2020-02-28, 15:49
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Du har också skrivit:

November kom och gick.

Oj det var värre än han medgav, låg tung i BEAR under hela uppgången och klev av det nära toppen. Det måste ha svidit!
Citera
2020-02-28, 15:52
Medlem
felleboy90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Står i mitt inlägg i augusti exakt vad min position var. Dessa cashar jag hem nu lite i taget. Jag har tjänat 8 miljoner på en vecka efter skatt och är ganska nöjd.

Berätta om dina egna positioner. Lång näsa när vi jämför, garanterat.

Såg du skrev i en annan coronatråd att du lagt 40miljoner på XACT certet i ett halvår nu. Hur kan du då ens förmå dig till att skriva du cashar ut och tjänat pengar på den positionen? i absolut bästa fall har du gått +/- 0
Citera
2020-02-28, 16:14
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du fortsätter att bekräfta att du satt tung i BEAR när börsen gick riktigt starkt, under en uppgång på 20% satt du tung i BEAR. Jag lider med dig, du förlorade massor trots att börsen gick superstarkt!
Man kan se in mina FB-inlägg exakt vad jag gjort. Att du vill hitta på förluster till mig beror på att du själv gjort dem.

"Superstarkt", ja verkligen, största dippen i USA sedan 2008 nu. Allt var en falsk bubbla, precis som jag skrivit hela tiden. Den som investerar enligt mina inlägg tjänar alltid pengar.
Citera
2020-02-28, 16:16
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Man kan se in mina FB-inlägg exakt vad jag gjort. Att du vill hitta på förluster till andra beror på att du själv gjort dem.

"Superstarkt", ja verkligen, största dippen i USA sedan 2008.

Det steg 20% under tiden du låg tung i BEAR enligt vad du själv har skrivit och sedan klev du av BEAR innan det föll. Hur mycket förlorade du på detta?
Citera
2020-02-28, 16:19
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Du har också skrivit:

November kom och gick.
November till januari var mina värsta månader på börsen sedan 2008. Men jag sålde ingenting, inga förluster realiserades, tvärtom fortsatte jag att köpa på mig Bear. Naturligtvis hade jag ingen aning om corona. Men corona är bara en trigger till börskaoset, jag tror att det är fler än jag som fattar att börskurserna inte är hållbara sedan ett år. men folk blånekade för sig själva.
Citera
2020-02-28, 16:23
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Det steg 20% under tiden du låg tung i BEAR enligt vad du själv har skrivit och sedan klev du av BEAR innan det föll. Hur mycket förlorade du på detta?
Trams, OMXS30 steg 6% från oktober till januari.

Står väldigt tydligt i alla mina inlägg att jag inte sålt någonting alls förrän igår. 8mkr i vinst den här veckan. Jag har sparat en hel del Bear till den kommande månaden i hopp om ytterligare 10% dipp = ca 3mkr till i vinst. Om den dippen kommer kanske jag börjar köpa aktier igen, för första gången på 1.5 år.

Hur är din strategi för att bli rik i år?
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2020-02-28 kl. 16:26.
Citera
2020-02-28, 16:24
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Tänk alla stackare som sitter med indexfonder som enda investering. Måste suga en dag som denna.
Citera
2020-02-28, 16:25
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Tänk alla stackare som sitter med indexfonder som enda investering. Måste suga en dag som denna.
De gråter ut i den här tråden.
Citera
2020-02-28, 16:29
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felleboy90
Såg du skrev i en annan coronatråd att du lagt 40miljoner på XACT certet i ett halvår nu. Hur kan du då ens förmå dig till att skriva du cashar ut och tjänat pengar på den positionen? i absolut bästa fall har du gått +/- 0
Trevligt, en inläggs-läsare med minne. Jag har köpt och sålt XACT flera gånger under året. Från oktober till januari har jag bara köpt. T.ex var det en ganska stor dipp i augusti om jag minns rätt där OMXS30 gick ner 10 dagar på raken, dock inte lika mycket som nu, då handlade jag mycket. Ett extremt år 2019, 2020 verkar bli lika illa/bra. Börsen brukar inte alls vara så här rörig.
Citera
2020-02-28, 16:30
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Trams, OMXS30 steg 6% från oktober till januari.

Står väldigt tydligt i alla mina inlägg att jag inte sålt någonting alls förrän igår. 8mkr i vinst den här veckan. Jag har sparat en hel del Bear till den kommande månaden i hopp om ytterligare 10% dipp = ca 3mkr till i vinst. Om den dippen kommer kanske jag börjar köpa aktier igen, för första gången på 1.5 år.

Hur är din strategi?

Du skrev ditt inlägg om att du satt tung i BEAR den 18:e Augusti på en Söndag och ägde de då alltså minst från fredagen den 16:e Augusti då OMXS30 stod i 1519 och du skulle kliva av i December skrev du och då stod OMXS30 i 1800, dvs 20% högre.

Du förlorade alltså massor trots att börsen gick så lysande.
Citat:
En nackdel med tänket "du har inte gått med vinst förrän den är realiserad" är att du tvingar dig att sälja för att ta hem vinsten. Och då får du 30% skatt (om du inte har ISK) och där minskar ditt kapital.

Jag har dock ISK-konto numera så skatten är schablon-beräknad. Därför säljer jag och köper riktigt ofta, och jag har ingenting just nu som jag haft mer än 4 månader. Jag har 60% kontanter, 10% SSAB och Swedbank, 30% XACT bear 1.5. Bear kommer att säljas när börsen sjunkit 5-10% till, eller i december, vilket som kommer först. Om börsen sjunker 10% kommer jag att köpa aktier large cap Stockholmsbörsen för 50% av kapitalet. Om den fortsätter sjunka kommer jag att fylla på månad för månad tills jag har 100% aktier. Det finns inget som kan ändra denna redan upplagda strategi, jag gör ingenting spontant.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2020-02-28 kl. 16:32.
Citera
2020-02-28, 16:33
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Du skrev ditt inlägg om att du satt tung i BEAR den 18:e Augusti på en Söndag och ägde de då alltså minst från fredagen den 16:e Augusti då OMXS30 stod i 1519 och du skulle kliva av i December skrev du och då stod OMXS30 i 1800, dvs 20% högre.

Du förlorade alltså massor trots att börsen gick så lysande.
Jag gick aldrig ur i december, vilket du kan se i mina inlägg på FB eftersom börsen fortsatte upp till orealistiska nivåer. Jag hade kvar varenda Bear måndag denna vecka, 850.000 st. Nu har jag sålt en del, antagligen dumt, dina indexfonder dippar ännu mer nästa vecka när Corona slår till i Californien, själva hjärtat för alla bubbelaktier.
Citera
2020-02-28, 16:37
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag gick aldrig ur i december, vilket du kan se i mina inlägg på FB, börsen fortsatte upp till orealistiska nivåer. Jag hade kvar varenda Bear måndag denna vecka, 850.000 st. Nu har jag sålt en del, antagligen dumt, dina indexfonder dippar ännu mer nästa vecka när Corona slår till i Californien.

Du ljög alltså i det inlägget jag citerade då för där skrev du att du skulle sälja dina BEAR i december.

Även om du ljög då står OMX fortfarande efter denna nedgång 10% högre än den 16:e Augusti då du var tankad med BEAR, hur mycket har du torskat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in