att testa. Du kan garanterat lägga till en extra nolla både på smittade & döda i kina. Folk vittnar om att krematorier jobbat 24/7. Finns 49 st i Wuhan och de har jobbat non stop.

Det finns inte på långa vägar för att få behandling i Sverige emot denna influensa, resurserna finns inte.
Håll dig hemma, då minskar du spridningen och läkarvården har ändå föga att ge.
Citera
2020-02-28, 19:11
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
DANMARK:

Ny smittad i Danmark (nu 2 smittade)

15 Feb : Person kom hem från norra Italien
18 Feb: Person får feber och hosta
27 Feb: Personen kontaktar sin doktor och skickas till Rigshospitalet
28 Feb: COVID-19 test är positiv, personen skickas i hem karantän.

Dvs att personen möjligtvis har färdats runt i Köpenhamn i 9 dagar och smittad ja hur många ???

Källa: https://www.bt.dk/samfund/endnu-en-dansker-er-coronasmittet-efter-tur-til-norditalien
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in