2020-02-28, 16:37
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byproxy
Hehe. Samma här. Dock för betydligt fler dygn till en familj på 4. Killen som levererade hem alltihop såg lite blek ut när jag hostade 😄

Jag har visserligen handlat men gick in på mat.se för att se, oj vad mycket det var som var slutsålt
Citera
Medlem
Marcens avatar
Schweiz:
*Ställer in alla evenemang över 1000 personer*
https://www.svt.se/sport/ishockey/schweiz-infor-corona-restriktioner

Sverige:
*Woohoo Mello! Woohoo Vasaloppet!*

Citera
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kendallo
Ok, jag kanske blandar ihop två olika smittade. Någons arbetsplats i mölndal är nedsläckt då en smittad hade jobbat i tre dagar, jag tänkte nog kanske att det var samma person? Känner mig lite förvirrad.

Gerenerellt tycker jag informationen i sverige är extrem oklar. Aftonblask och expressen kör krigsrubriker och piskar upp oro, och officiella kanaler från regeringen verkar anse att detta virus inte berör oss. Sammantaget bedrövligt!
Sjukvården lämnar inte ut information om patienter pga patientsekretess. Därför får man inga uppdateringar.
Citera
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle2
Verkar bara vara media som ligger i å schosar upp läget med supervirus etc på företaget jag jobbar vid ett av Sveriges större +3500 anställda har man gått ut med att allt nu åter börjar flyta på med kinagrejor pch räknsr med att vara ikapp innom 14 dagar.

Som vanligt vill gamelmedia tjäna på extrsnummer med säljande rubriker så långe man bara kan!

Om det vore så väl, återkom här om en månad så får vi se hur det ser ut då. Din kortsiktige tänkare”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberepix
lite vagt det där. men läst samma sak. plus huvudvärk. men jag kommer ihåg massa individer som hade exact dom symptomen så långt tillbax som sep okt 19.
å när man tittar närmare på febern så är det inte märkbar ökning,

hur som helst intressant,

Fast att folk varit sjuka nån gång senaste månaderna är ju rimligt osv.

Fast det är inte speciellt intressant, det är rätt rimligt.

Febern kommer när immunförsvaret sätter igång så att säga, och hosta är ju relaterat till hur viruset påverkar kroppen.

Så, mycket rimligt ,mycket BRA INFORMATION från WHO.
Citera
2020-02-28, 16:38
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Den svenska hållningen är att man inte kommer göra ett skit för att begränsa smittspridningen. För mig står det i alla fall helt klart.

De kan inte sitta och prata om att samordna myndigheter, tillsätta utredningar, följa utvecklingen bla bla bla. Smittan står ju och och knackar på här och nu. Möjligen är det redan för sent, men bara möjligen. Det kan gå att begränsa om man agerar här och nu. Det är galet att inte ha någon slags screening eller karantän för inkommande resenärer utomlands. Fan - stäng skolor och arbetsplatser och svält ut viruset. Släpper vi bara in resenärer på det här viset är jag rädd att vi kommer ha total smittkaos i Sverige om 14-30 dagar. Då går inte att göra ett skit annat än att be till gudarna. Ingen ide att vända sig till vården i ett sådant läge, för det kommer inte finnas resurser.

Det här är ett samhällsfarligt hot.

Löfven kommer säga efter att man vara naiva. Nu har vi 7 smittade men några direkta åtgärder gör man inte. För att hindra en smitta som detta måste man ju införa saker som flygstopp, karantän och det inte blir frivilligt att testa sig.
Citera
2020-02-28, 16:38
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Läste just ett inlägg på facebook som löd såhär: "Glöm andningsskydd och karantän, vi kommer få Corona allihop!! I precis detta nu hade min dotter med sig en klasskamrat hem som visade sig vara dotter till en av de dom jobbar på det stängda företaget här i Uppsala där den smitt kvinnan jobbar. Han är hemma men barnen har dom skickat till skolan. Och till kompisar. Dom tog bussen hit dessutom...Både mamman o pappan är ju förkylda o kände sig risiga så de var hemma bägge två idag, sa dottern. Mamman hade storhandlat för de ska sätta sig i karantän i helgen. Vad hjälper det??"

Är folk helt efterblivna? Vi väntar lite med karantän så vi kan handla lite och så och sedan blir det bra med karantän lagom till helgen. Barnen? De kan komma och gå som de vill under tiden.
Citera
2020-02-28, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einsturzende
https://en.wikipedia.org/wiki/Pulmonary_fibrosis

Detta såg ju riktigt illa ut.
Citera
2020-02-28, 16:40
Medlem
StJeromes avatar
Världshälsoorganisationen WHO uppgraderar risken för att coronaviruset sprids globalt till ”mycket hög”, enligt AFP.
Citera
2020-02-28, 16:41
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Löfven kommer säga efter att man vara naiva. Nu har vi 7 smittade men några direkta åtgärder gör man inte. För att hindra en smitta som detta måste man ju införa saker som flygstopp, karantän och det inte blir frivilligt att testa sig.

Håller med. Det krävs resoluta åtgärder. Undrar hur många andra som redan är smittade i Sverige idag utan att de är kända. De går antagligen i detta nu runt som tickade bomber på arbetsplatser, i kollektivtrafiken på allmänna platser. De smittar andra personer som i sin tur smittar andra personer osv osv.
Citera
2020-02-28, 16:42
Medlem
MikeHanlons avatar
Jag tror Sverige kommer få lära sig den hårda vägen vad som händer när man låter kronisk brist på vårdplatser, och i synnerhet intensivvårdplatser, bestå och växa. Hade vi haft en bra tillgång på sängar hade detta utbrott blivit krävande - så som det ser ut nu väntar en katastrof om smittspridningen blir s.k. allmän...
Citera
2020-02-28, 16:42
Medlem
Karembeus avatar
Inga nya fall från Italien idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in