2020-02-28, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly

Ett relativt enkelt sätt att få en indikation på om det kan vara lunginflammation är att räkna antal andetag under en minut, vilket man gör på små barn som inte kan förklara hur de mår. Gränsvärdena varierar med åldern, med >50 för de minsta och >30 upp till fem år cirka. Kolla upp exakta siffror med 1177 om du behöver. Det man letar efter är snabb ansträngd andning.
Min subtila lunginflammation(mycoplasma) gav sig till känna genom:
- det lät som en plastpåse skrynklade sig när jag andades, om man lyssnade noga.
- gå upp för en trappa ökade hjärtfrekvensen momentant för bara ett par trappsteg.
Citera
2020-02-28, 14:26
Medlem
naturtvåls avatar
Romania confirms two more cases

Romania has confirmed two more cases of coronavirus since Wednesday, the country's deputy health minister has said, bringing the total number of cases to three.

"They are a 45-year-old man from the county of Maramures and a 38-year-old woman from [the western city of] Timisoara. They both tested positive for the virus," Nelu Tataru said. "They recently returned from Italy."
Samuel Osborne

Källa: Independent
Citera
2020-02-28, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ringde min vårdcentral nyss och då var det ett inspelat meddelande att man skulle kontakta infektionsavdelningen direkt om man varit i Kina och blivit sjuk. Men jag tycker de borde lägga till Italien och Tyskland kanske?

Meanwhile in France :Chris Forsne
@chrisforsne
·
1h
Frankrike uppmuntrar nu alla sina medborgare som vistats i utsatt områden som Norra italien, Iran och en rad asiatiska länder att omedelbart försätta sig i frivillig karantän. Och här?

https://twitter.com/chrisforsne
Citera
2020-02-28, 14:27
Medlem
qwerty-66s avatar
Nu har Erdogan öppnat portarna för migranter från mellanöstern som vill till EU. Hur många av dem kommer från Iran o är smittade? Hur många smittade kan det vara i Syrien där många Iranier rör sig?
Citera
2020-02-28, 14:28
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Tur att världen inte snurrar i enlighet med dina känningar då. Detta med tvåfasigt förlopp är rykten. Att man skulle smitta andra i 6 veckor trots negativt provsvar - också rykten. Om allt i den här tråden eller andra ryktesspridande forum skulle vara sant skulle hela världen vara sjuk och miljoner döda redan. Luftburen människoskapad SARS/HIV hybrid som är tvåfasig, stannar i kroppen förevigt, överlever på ytor tills jordens undergång, smittar typ av ögonkontakt och dödar 99% av alla smittade.

Nu överdriver du lite väl mycket. Att infektioner kan vara tvåfasiga är inte helt ovanligt. Dödligheten kommer variera och bero helt på sjukvården (dess vårdkapacitet). En lunginflammation utan tillgång till vård har en mycket hög dödlighet.
Citera
Medlem
Ett nytt coronaflygplan direkt från Iran landar på Arlanda imorgon Lördag och Anders Tegnell anser sig inte ha tillräckligt på fötterna för att stoppa direktflygen från Iran. Verkar som Anders Tegnell är ett lika stort hot mot Sverige som viruset.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Är inte det mycket märkligt att det smittar mellan flera arter? Då måste väl ursprubgsdjuret också ha varit en hund?

Kineser äter ju hundar också så kanske har hoppat via hund också då?
Citera
Medlem
En på jobbet i Göteborg konstaterad med Virus.Jobbar brevid mig vi delar dricka ibland.
Nu ringde någon som påstod att jag skulle åka till Sahlgrenska för test.Vad roligt jobbarkompisar trollar mig.Skall ju resa till stockholm vidare till Spanien idag..Är ni rädda för detta skämtet?
Citera
2020-02-28, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Nu överdriver du lite väl mycket. Att infektioner kan vara tvåfasiga är inte helt ovanligt. Dödligheten kommer variera och bero helt på sjukvården (dess vårdkapacitet). En lunginflammation utan tillgång till vård har en mycket hög dödlighet.

Säger inte att det är omöjligt jag säger att allt vansinne som tas upp i denna tråd omöjligt kan vara sant samtidigt, det blir parodiskt till slut.
Citera
2020-02-28, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WickrDealerOnline
Folk snälla nu!! ta ansvar och köp hem era N95 corona virus masker, de skyddar mot den luftburna sjukdomen till 95%.
https://coronaprepp.myshopify.com/ där fanns gratis till mig och familjen

Yea, good luck med det.

For dere som begynner å preppe / få panikk / gets ready for doomsday og skal kjøpe facemasks: https://www.amazon.co.uk/s?k=N95&ref=nb_sb_noss

Finnes sikkert bedre sider men amazon UK leverer til Sverige på 1-2 virkedager (businesdays)
Citera
Medlem
pepsi haxs avatar
Djur går inte säkert heller....

https://metro.co.uk/2020/02/28/coronavirus-updates-dog-tests-positive-covid-19-hong-kong-12317727/
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yip_man
Han försökte ju få Ebola luftburet, vilket det inte skrivs så mycket om. Vi får väl vara glada att han inte lyckades
Det visste jag inte. Det hade varit ILLA, ”apokalypsvirus” låter plötsligt inte så foliehattigt längre. Bara lugn, vi har snart tillgång till AI som listar ut hur ett sådant kan skapas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in