2020-02-28, 00:58
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
/.../

SD manipulerar LW genom att göra henne illa. Först vill han inte ha någon kontakt, säger det plötsligt och kallt. Några timmar senare vill han det, och uppvisar viss svartsjuka genom att ställa frågor om hennes kontakter med andra män. LW tar mest initiativ till att ses, men har ingen makt över det. Maktlösheten blir tydlig ibland. SD säger ofta nej när LW frågar om att ses, ett sätt för honom att styra henne. För lite senare så ber han själv om att ses, bara på hans villkor, och LW är öppen för det. Mycket så fram och tillbaka; LW öppnar, SD stänger, SD öppnar, LW stänger ej. Tydligt att han har henne runt sitt finger och att hon är desperat. Kontentan av detta blir att LW känner sig tvingad att hitta något som kan få henne att bibehålla någon slags kontroll gentemot SD, efter som han verkar njuta av att kunna göra och behandla LW precis som han själv vill. Därav finner LW ingen annan utväg än att återfå kontrollen genom att skydda sig mot SD:s känslokallhet. det gör hon sedermera genom att hota med att berätta för HD att de fortfarande smygses.
Har fetat några, av dig, klarsynta bedömningar av läget. Han slår omvartannat på och av sina "känslor" för henne; någon gång då och då får hon sin önskan om närhet tillfredsställd. För stunden. En behandling som är avsedd att hålla henne varm. Och LW har med tiden blivit extremt medberoende.
Hon berättar själv i en chatt under det sista halvåret hur hennes ton mot honom har hårdnat p g a den bitterhet hon bär på. På samma vis som han hotar och kontrollerar henne med instruktioner börjar hon ge igen med samma mynt, men eftersom hon är den som befinner sig i känslomässig beroendeställning så uteblir den avsedda effekten; hatet från hans sida ökar i stället. Ett fullskaligt krig utvecklas dem emellan mot slutet. Fast när hon erbjuds en smula av hans uppmärksamhet eller att tonen från hans sida mjuknar, så är hon genast redo att ta honom i famn.
Citat:
Än så länge har jag inte sett något alls liknande från SD:s sida när det gäller att kunna uttrycka sina känslor. När SD uttrycker känslor rör det antingen att han är arg på henne, svartsjuk, eller att han är kåt. SD är uppenbart väldigt skev i huvudet. Men efter att LW skrivit just det föregående så visar han lite känslor iallafall:

SD: "Läst"
SD: "Är ledsen för det"
SD: "Mycket"
Vreden är egentligen det enda sanna känslouttrycket hos honom. Den andefattiga och kärlekslösa miljö han har vuxit upp i lär heller inte ha kunnat kompensera några inneboende känslomässiga brister.

Att han har klarat sig så pass många år utan att begå brott, borde till viss del kunna förklaras av att han har en inneboende kreativitet och har ägnat sig åt flertalet fysiska aktiviteter genom årens lopp. Han har därmed delvis kunnat hålla mörkret inom sig i schack; "jag är en sabbare in i själen."
Och utan en hustru som har anpassat sig till hans nycker och låtit bli att ställa obekväma frågor, hade han möjligen fallit igenom tidigare; hon kunde ju t ex ha ställt den enkla frågan om varför han skaffar sig ett mobilnummer med 666 som sista siffror.
Citat:
Vill belysa detta lite då det i tråden vuxit fram en något ensidig bild där LW skulle vara den sjuke, den kontrollerande, den som hade makten över stackars SD. Det stämmer inte anser jag. Han har makten på många plan, under långa perioder. Undantaget är just när LW ibland använder den enda livlina hon känner att hon har. Sparat material på* det SD själv vidrigt gjort och sagt mot henne i form av grova hot, och det SD gjort mot sin fru i form av att ha gått bakom ryggen på henne genom att vara otrogen.
Dina reflektioner är en utmärkt analys av vem som hade det verkliga övertaget i det här destruktiva förhållandet. Och, det har han ju t o m själv erkänt.
Citera
2020-02-28, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Trots att åklagaren tydligen har jättemånga som skall vittna om att SD är både psykopat och trolig gärningsman så verkar många här lägga särskild vikt vid vad JG har för uppfattning i de här frågorna. Kan det vara så illa att hela åtalet faller om inte åklagaren får med sig just JG?
Bra fråga.
Sitter förstås inte med nåt svar, men gissar att det fokus som läggs här på JG hänger samman med att många kan få lite moderskänslor för honom: han har ju dock blivit lurad av SD, så då kan sympatier landa hos honom. Man kan tycka synd om honom.

