2020-02-27, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Finns säkert många som inte tar det bokstavligt, men just här började diskussionen med att jag svarade på ett inlägg om att en minskning från 120.000 till 40.000 inte duger, det ska bort helt och dessutom ska så många skickas ut att nettot blir minus.

Då har man inte bara tolkat begreppet nollinvandring bokstavligt, utan även satt likhetstecken mellan bidragslyftande MENA-lycksökare och Migverkets årstotal för uppehållstillstånd. Att släppa en totalsiffra där man klumpar ihop gäststuderande, bärplockare och tyskar med asylanter från MENA är att be om maximal förvirring, och där borde MV bli tydligare. Precis som med klimatalarmism är risken med hejdlös kryddning av siffrorna att det ser så oöverstigligt ut att att folk bara ger upp. Om man på allvar tror att 120.000 nya MENA – två fullsatta Ullevi av nya pissrånare årligen – får uppehållstillstånd varje år är det ju bara att emigrera alt. lägga sig ner och dö.

Nu är ju ett minusnetto SD:s uttalade politik, vilket är klokt. Dels är det enda hållbara lösningen för Sverige - men framförallt är det självklar kommunikation för ett parti med invandringen som hjärtefråga att inte hitta på någon löjlig begränsning på sin ambition.

Trafikverket sitter inte och hoppas att 100 personer ska dö i trafiken, det vore perverst. Man siktar givetvis på noll, även om 100 hade varit ett framsteg.

Att verka för dubblad kvotflyktingmottagning 2015 var skitdålig kommunikation för partiet SD, liksom dålig politik för landet Sverige. Att INTE kräva t ex pausad kvotflyktingmottagning hela mandatperioden efter dansk förlaga, kommer att vara dåligt för partiet, landet - men även för det "blågula blocket".

Samma sak med arbetskraftsinvandring och anhöriginvandring. Här handlar det om att göra det lätt för sig som regering genom extremt tuffa krav från dag ett. En icke-invandrare är ett icke-problem och en ackumulerad icke-invandring kommer vara en valvinnare.

Tvinga M att kasta ut MUF-bratsen och nyliberala asgamar - eller nyval med kollaps som följd.

En annan extrem idioti som SD bör hindra M från är Kristerssons aktivistiska Kina-politik. Han har skrivit flera debattartiklar på temat, senast idag om att "Ena världen mot Kina".

Det är verkligen inte i Sveriges nationella intresse - och något som kommer drabba SD om man stöttar en statsminister som får Torslanda nedlagt för att det möjligen ligger i amerikanskt geopolitiskt intresse.
2020-02-27, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://www.friatider.se/arbetsformedlingen-varnar-vaxande-arbetsloshet

AF varnar nu för ännu mer växande arbetslöshet (från en redan enormt hög nivå) och främst inom invandrargrupper som inte jobbar.

Det här kan komma till att bli nådastöten för Sverige, vilket gynnar SD i opinionen som varnat för den här utvecklingen. Senaste finanskrisen vi hade fullkomligt rusade SD i opinionen.

Tror vi kan säga hejdå till vår välfärd

Enda positiva med det är att vi kan säga hejdå till S som parti, om inte kollapsen kan förhindras kommer partiet implodera. Dessa väljare flyr därefter till V och SD.

Känns också som att SD har framtiden för sig eftersom de fullkomligt äger de unga männens röster (senaste Novus var man störst parti med ca 29%) medan S låg på ensiffriga nivåer. Kvinnorna var de mer splittrat men även där låg SD på 12%, ganska starkt ändå med tanke på hur svårt det är att locka kvinnor

https://www.arvikanyheter.se/2020/02/24/efter-plastskatten-nu-varslar-lundins-27-anstallda/

