2020-02-28, 16:44
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du ljög alltså i det inlägget jag citerade då för där skrev du att du skulle sälja dina BEAR i december.

Även om du ljög då står OMX fortfarande efter denna nedgång 10% högre än den 16:e Augusti då du var tankad med BEAR, hur mycket har du torskat?
Att ha en plan att sälja i december men ändra den planen är inte att ljuga.

Man har ingen vinst eller förlust innan den realiseras.
Citera
2020-02-28, 16:51
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Att ha en plan att sälja i december men ändra den planen är inte att ljuga.

Man har ingen vinst eller förlust innan den realiseras.

Som sagt, även om det du skrev inte stämde så ligger OMX fortfarande 15% högre än när du satt tung i BEAR, hur mycket har du torskat på detta? Skulle det inte varit skönare att få en vinst på 15%?
Citera
2020-02-28, 17:10
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Som sagt, även om det du skrev inte stämde så ligger OMX fortfarande 15% högre än när du satt tung i BEAR, hur mycket har du torskat på detta? Skulle det inte varit skönare att få en vinst på 15%?
Absolut, jag borde ha köpt XACT bear för 1 miljard för en vecka sedan. Det hade varit överlägset bäst.

Berätta om din egen vinst sista veckan och sista halvåret.
Citera
2020-02-28, 17:19
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Absolut, jag borde ha köpt XACT bear för 1 miljard för en vecka sedan. Det hade varit överlägset bäst.

Berätta om din egen vinst sista veckan och sista halvåret.

Men när du bevisligen inte klarar av att tajma marknaden vore det mycket bättre om du bara ligger lång i index och inte hålla på med BEAR som du har förlorat massor på.

En av mina tyngre positioner är svenska småbolag och hur det gått kan du se om du kollar på t.ex. AMF aktiefond småbolag. Den har gått 15,6% plus sedan den 16:e Augusti då du skrev att du legat tung i BEAR. Det är inte illa på ett halvår.

Var lite snäll mot dig själv och sluta tro att du är bättre än marknaden när du bevisligen är mycket sämre och får pisk.
Citera
2020-02-28, 17:37
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Men när du bevisligen inte klarar av att tajma marknaden vore det mycket bättre om du bara ligger lång i index och inte hålla på med BEAR som du har förlorat massor på.

En av mina tyngre positioner är svenska småbolag och hur det gått kan du se om du kollar på t.ex. AMF aktiefond småbolag. Den har gått 15,6% plus sedan den 16:e Augusti då du skrev att du legat tung i BEAR. Det är inte illa på ett halvår.

Var lite snäll mot dig själv och sluta tro att du är bättre än marknaden när du bevisligen är mycket sämre och får pisk.
Bättre än marknaden? Jag är del av marknaden. Marknaden har alltid rätt.

Menar du kanske bättre än index? Min värdekurva på avanza sedan 2008 är betydligt över alla normala index som OMXS30. Jag är bättre än alla vanliga indexfonder, så här långt. Dock inte perioden aug-dec 2019 men vem är perfekt. T.o.m. Warren Buffet kommer att gå på en oerhörd nit med apple och Heinz.

Dina frågor och påståenden, och ditt svar om "småbolagsfond" visar att du aldrig hanterat något större belopp i hela ditt liv. Den finns ingen i hela världen som kan tajma en dipp eller en topp.

Alla dina påståenden är ganska larviga, eftersom du själv bara äger indexfonder och alltså styrs av vad jag och andra köper. Din insats och din vinst är identisk med min svärmors. Klapp på axeln.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2020-02-28 kl. 17:43.
Citera
2020-02-28, 17:48
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Bättre än marknaden? Jag är del av marknaden. Marknaden har alltid rätt.

Menar du kanske bättre än index? Min värdekurva på avanza sedan 2008 är betydligt över alla normala index som OMXS30. Jag är bättre än alla vanliga indexfonder, så här långt. Dock inte perioden aug-dec 2019 men vem är perfekt. T.o.m. Warren Buffet kommer att gå på en oerhörd nit med apple och Heinz.

Ditt storhetsvansinne orsakar stora förluster för dig. Du är en del av marknaden (om vi nu antar att du faktiskt handlar aktier och inte bara begagnade kläder som du sagt att du gör), men du är inte marknaden. Du har alltså inte rätt och det märker du på dina stora förluster i BEAR trots att marknaden har gått upp.

Citat:
Dina frågor och påståenden, och ditt svar om "småbolagsfond" visar att du aldrig hanterat något större belopp i hela ditt liv. Den finns ingen i hela världen som kan tajma en dipp eller en topp.

Är du full, det är du som tror du kan tajma marknaden och jag som råder dig att sluta försöka med det när du ser hur uselt du lyckas. Du har legat i BEAR i flera månader enligt egen utsago samtidigt som börsen har stigit kraftigt, det är en katastrofal felbedömning av dig.

