2020-02-28, 09:16
Medlem
Jon.Holmss avatar
Inget att skoja om egentligen, men det finns en öl som heter Corona och hur många dricker egentligen den i dessa tider?

Skulle tippa att tillverkningen läggs ner inom kort.

https://www.thesun.co.uk/news/11056006/corona-brewers-lose-170million-caused-by-drop-in-sales-since-outbreak-of-deadly-coronavirus-in-china /
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
Tror du Transportstyrelsen har mandat att stänga gränsen mot andra länder?

Vi behöver en Donald Trump. Han uppvisar handlingskraft!
Citera
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Din inställning är så farlig och myndighetspersoner bär på samma farliga inställning. Vi har inte sett spridningen ännu det är hela anledningen. De 5 nya fallen i går är med säkerhet inte de enda.

Smittspårning pågår fallen droppar in.

Det görs ingen för att hindra spridningen innan den skett. Det finns en besvärande tidsglapp mellan smittad utan symtom icke ännu spridare och aktiva smittspridare. Något som svenska myndigheter aldrig kan täppa igen om man inte spärrar av sätter riskgrupper i karantän stoppar resor till vissa länder etc.

Befarar att det här kommer att gå illa. Syndarna vaknar inte förrän vi har tusentals fall.
Nä och om vi inte vet att det har spridits så kan bara foliehattar med bestämdhet säga att det har skett. Vi som håller oss till fakta kan konstatera att vi inte haft nån spridning i samhället i Sverige än.orsaken är antagligen enligt dig slumpen, enligt mig för att svenska myndigheter tar detta på allvar.
Citera
2020-02-28, 09:18
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Hur många nya fall i Sverige idag tror ni?

Jag gissade på 9 igår. Gissar på 7 nya idag!

Gissar att vi är uppe i 20 fall sammanlagt ikväll.
Citera
2020-02-28, 09:18
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Detta är ett tankefel. Bara för att det inte blivit någon dödlig pandemi av andra virus innebär inte att detsamma måste gälla för COVID-19 också.

Jag har inte panik.

I all den forskning och sökning jag har lagt ner känner jag inte mig oroad över denna EPIDEMI. DET KAN FORTFARANDE INTE KALLAS PANDEMI OM DET INTE ÄR ETT STORT ANTAL SMITTADE I MÅNGA LÄNDER. Lär dig för fan vad skillnaden är!

En pandemi är när en infektionssjukdom sprids över stora delar av världen och drabbar en stor andel av befolkningen i varje land.
Citera
2020-02-28, 09:19
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Att lågbegåvade ständigt ska ta sig luft att uttala sig. COVID-19 har än så länge inte infekterat i närheten av det antal som brukar bli smittade av den årliga influensan varje år.

När detta blivit fallet kommer givetvis COVID-19 att ha skördat mångdubbelt så många människoliv som den årliga influensan. Håll nu käften och hoppas att COVID-19 inte infekterar en majoritet av den svenska befolkningen.
Du är orolig och ängslig och jag förstår dig. Du kanske är 75+ också. En svår tid för er, jag vet. Försök bunkra upp med lite ravioli och vattendunkar så går det nog bra!
Citera
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Ja verkligen men huvudsaken att det görs nu. Ställ Iran-planet åt sidan och testa folk. Måste göras innan man sprider ut det okontrollerat i samhället.
Det vore en absolut skandal och obegriplig passivitet om Hälsomyndigheten på riktigt tycker att vi ska stå och titta på när ett plan anländer från ett land med så utbreda smittobekymmer. Det vore fan i mig kriminellt om de inte jobbar proaktivt nu.

Sju personer bär på viruset i Sverige. Fler fall att vänta i samtliga sju led, förmodligen. Göteborgaren misstänkts ha smittat 40. Hur fan ska de handskas med 400 iranier som kanske/kanske inte bär på viruset?! Ingen som ser vart detta är på väg? Tegnell din jävla idiot, stoppa flygen nu!!!

Hur många sjuksköterskor runt om i landet har inte bebisar, småbarn hemma? Ska alla sjuksyrror kunna neka larm? Då går det snabbt åt helvete.

1. ”När detta blir fallet” – vad är det som säger det? Ser det ut som att en majoritet i Italien kommer drabbas? Du fortsätter sprida rädsla utan några som helst belägg.

2. Även om en majoritet SKULLE bli infekterade så ligger dödligheten fortfarande på 2-3%, men ja, majoriteten av de som dör vore äldre och tidigare sjuka.

Sluta va så jävla hysterisk.

Ursäkta vad vet du om detta virus som gör dig till en expert? Fler än 10 ggr mer har redan smittats av Corona än SARS alla kända fall!

Kina mörkar - Det är Pandemi pågång och WHO kallar viruset vår fiende nummer ett...

Ingen idé dock att bli hysterisk - det går inte att hålla sig undan, det kommer krypande från flera håll och snart är det full karusell...
Citera
Medlem
ettanollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Inget att skoja om egentligen, men det finns en öl som heter Corona och hur många dricker egentligen den i dessa tider?

Skulle tippa att tillverkningen läggs ner inom kort.

https://www.thesun.co.uk/news/11056006/corona-brewers-lose-170million-caused-by-drop-in-sales-since-outbreak-of-deadly-coronavirus-in-china /

Corona ölen har väl aldrig sålt så bra som nu eftersom många ska ta en bild på sociala medier för att skämta om att de fått Corona.
Citera
2020-02-28, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Coronavirus brukar normalt sett orsaka förkylning. Mot förkylningar har man alltid sagt att det inte går att skapa vaccin. Så om de lyckas med detta virus så skall vi vara glada.

SARS och MERS är ju också coronavirus.
Citera
Medlem
StJeromes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
I all den forskning och sökning jag har lagt ner känner jag inte mig oroad över denna EPEDEMI. DET KAN FORTFARANDE INTE KALLAS PANDEMI OM DET INTE ÄR ETT STORT ANTAL SMITTADE I MÅNGA LÄNDER. Lär dig för fan vad skillnaden är!

En pandemi är när en infektionssjukdom sprids över stora delar av världen och drabbar en stor andel av befolkningen i varje land.

Det stämmer att covid19 inte klassas som en pandemi än. Du känner dig även trygg med att det inte kommer bli det framöver? Vilka indikationer har du på att smittospridningen avtar?
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
Svenska Dagbladets ledare idag

Exakt detta.

Sverige har noll förberedelse. Vi kan inte mätta vår egen befolkning med det som finns i landet utan vi är beroende av import.

Sjukhusen krisade redan innan Corona, vad kommer hända med Corona?

Blattar som kommer löpa amok.

Är faktiskt orolig.
Citera
2020-02-28, 09:21
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
I all den forskning och sökning jag har lagt ner känner jag inte mig oroad över denna EPEDEMI. DET KAN FORTFARANDE INTE KALLAS PANDEMI OM DET INTE ÄR ETT STORT ANTAL SMITTADE I MÅNGA LÄNDER. Lär dig för fan vad skillnaden är!

Ok! Nu börjar Australien förbereda sig för en PANDEMI efter rekommendationer från WHO, vet dom saker inte våra myndigheter vet?

https://omni.se/australien-vi-har-fatt-radet-att-forbereda-for-pandemi/a/AdmwGq
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in