Efter plastskatten - nu varslar Lundins 27 anställda

Tror ni de som blev varslade kommer rösta på någon av de partier som röstade igenom plastskatten?
Tänk vad tiderna har förändrats. Förr var man ledsen och orolig för arbetslöshetssiffrorna. Nu bryr jag mig bara om att man kan straffa de skyldiga och dom högfärdiga så kört Sverige till kommande förfall. Ja ökad arbetslöshet gynnar säkert SD. En annan sak det verkar som om lurige Uffe nu vill ha SD som stödparti. Dp måste SD kräva mer än ett anteckningspapper från ett möte med den vuxne i rummet. Det måste hållas riktiga förhandlingar och ett protokoll där man har nära nog 0-invandring. Ja lite sexiga brudar är väl OK att ta hit men inte fler asylsökande.
2020-02-27, 22:23
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Nu är ju ett minusnetto SD:s uttalade politik, vilket är klokt. Dels är det enda hållbara lösningen för Sverige - men framförallt är det självklar kommunikation för ett parti med invandringen som hjärtefråga att inte hitta på någon löjlig begränsning på sin ambition.

Tvinga M att kasta ut MUF-bratsen och nyliberala asgamar - eller nyval med kollaps som följd.

En annan extrem idioti som SD bör hindra M från är Kristerssons aktivistiska Kina-politik. Han har skrivit flera debattartiklar på temat, senast idag om att "Ena världen mot Kina".

Det är verkligen inte i Sveriges nationella intresse - och något som kommer drabba SD om man stöttar en statsminister som får Torslanda nedlagt för att det möjligen ligger i amerikanskt geopolitiskt intresse.

Fetning 1: Jag blev förvånad över att det inte väckt mer uppståndelse att SD vill ha nettoåtervandring. För några år sedan var allt utom helt öppna gränser nazism i samtliga MSM. Är det så att journalisterna och sjuklöverns politiker inte förstår vad SD menar?

Fetning 2: "Give them Hell!" Jag tycker SD skall rösta ned Kristersson som statsminister två gånger bara för sakens skulle och först efter mycket krypande och total kapitulation rösta för honom tredje och sista gången.

Fetning 3: Det hänger ju lite samman med Ms nyliberala globalism. Ja Kina är en diktatur med rättssystem därefter men det är Saudiarabien, Iran och t.o.m. Turkiet också. Kristersson upprördhet har inte med det att göra utan för att det är en "svensk" enligt hans definition. Ytterligare ett problem med mångkulturen; alla som under någon period i sitt liv bott i Sverige skall vi nu få problem för, med alla deras hemländer som ju självklart ser dem som sina medborgare, Han kinesen bodde i Hongkong och hans dotter bor i Storbritannien. Det blir lite som IS-terroristerna i Syrien. Är verkligen Sverige det land dessa människor har mest anknytning till?

Lite OT men jag håller med om att SD kommer förlora i OU-stöd om de lägger sig i alla andra länders inrikespolitiska problem. De borde inte vara så Pro-Israel heller. Man måste inte ta sida, man kan bara låta bli att resa till dessa länder om man inte tycker om dem, och resa dit om man tycke rom dem.
2020-02-27, 22:54
Medlem
Haddock93s avatar
Alltså jag förstår inte varför SD fortsätter sin linje med medieoffensiven.. speciellt i dessa tider när man behöver sköta sina kort rätt och hålla de nära.

Nu när Corona slår till har de guldläge att rusa i opinionen och placera sig kring 30% istället går Linus Bylund ut och säger att man ska straffa journalister som är partiska, i och för sig inte mig emot men många fega svenskar som är på gränsen till att rösta SD kanske skräms iväg.

Sluta upp med såna uttalanden!
2020-02-27, 23:17
Medlem
Citat:
Alltså jag förstår inte varför SD fortsätter sin linje med medieoffensiven.. speciellt i dessa tider när man behöver sköta sina kort rätt och hålla de nära.

Nu när Corona slår till har de guldläge att rusa i opinionen och placera sig kring 30% istället går Linus Bylund ut och säger att man ska straffa journalister som är partiska, i och för sig inte mig emot men många fega svenskar som är på gränsen till att rösta SD kanske skräms iväg.

