Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
Bra fråga.
Sitter förstås inte med nåt svar, men gissar att det fokus som läggs här på JG hänger samman med att många kan få lite moderskänslor för honom: han har ju dock blivit lurad av SD, så då kan sympatier landa hos honom. Man kan tycka synd om honom.
Här en
spekulativ fråga:
Kan vi idag helt utesluta att JG och SD haft ett 'Brokeback Mountain'-förhållande? Bara undrar. Vill absolut inte plantera nåt i tråden!
Egenligen är ju HD mycket mer "spännande" än JG som vittne. Hon har ju dock varit ordentligt frihetsberövad misstänkt för MORD!
Och märkligt snabbt avförd från åkl..
En gissning, helt gripen ur luften:
Under de 90 min som adv IB har till sitt förfogande med HD i vittnesbåset, kommer hon att svara så vagt och dubbelbottnat, så att när hon lämnar båset hon kommer att ha framställt sig som
möjlig mördare.
Enl
Reimers "doktrin" kommer det då att uppstå tillräckligt med tvivel vilket gör att TR tvingas släppa SD. Hoppas att jag inte fel-/övertolkar
Reimer alltför mycket.
Frågan blir då: ,
Varför skulle HD vilja dra mordmisstankar till sin person?
Svaret blir då:
Av kärlek. Den där djupa, för många svårförståeliga sortens kärlek

Hmm, Reimers "doktrin" låter ju ganska trevligt, jag kanske får söka patent på uttrycket
Angående min fixering vid MGK så hänger den ihop med dels hur MGK har betett sig och motiv.
Mordet har ju skett i stark affekt, ingen slår 17 slag mot en annan människa om man inte är rejält förbannad eller rentav hatisk mot den personen och som jag ser det gällande MGK så är hon den peson som har mest anledning att verkligen hata BO, det är ju andra gången hon blir utkonkurrerad av BO.
MGM kunde ju fortsätta att leka med BO som var som en trogen hund och kom och viftade på svansen så fort MGM visade lite vänlighet, Bo bönade ju och bad MGM att inte lämna henne bara ett par dagar innan mordet.
I min bok så har MGM och MGK handlat gemensamt eller också har MGK agerat ensamt och MGM har städat upp efter henne, att MGK är inblandad är för mig självklart oavsett vad Hiding och utredarna säger.
Jag följer ju rättegången på NA och det står ju glasklart för mig att Hiding går på motiv som orsak till varför MGM ska fällas.