2020-02-28, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Var framkommer det att HD ens betalat? Det är troligtvis en present från SD till henne. Svårt att ha bubbelbad på HD:s lilla gräsplätt.
Tyckte att hoppsann skrev det i inlägget jag citerade.
Citera
2020-02-28, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det vet jag också men när man refererar till vad någon har sagt så är det ärligare att använda den personens egna ord än att skriva om det med egna ord.
Men snälla?!
Jag har INTE lagt ordet 'promiskuös' i dottern E:s mun!

Tycker du kunde skärpa till dig.
Tack på förhand!
Citera
2020-02-28, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Har han tidigare ansträngt sig för att döttrarna skulle få det lite trevligare?
Poolen kom väl som gåva från HD?!
Åtminstone var det väl så du skrev i det inlägg jag citerade?
Citera
2020-02-28, 11:16
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tyckte att hoppsann skrev det i inlägget jag citerade.

Ja, hen gjorde det men jag har inte sett att det framkommer någonstans att HD betalat.
Förstår därför inte hur hen drog slutsatsen att HD betalade för den. Mer sannolikt att det är en present från SD till henne. Lena blev ju galen när SD köpte dyra presenter till sin fru så badet var väl ytterligare ett sådant, tänker jag
Citera
2020-02-28, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, Reimers "doktrin" låter ju ganska trevligt, jag kanske får söka patent på uttrycket

Angående min fixering vid MGK så hänger den ihop med dels hur MGK har betett sig och motiv.

Mordet har ju skett i stark affekt, ingen slår 17 slag mot en annan människa om man inte är rejält förbannad eller rentav hatisk mot den personen och som jag ser det gällande MGK så är hon den peson som har mest anledning att verkligen hata BO, det är ju andra gången hon blir utkonkurrerad av BO.

MGM kunde ju fortsätta att leka med BO som var som en trogen hund och kom och viftade på svansen så fort MGM visade lite vänlighet, Bo bönade ju och bad MGM att inte lämna henne bara ett par dagar innan mordet.

I min bok så har MGM och MGK handlat gemensamt eller också har MGK agerat ensamt och MGM har städat upp efter henne, att MGK är inblandad är för mig självklart oavsett vad Hiding och utredarna säger.

Jag följer ju rättegången på NA och det står ju glasklart för mig att Hiding går på motiv som orsak till varför MGM ska fällas.
Tack!
Glad att du inte skäller på mig.

Kan f ö meddela att jag omfattar 'Reimers doktrin' i så motto att HD har kommit alltför snabbt ur askan (läs: häktet) utan att för den skull i elden (läs: att vara fortsatt misstänkt).
Åkl Åsa Hiding övertygar INTE i den delen!

HD/SD -partners in crime? And LOVE!
Citera
2020-02-28, 11:22
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Som jag förstått det drog han sig tillbaka efter HD fick reda på affären och han valde att återgå till sin hustru.

Nej, affären blev bara ännu hemligare.
Citera
2020-02-28, 11:23
Medlem
Citat:
Ja, hen gjorde det men jag har inte sett att det framkommer någonstans att HD betalat.
Förstår därför inte hur hen drog slutsatsen att HD betalade för den. Mer sannolikt att det är en present från SD till henne. Lena blev ju galen när SD köpte dyra presenter till sin fru så badet var väl ytterligare ett sådant, tänker jag
Har sökt i varenda dokument efter bubbelbadet. Nån som har en aning om var detta stod nånstans? I förhör? I chatt? I tfnavlyssning eller egen inspelning? Och mellan vilka parter? Och vilket ord användes - bubbelbad eller bubbelpool?
Citera
2020-02-28, 11:25
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Gissar att du inte så ofta "drabbas" av överraskningssex?

Ursäkta men vad innebär det att drabbas av överraskningssex?
Citera
2020-02-28, 11:27
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Har sökt i varenda dokument efter bubbelbadet. Nån som har en aning om var detta stod nånstans? I förhör? I chatt? I tfnavlyssning eller egen inspelning? Och mellan vilka parter? Och vilket ord användes - bubbelbad eller bubbelpool?

Det nämns i samband med städningen 25 maj 2018 och benämns då spabad.
Citera
2020-02-28, 11:27
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Nej, affären blev bara ännu hemligare.

Nja i flera chattar säger SD att han ville dra sig tillbaka helt när ha återgick till HD men Lena ville fortfarande träffas och hotade honom så han kände sig tvingad att fortsätta affären.

SD uttrycker mycket hat mot Lena p g a detta emellanåt att han aldrig skulle gått med på hennes krav att fortsätta affären efter han återgått till HD. Har du läst alla deras chattar ens?
Citera
2020-02-28, 11:28
Medlem
T34Panzers avatar
Någon som kan vara på plats när förhören med Stefan börjar och spela in antingen med avslagen mobiltelefon eller med annan utrustning? Man får nämligen spela in ljud.

Från NA:
Fråga: Får man som media eller åhörare spela in ljud från rättegången?
Svar: Ja, ljud får man ta upp. Men allmänheten får inte ha sina mobiltelefoner påslagna. Vi från media har dock fått tillåtelse av domaren att använda telefonerna som arbetsverktyg, så länge vi inte fotar eller filmar.

Från Lawline:
”Som utgångspunkt är det tillåtet att företa ljudupptagningar i rätte, dvs att spela in samtal. Det förbud som finns är ett förbud mot att fotografera och filma i rättssalen. Bildupptagning och bildöverföring från rättssalen får bara ske om det följer av lag (5 kap. 9 § andra stycket Rättegångsbalken, RB). Som exempel när sådant får ske enligt lag är när domstolen spelar in förhör under förhandlingen.

Det är rättens ordförande som har till uppgift att upprätthålla ordningen och att meddela de ordningsregler som behövs (5 kap. 9 § första stycket RB). Rätten får förbjuda dig eller andra att spela in ljud under ett förhör om det kan antas att det besvärar den som hörs i sådan grad att det blir till men för utredningen (5 kap. 9 § andra stycket RB).

Sammanfattningsvis innebär det att du får lov att spela in ljud i domstol, om inte rätten beslutar om annat i det enskilda fallet.”

https://lawline.se/answers/far-jag-spela-in-samtal-i-domstol
Citera
2020-02-28, 11:29
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Runt 2011 är SD väldigt flörtig mot LW, men då är LW passiv.
Ha du är nog ensam att beskriva LW som passiv. Du behöver liksom det krympande antal medlemmar som ännu inte förstått Lenas problem revidera din syn på BO
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in