2020-02-28, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Mildare symptom enl Kineserna är ju att din lunginflammation inte kräver syrgas.

Ja precis. Om du inte kräver syrgas eller annan intensivare behandling behöver du rimligtvis heller inte vårdas på sjukhus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halpmeplz
25/02 - Norge hadde 0 smittede
26/02 - Norge fikk sin første smittede, altså +1 = 1
27/02 - Norge fikk 3 ekstra smittede, altså +3 = 4
28/02 - Norge fikk 1 ekstra smittede, altså +1 = 5

Okej. Jobba med din tydlighet hädanefter.
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det där att thailändaren bodde i en liten lägenhet kommer från Dr Cambells förutfattade mening om thailändares boenden. Det är inte alls säkert att han bodde litet. Men han hade sin familj runt sig under 3-4 dagar då han var sjuk hemma. Ingen av dem blev smittad.

Vad tror du en taxichaufför i Thailand tjänar?

Självklart bor de trångt efter vår standard.
Citera
2020-02-28, 14:12
Medlem
Jag känner det i luften. Den nalkandes domedagen når oss alla snart. Jag har försökt varna mina nära och kära med det är hopplöst - de skrattar bara åt mig eller tycker att jag överreagerar. Jag har inga planer på att lämna min byggnad på minst 30 dagar, men jag undrar hur fan det kommer bli bara inom de närmsta dygnen/nästa vecka.

Smittan är redan här och härjar för fullt nu. Sedan snackas det om ett dubbeltinsjuknande av C-viruset i form utav ett två-fasigt förlopp. Flera källor därute menar också att du kan smitta andra upp till 6 veckor efter tillfrisknandet.

Mina vänner, fiender - detta är början på undergången.

Jag känner det i luften. Jag gör verkligen det.
Citera
2020-02-28, 14:12
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Jag tror dödligheten i slutändan kommer att hamna på 0.5%, och av dessa är 85% gamla/sjuka.

Du sätter ditt hopp till att Belsebub tar någon annan än dig.

Men de äldre friska håller sig hemma ger sig inte ut i kollektivtrafiken så de ligger bättre till än du. Bara när de är under vård av horder av hemhjälp eller ännu värre i åldringsvården som de blir farligt för dem.
Citera
2020-02-28, 14:13
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Detta är inte influensa. Att ligga hemma i två veckor utan sjukvård och bli frisk är ganska osannolikt. Dessutom vet man inte om du någonsin blir av med viruset. Är du man blir du troligen steril också.

Detta viruset är lite av ett pest eller kolera. Dö eller bli steril Ett riktigt jävla skitvirus.
Citera
2020-02-28, 14:14
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missMilly
https://www.expressen.se/nyheter/turkiet-slapper-igenom-flyktingar-till-europa/

Nya flyktingströmmar att vänta. Den här gången med extra allt, även COVID-19. Det gör Sverige extremt utsatt med tanke på att många flyktingar vill just hit.

Hur bör man agera som privatperson i syfte att sparka igång vår bedövade regering? Finns det något att göra? Masstrejk med krav på stängda gränser?
Det här ser inte bra ut. Antagligen kommer Sverige att kollapsa inom ett par månader. Fyfan vilken start på 2020
Citera
2020-02-28, 14:14
Medlem
Har försökt hitta info om långtidseffekter av coronavirus, förkylningar har ju inte det men vore intressant att veta om SARS och MERS hade några långtidseffekter och om detta kommer ha några, tex cancerutveckling eller någon kronisk variant.
Citera
2020-02-28, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkylatorn95
Jag känner det i luften. Den nalkandes domedagen når oss alla snart. Jag har försökt varna mina nära och kära med det är hopplöst - de skrattar bara åt mig eller tycker att jag överreagerar. Jag har inga planer på att lämna min byggnad på minst 30 dagar, men jag undrar hur fan det kommer bli bara inom de närmsta dygnen/nästa vecka.

Smittan är redan här och härjar för fullt nu. Sedan snackas det om ett dubbeltinsjuknande av C-viruset i form utav ett två-fasigt förlopp. Flera källor därute menar också att du kan smitta andra upp till 6 veckor efter tillfrisknandet.

Mina vänner, fiender - detta är början på undergången.

Jag känner det i luften. Jag gör verkligen det.

Tur att världen inte snurrar i enlighet med dina känningar då. Detta med tvåfasigt förlopp är rykten. Att man skulle smitta andra i 6 veckor trots negativt provsvar - också rykten. Om allt i den här tråden eller andra ryktesspridande forum skulle vara sant skulle hela världen vara sjuk och miljoner döda redan. Luftburen människoskapad SARS/HIV hybrid som är tvåfasig, stannar i kroppen förevigt, överlever på ytor tills jordens undergång, smittar typ av ögonkontakt och dödar 99% av alla smittade.
Citera
2020-02-28, 14:16
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Vilken comeback... Jag har bunkrat med mörk choklad, kaffe och c-vitaminer för att tackla din hysteri.

Kan du citera och länka? Annars får du återvända till stenen där varit den senaste tiden.

Hur vore det med att visa anständig nivå av hyfs, även om du inte delar en persons åsikt? Det gör ju trots allt många mot dig!
Citera
2020-02-28, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Fan vad nice!

Reagerar lite på indien, att det inte "florerar" där enligt media. Fast vägen genom Pakistan kanske i verkligheten inte förekommer, p.g.a. konflikter?

Jeg reagerer på at land som: Filippinene, Kambodsja, Vietnam osv ikke viser høyere tall av antall smittede. Om du ser på https://www.worldometers.info/coronavirus/

Philippines 3(totalt) 1(død) 2(recovered)
Cambodia 1(totalt) 1(recovered)
Vietnam 16(totalt) 16(recovered)

Altså, jeg har vært i disse landene, flere ganger på backpacking og bodd på Filippinene i noen år, og det KRYR av kinesere overalt + overbefolkning + null hygiene + insane fattigdom ++++ i disse landene. Er umulig at de ikke har flere som er smitta. Men vil tro at det egentlig bare er fordi myndighetene /care i å teste for covid-19 der + at det er for mange personer etc etc etc..
Citera
2020-02-28, 14:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Aftonbladet:Efter coronautbrottet: ”Stoppa Irans flyg till Sverige”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MRkGBK/efter-coronautbrottet-stoppa-irans-flyg-till-sverige?fbclid=IwAR3IAWWYWj0Z-yqWHNFPNuQM9lHjSlpsdWYfEE NjN5vCocKKsx7KJwYzRzQ

Exakt, t.o.m. iranierna själva fattar detta! Men inte våra myndigheter... Jag är också så trött på det där (angående vad AT säger att man inte vet hur många döda det är i Iran och man kan inte gå på rykten), att man inte kan "err on the side of caution" i det här landet, utan man gör tvärtom. Man måste vara alldeles säker först på att man inte gör en onödig åtgärd, innan man gör en åtgärd. Och i det här fallet är det dessutom uppenbart för hela svenska folket - inklusive iranska invandrare, verkar det - att åtgärden är NÖDVÄNDIG. NU. Det ÄR ju uppenbart en stor smitta på gång i Iran - DET är inte rykten. Och till och med om det skulle vara rykten, så skulle det väl vara viktigare för VÅRA myndigheter att ta det säkra före det osäkra..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in