Ja, det är bara kontraproduktivt med aggressiva angrepp av detta slag. Vad blir nästa utspel: återinföra dödsstraffet? nytryck av klistermärken med att svenska kvinnor inte ska skända sin ras?
2020-02-28, 01:46
Medlem
Citat:

Jävla patetiska sopa, att SD utkräver åtgärder mot statens propagandaministerium är det minsta de kan göra
2020-02-28, 06:02
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
Ja, det är bara kontraproduktivt med aggressiva angrepp av detta slag. Vad blir nästa utspel: återinföra dödsstraffet? nytryck av klistermärken med att svenska kvinnor inte ska skända sin ras?

Citat:
Ursprungligen postat av whateverx111
Jävla patetiska sopa, att SD utkräver åtgärder mot statens propagandaministerium är det minsta de kan göra

Har lyssnat en del på nämnde Linus Bylund i diskussioner på pod-radio.
Allmänt sett har han bara nonsens att framföra.
Brukar därför numera alltid spola fram i programmen, för att slippa höra Linus dösnack!

Det bästa SD kan göra är givetvis att sätta munkavle på denne Linus Bylund!
2020-02-28, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Hade inte SD en väldig armé av valarbetare? Om jag minns rätt så satsade SD mer pengar än något annat parti för valarbete år 2018.

Skillnaden var den att SD betalade hela sin kampanj själv, medan SD-väljare genom sitt medlemskap i LO även TVINGADES betala för sossarnas kampanj. Tänk så vidrigt! Tänk så tydligt rötterna från det sovjetiska tänkandet framträder.
2020-02-28, 12:03
Medlem
Rosteres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
Skillnaden var den att SD betalade hela sin kampanj själv, medan SD-väljare genom sitt medlemskap i LO även TVINGADES betala för sossarnas kampanj. Tänk så vidrigt! Tänk så tydligt rötterna från det sovjetiska tänkandet framträder.

Varför går man inte ur LO? Eller byter till något annat fackförbund, eller påverkar LO inifrån?

SD-väljare i LO måste gå till handling. Om de bara sitter passivt och tar emot så förtjänar de att tvingas betala för att förstöra politiskt för sig själva.
2020-02-28, 12:09
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostere
Varför går man inte ur LO? Eller byter till något annat fackförbund, eller påverkar LO inifrån?

SD-väljare i LO måste gå till handling. Om de bara sitter passivt och tar emot så förtjänar de att tvingas betala för att förstöra politiskt för sig själva.
Gå ur facket kan man givetvis göra. Att påverka inifrån är jävligt svårt. För efter diverse försök av kommunister (Trotskister) att ta över fackförbund via entrism, så riggade man reglerna så att det är extremt svårt för sossarna att tappa makten, även om dom skulle vara i minoritet.

Jag kan inte alla detaljer, men jag antar att om icke-sossar blir tillräckligt stora så kan det nog trots allt gå att ta över. Men det räcker inte med 50%
2020-02-28, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rostere

Gissningsvis för att SD:s försök att starta ett eget fackförbund ("Löntagarna") floppade hårt. Det lades ner 2014 efter att 200 pers hade anslutit under de 10 månader som det existerade.
2020-02-28, 12:19
Medlem
Rosteres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Gissningsvis för att SD:s försök att starta ett eget fackförbund ("Löntagarna") floppade hårt. Det lades ner 2014 efter att 200 pers hade anslutit under de 10 månader som det existerade.

Om det är det slöa engagemang som finns så är det ju fullt förståeligt hur S kan dominera LO så totalt.

Steg 1 för politiskt inflytande är handling. Om man inte agerar utan bara sitter och grinar har man ingen rätt att klaga. Det är så att säga en självuppfyllande profetia ifall man tror att landet går åt helvete men inte lyfter ett finger själv. "The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" och så vidare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in