2020-02-28, 11:29
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nja i flera chattar säger SD att han ville dra sig tillbaka helt när ha återgick till HD men Lena ville fortfarande träffas och hotade honom så han kände sig tvingad att fortsätta affären.

SD uttrycker mycket hat mot Lena p g a detta emellanåt att han aldrig skulle gått med på hennes krav att fortsätta affären efter han återgått till HD. Har du läst alla deras chattar ens?

Ja jag har läst dem, men de senaste dagarna har jag fokuserat på förhör.

Han blir ju strängare med regler under den här perioden men han fortsätter träffa henne. Det kunde han ju ha avstått. HD visste ju redan så på det viset var LW inget hot.
Citera
2020-02-28, 11:30
Medlem
Citat:
Ja, hen gjorde det men jag har inte sett att det framkommer någonstans att HD betalat.
Förstår därför inte hur hen drog slutsatsen att HD betalade för den. Mer sannolikt att det är en present från SD till henne. Lena blev ju galen när SD köpte dyra presenter till sin fru så badet var väl ytterligare ett sådant, tänker jag
Ok, jag borde vetat bättre än att ta det kontots utsagor för sanning. Mer än en gång har jag fått hjälpa vederbörande med kunskap.

Din avslutande tanke låter mycket rimlig. Visst ville SD trycka till LW när han kände för det, så poolgåvan kan i så fall mycket väl illustrera SD:s hållning och MO.
Citera
2020-02-28, 11:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Ja jag har läst dem, men de senaste dagarna har jag fokuserat på förhör.

Han blir ju strängare med regler under den här perioden men han fortsätter träffa henne. Det kunde han ju ha avstått. HD visste ju redan så på det viset var LW inget hot.

Ja då hotade ju Lena med att avslöja honom och hans rätta jag inför alla andra. Inte HD eftersom då visste hon.
SD har ju haft en fasad utåt som Mr. Nice och den hade rämnat då.
Citera
2020-02-28, 11:33
Medlem
Citat:
Det nämns i samband med städningen 25 maj 2018 och benämns då spabad.
Tack. Det var S-O som gjorde rent spabadet under städningen. Men jag hittar inte vem som ägde det eller att varit på tapeten vare sig före eller efter. Men tror inte det är speciellt viktigt i sammanhanget.
Citera
2020-02-28, 11:35
Medlem
leitbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Någon som kan vara på plats när förhören med Stefan börjar och spela in antingen med avslagen mobiltelefon eller med annan utrustning? Man får nämligen spela in ljud.

förhören med SD sker under vecka 11. jag håller på att förbereda för ljudupptagning under någon av dagarna (då jag har ett normalt kontorsjobb som även behöver skötas).
Citera
2020-02-28, 11:35
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Utmärkt då kanske du omvärderat din syn på ven som förföljde vem?

SD förföljde LW. Läs fup nu, innan du återkommer och gör bort dig mer.
Citera
2020-02-28, 11:36
Medlem
Citat:
Ursäkta men vad innebär det att drabbas av överraskningssex?
Min def här:
Att man plötsligt, men inte alls ovälkommet, hamnar i en sexuell situation med vaginalt samlag och med spermaejakulat som avslutning och där man inte i närtid eller närmiljö kan nå sina trosskydd.
Då duger papper.
Ett tag.

Hoppas du fick svar på din fråga.
Citera
Medlem
– De här förändringarna i relationen mellan Lena och den åtalade har pågått hela tiden och varit glidande. Därför har jag hoppat lite i tiden mellan meddelandena jag tagit upp, förklarar åklagaren Therese Johansson.

Nu går åklagaren genom meddelanden där det ska framgå att 45-åringen hade planer på att mörda andra personer.

Nu spelar åklagaren upp några videoinspelade meddelanden från 45-åringen till Lena, där han är på väg till ett av deras hemliga möten.

– Efter att otrohetsaffären avslöjades träffade han Lena utomhus för att undvika upptäckt, säger åklagaren Therese Johansson.
Na
Citera
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Har inte sagt det är ok att dödshota men Lena kan inte stoppa SD från att hota. Hon kan bara bestämma över sig själv och kunde valt att lämna efter hans dödshot. Tycker du inte man ska göra det?

Varför gjorde hon inte det då enligt dig? Lämnade SD?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tack!
Glad att du inte skäller på mig.

Kan f ö meddela att jag omfattar 'Reimers doktrin' i så motto att HD har kommit alltför snabbt ur askan (läs: häktet) utan att för den skull i elden (läs: att vara fortsatt misstänkt).
Åkl Åsa Hiding övertygar INTE i den delen!

HD/SD -partners in crime? And LOVE!
Det kanske inte är över för HD? Vi får se vad som kommer fram i vittnesförhören. Hon kan råka försäga sig. Hon verkar inte vara den skarpaste kniven i lådan. Har man så liten integritet att man lever med en man som är notoriskt otrogen i åratal med en och samma kvinna - och dessutom accepterar det - då har man inte mycket bakom pannbenet kan jag tycka. Personligen hade jag kunnat förlåta en gång. Men därefter hade personen åkt ut med huvudet före - med eller utan barn i relationen.
Citera
2020-02-28, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ang Lenas blod i SDs hus:

Två tops. Vä frontslda på tvättmaskin i källare
Forums materia/nr: 201801008141
Vid en förnyad analys av den tops som gav indikation på
blodförekomst (se delredovisning 2 daterad 2018-10-05)
påvisades DNA
, Resultaten talar extremt starkt för att DNA:t
kommer från Lena Wesström (Grad +4), om man bortser från
möjligheten att det kommer från en nära släkting.

(Min fetning)

Från NFC slutredovisning daterad 190619, sid 110 (NFC har lämnat 8 st delredovisningar innan denna.)

Blod på SDs shorts kom ju från honom själv.
Precis. Och blodet (LW’s) i plösen på SD’s sko var av större mängd än vad som kan anses som dropp/stänk. Troligtvis har skon blivit handtvättad enligt forensiker men dock var blodet synbart för ögat, det syns också rätt tydligt i bilderna i den tekniska delen i fupen
Citera
2020-02-28, 11:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tack. Det var S-O som gjorde rent spabadet under städningen. Men jag hittar inte vem som ägde det eller att varit på tapeten vare sig före eller efter. Men tror inte det är speciellt viktigt i sammanhanget.

Jag minns att någon som hade insyn (granne elller kontakt med granne) skrev i tråden typ; att nu har SD ett spabad/badtunna eller liknand på tomten.
Sedan diskuterades det om vem som hade betalat och att SD borde varit skydlig HD pengar för att HD skulle bli utköpt. I den vevan sa någon att det kostar inte så mycket, runt 25.000 kr.

Här kan man se poolen:

https://www.google.se/maps/place/Betesv%C3%A4gen+14,+703+60+%C3%96rebro/@59.2924198,15.1816789,30m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x465c15322321c3b5:0xf0d63 1b0367c951f!8m2!3d59.2923144!4d15.1818382
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in