Här en spekulativ fråga:
Kan vi idag helt utesluta att JG och SD haft ett 'Brokeback Mountain'-förhållande? Bara undrar. Vill absolut inte plantera nåt i tråden!

Egenligen är ju HD mycket mer "spännande" än JG som vittne. Hon har ju dock varit ordentligt frihetsberövad misstänkt för MORD!
Och märkligt snabbt avförd från åkl..

En gissning, helt gripen ur luften:
Under de 90 min som adv IB har till sitt förfogande med HD i vittnesbåset, kommer hon att svara så vagt och dubbelbottnat, så att när hon lämnar båset hon kommer att ha framställt sig som möjlig mördare.
Enl Reimers "doktrin" kommer det då att uppstå tillräckligt med tvivel vilket gör att TR tvingas släppa SD. Hoppas att jag inte fel-/övertolkar Reimer alltför mycket.

Frågan blir då: ,Varför skulle HD vilja dra mordmisstankar till sin person?
Svaret blir då: Av kärlek. Den där djupa, för många svårförståeliga sortens kärlek
Citera
2020-02-28, 01:15
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Bra fråga.
Sitter förstås inte med nåt svar, men gissar att det fokus som läggs här på JG hänger samman med att många kan få lite moderskänslor för honom: han har ju dock blivit lurad av SD, så då kan sympatier landa hos honom. Man kan tycka synd om honom.

Här en spekulativ fråga:
Kan vi idag helt utesluta att JG och SD haft ett 'Brokeback Mountain'-förhållande? Bara undrar. Vill absolut inte plantera nåt i tråden!

Egenligen är ju HD mycket mer "spännande" än JG som vittne. Hon har ju dock varit ordentligt frihetsberövad misstänkt för MORD!
Och märkligt snabbt avförd från åkl..

En gissning, helt gripen ur luften:
Under de 90 min som adv IB har till sitt förfogande med HD i vittnesbåset, kommer hon att svara så vagt och dubbelbottnat, så att när hon lämnar båset hon kommer att ha framställt sig som möjlig mördare.
Enl Reimers "doktrin" kommer det då att uppstå tillräckligt med tvivel vilket gör att TR tvingas släppa SD. Hoppas att jag inte fel-/övertolkar Reimer alltför mycket.

Frågan blir då: ,Varför skulle HD vilja dra mordmisstankar till sin person?
Svaret blir då: Av kärlek. Den där djupa, för många svårförståeliga sortens kärlek

Du har helt rätt i att adv IB kommer försöka få fram en tänkbar gärningperson, allt för att indiciemålet inte ska hålla i mål. Då är ju frågan, är HD så dum att hon tänker chansa på detta? Att hon, efter allt SD gjort mot henne, försöka få denne friad om de så skulle få henne att bli misstänkt som mördare?

En stilla undran, vi fantiserar, om SD blir släppt i brist på bindande bevisning och HD väljer att ta tillbaka SD. Vad fan ska detta par göra? Ingen i GC-sammanhang lär vilja utforska grottor och mörka skogar med psykopat SD, grannar i området lär inte bjuda in till grillfest. Men jag tror SD är så säker på sig själv, att han inte skulle skämmas det minst att flytta tillbaka till huset som ingenting har hänt. Medans alla som vittnat i grannskapet emot honom lär köpa larm och kameror om inte detta gjorts redan.
Citera
2020-02-28, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Trots att åklagaren tydligen har jättemånga som skall vittna om att SD är både psykopat och trolig gärningsman så verkar många här lägga särskild vikt vid vad JG har för uppfattning i de här frågorna. Kan det vara så illa att hela åtalet riskerar att falla om inte åklagaren får med sig just JG?