Börja om från början och använd dina vinster från handeln med begagnade kläder till att göra små köp en t.ex. en svensk småbolagsfond eller en bred amerikansk indexfond alternativt global fond så kommer det gå bättre för dig.
Citera
2020-02-28, 17:51
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ditt storhetsvansinne orsakar stora förluster för dig. Du är en del av marknaden (om vi nu antar att du faktiskt handlar aktier och inte bara begagnade kläder som du sagt att du gör), men du är inte marknaden. Du har alltså inte rätt och det märker du på dina stora förluster i BEAR trots att marknaden har gått upp.

Är du full, det är du som tror du kan tajma marknaden och jag som råder dig att sluta försöka med det när du ser hur uselt du lyckas. Du har legat i BEAR i flera månader enligt egen utsago samtidigt som börsen har stigit kraftigt, det är en katastrofal felbedömning av dig.

Börja om från början och använd dina vinster från handeln med begagnade kläder till att göra små köp en t.ex. en svensk småbolagsfond eller en bred amerikansk indexfond alternativt global fond så kommer det gå bättre för dig.
Den uppblåsta är väl ändå du, som har noll track record, skriver trollinlägg, och inte äger någonting men ändå ger råd på FB även till miljonärer. Alla dina råd är vansinniga. Jag skrattar hela vägen till banken.

Jag är rätt stolt över att jag till sist låg rätt med mina bear i måndags. Den som väntar.

Fundera nu på vad du hade gjort med 8mkr ny-insatta på ditt konto. Jag vet den känslan, jag har den när jag lägger mig ikväll.

xact bear upp 5.09% idag. Igen.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2020-02-28 kl. 17:57.
Citera
2020-02-28, 17:57
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Den uppblåsta är väl ändå du, som har noll track record, skriver trollinlägg, och inte äger någonting men ändå ger råd på FB även till miljonärer. Alla dina råd är vansinniga. Jag skrattar hela vägen till banken.

Fundera nu på vad du hade gjort med 8mkr ny-insatta på ditt konto. Jag vet den känslan när jag lägger mig ikväll.

Skulle jag se totalt 8 miljoner på mina konton skulle jag inte må så bra nej för då skulle det ha varit en total kollaps på börsen. Mindre slag upp och ned gör däremot inte att jag blir hispig, jag har varit med länge och vet att det är sådant som händer men över tid spelar det väldigt liten roll och kan inte förutses.
Citera
2020-02-28, 18:01
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Skulle jag se totalt 8 miljoner på mina konton skulle jag inte må så bra nej för då skulle det ha varit en total kollaps på börsen. Mindre slag upp och ned gör däremot inte att jag blir hispig, jag har varit med länge och vet att det är sådant som händer men över tid spelar det väldigt liten roll och kan inte förutses.
En person som har SMÅbolagsfond har inte i närheten av 1mkr. Det är pigga gubbar som har dem, med 200K eller så sparade.

8mkr NY-insatta. Min avanza-depå ligger på 67.6 mkr idag. Nästa vecka kan jag klättra över 70mkr för första gången i mitt liv, behövs ytterligare ca 7% dipp för att nå dit.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2020-02-28 kl. 18:05.
Citera
2020-02-28, 18:07
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
En person som har SMÅbolagsfond har inte i närheten av 1mkr. Det är pigga gubbar som har dem.

8mkr NY-insatta. Min avanza-depå ligger på 67.6 mkr idag. Nästa vecka kan jag klättra över 70mkr för första gången i mitt liv, behövs ca 7% dipp för att nå dit.

Om du har mindervärdeskomplex och föredrar stora bolag svenska bolag istället för en småbolagsfond beklagar jag, för småbolagsindex har presterat mycket bättre än OMXS30.

Det är nog bäst du håller dig till handel med begagnade kläder istället som du har skrivit du håller på med, det här med börsen är inte din grej.
Citera
2020-02-28, 18:09
Medlem
CelenoIIs avatar
Om vi ska ge exempel på fantastisk tajming vill jag vara med:
2014-10-17:
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Ja. Har köpt för ca 100k sen raset kom igång.
Citera
2020-02-28, 18:09
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Om du har mindervärdeskomplex och föredrar stora bolag svenska bolag istället för en småbolagsfond beklagar jag, för småbolagsindex har presterat mycket bättre än OMXS30.

Det är nog bäst du håller dig till handel med begagnade kläder istället som du har skrivit du håller på med, det här med börsen är inte din grej.
Börsen är min grej. Den vinst jag gjort denna vecka är nog den största i kronor som någonsin kan påvisas i en kedja FB-inlägg.

Tjafs och mindervärdeskomplex är din grej.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2020-02-28 kl. 18:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in