Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Hmm, Reimers "doktrin" låter ju ganska trevligt, jag kanske får söka patent på uttrycket
Angående min fixering vid MGK så hänger den ihop med dels hur MGK har betett sig och motiv.
Mordet har ju skett i stark affekt, ingen slår 17 slag mot en annan människa om man inte är rejält förbannad eller rentav hatisk mot den personen och som jag ser det gällande MGK så är hon den peson som har mest anledning att verkligen hata BO, det är ju andra gången hon blir utkonkurrerad av BO.
MGM kunde ju fortsätta att leka med BO som var som en trogen hund och kom och viftade på svansen så fort MGM visade lite vänlighet, Bo bönade ju och bad MGM att inte lämna henne bara ett par dagar innan mordet.
I min bok så har MGM och MGK handlat gemensamt eller också har MGK agerat ensamt och MGM har städat upp efter henne, att MGK är inblandad är för mig självklart oavsett vad Hiding och utredarna säger.
Jag följer ju rättegången på NA och det står ju glasklart för mig att Hiding går på motiv som orsak till varför MGM ska fällas.
Måste säga att jag tänker likadant. Är orolig därför att de ska lyckas klara sig fria från straff båda två genom att peka på HD. HD har ett starkt motiv som bara förstärkts utifrån förhör med vittnen och det som framkommit i chattar. Hon ljuger mest troligt och raderar. Hon var/är psykiskt instabil, när på ett starkt hat mot BO och hela tråden blir orolig så fort hon granskas vilket känns mysko runt någon som har rent mjöl i påsen. Och som du säger, SD hade mer att vinna på att fortsätta utnyttja LW... och trigga de två kvinnorna mot varandra med smycken och fagra löften osv.
Jag gissar att SD planerat att mörda LW en längre tid för att HD velat det men fegat ur, något händer (ett nytt avslöjande från LW) som kränker HD vilken blir skogstokig och mördar LW i affekt. HD sliter av LW örhänget i raseri pga att det borde varit hennes, tycker hon. Kanske kom HD på SD och LW vid planket just innan de skulle till USA vilket blir droppen. Flytten till LWs kvarter känns ju som gjord för att ha span på SD och LW. Efter mordet städar SD upp. En del saker tar HD hand om vilka försvinner då hennes hus ej rannsakas. De har sedan tur (?) med att polisen ej söker vid planket (kanske poliskompis PW får ett övertygande tips av SD åt något annat håll?) och spår hinner försvinna i värmen. Båda är inblandade upp till öronen, båda har hållhakar på varandra. Därav myssommaren ihop glada och av med sitt gemensamma problem.