Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Men när du bevisligen inte klarar av att tajma marknaden vore det mycket bättre om du bara ligger lång i index och inte hålla på med BEAR som du har förlorat massor på.
En av mina tyngre positioner är svenska småbolag och hur det gått kan du se om du kollar på t.ex. AMF aktiefond småbolag. Den har gått 15,6% plus sedan den 16:e Augusti då du skrev att du legat tung i BEAR. Det är inte illa på ett halvår.
Var lite snäll mot dig själv och sluta tro att du är bättre än marknaden när du bevisligen är mycket sämre och får pisk.
Bättre än marknaden? Jag är del av marknaden. Marknaden har alltid rätt.
Menar du kanske bättre än index? Min värdekurva på avanza sedan 2008 är betydligt över alla normala index som OMXS30. Jag är bättre än alla vanliga indexfonder, så här långt. Dock inte perioden aug-dec 2019 men vem är perfekt. T.o.m. Warren Buffet kommer att gå på en oerhörd nit med apple och Heinz.
Dina frågor och påståenden, och ditt svar om "småbolagsfond" visar att du aldrig hanterat något större belopp i hela ditt liv. Den finns ingen i hela världen som kan tajma en dipp eller en topp.
Alla dina påståenden är ganska larviga, eftersom du själv bara äger indexfonder och alltså styrs av vad jag och andra köper. Din insats och din vinst är identisk med min svärmors. Klapp på axeln.