Citat:
Ursprungligen postat av
Gynekologstol
Jag tror att det är du som tolkar människors bild nollinvandring lite väl bokstavligt. När de säger detta så tror jag inte ens att de reflekterar över de grupper du nämner med undantag för asyl- och anhörig- och arbetskraftsinvandring. Att få ner dessa grupper till noll (inget prat om raketkirurger från Korea nu tack) bör givetvis vara målsättningen för SD.
Med detta sagt så håller jag med dig. Faktum är att jag är beredd att gå längre och hävda att inte ens ett parti med över 50 procent av rösterna kan diktera villkoren helt fritt.
Finns säkert många som inte tar det bokstavligt, men just här började diskussionen med att jag svarade på ett inlägg om att en minskning från 120.000 till 40.000 inte duger, det ska bort helt och dessutom ska så många skickas ut att nettot blir minus.
Då har man inte bara tolkat begreppet nollinvandring bokstavligt, utan även satt likhetstecken mellan bidragslyftande MENA-lycksökare och Migverkets årstotal för uppehållstillstånd. Att släppa en totalsiffra där man klumpar ihop gäststuderande, bärplockare och tyskar med asylanter från MENA är att be om maximal förvirring, och där borde MV bli tydligare. Precis som med klimatalarmism är risken med hejdlös kryddning av siffrorna att det ser så oöverstigligt ut att att folk bara ger upp. Om man på allvar tror att 120.000 nya MENA – två fullsatta Ullevi av nya pissrånare årligen – får uppehållstillstånd varje år är det ju bara att emigrera alt. lägga sig ner och dö.