JG beskriver SD som manipulativ i förhör vill jag minnas.

Citat:
Men ja tänkte på en sak .. att jag har sagt att Lena och Stefan var kontrollerade det var fel ord ..det var manipulerande ja kände mej manipulerad inte kontrollerad .. så det var.. ja har tänkt på
det efter ja lämnade förhöret alltså det var fel beskrivning det.. det som att .. det komplex och
eh .. komplicerad .. det inte samma sak men lätt att .. tro att dom är synonymer .. så ja tycker
båda är mani .. manipulativ .. så inte kontrollerande .. han går inte o frågar mej hela tiden va ja
gör eller nånting sånt (skrattar) nej snarare tvärt om men har känt mej manipulerad av bägge
två och .. och .. det känns alltså att eh .. som ja säger.. hur dom skriver å såhär ja sagt.. de
tycker ja är rätt så viktig skillnad .. ja litar på han, trots att ja har känt mej manipulerad ... ja
litar på honom ..
Senast redigerad av Inte.trevlig 2020-02-28 kl. 01:45.
Citera
2020-02-28, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Du har helt rätt i att adv IB kommer försöka få fram en tänkbar gärningperson, allt för att indiciemålet inte ska hålla i mål. Då är ju frågan, är HD så dum att hon tänker chansa på detta? Att hon, efter allt SD gjort mot henne, försöka få denne friad om de så skulle få henne att bli misstänkt som mördare?

En stilla undran, vi fantiserar, om SD blir släppt i brist på bindande bevisning och HD väljer att ta tillbaka SD. Vad fan ska detta par göra? Ingen i GC-sammanhang lär vilja utforska grottor och mörka skogar med psykopat SD, grannar i området lär inte bjuda in till grillfest. Men jag tror SD är så säker på sig själv, att han inte skulle skämmas det minst att flytta tillbaka till huset som ingenting har hänt. Medans alla som vittnat i grannskapet emot honom lär köpa larm och kameror om inte detta gjorts redan.
Ang det där jag fetat:
OM vi får se HD agera så att hon efter vittnesförhöret kan betraktas som möjlig gärningsperson, så lär det nog inte bero på att hon är dum. Hon har, m h a en mördare, blivit kvitt sin värsta rival, så av det skälet bör hon vara nöjd.

Antag nu att det är SD som dödat LW och att HD vet om detta, då står ju HD i stor tacksamhetsskuld till SD.
Han har befriat henne från en plågoande, LW.
Han har gett henne två barn.
Av kärlek till en sån man kan kanske HD tänka sig gå genom eld och vatten?
Med andra ord: Göra sig misstänkt för mord.
Och då ha sått tillräckligt med tvivel hos rådman Björn Lindén & Co varför SD kanske blir släppt.
(=mina trötta tankar. )
Citera
2020-02-28, 02:04
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Givetvis så började hon hoppas igen.

Hon trodde ju att hon äntligen vunnit och att
det skulle bli hon och SD.

Istället så ville han bara ha tillbaka HD och sa
till LW att han inte ville ha henne även om han inte
fick tillbaka HD.

Det där stämmer helt enkelt inte. Vid upprepade tillfällen säger SD till LW att han vill ha en framtid med henne. Om han verkligen menade det, är dock en annan sak, som bara han själv kan svara på. Ibland ser det ut som att han uttrycker det bara för att få ligga med henne.
Citera
2020-02-28, 03:44
Medlem
Har nu läst en del i FUPen men orkar inte mycket mer. Jag blir spyfärdig av den här satans psykopaten SD. Fy fan. Hoppas han blir inlåst en lång tid och om och när han väl kommer ut är hans liv inte värt ett skvatt.

När han närmar sig en polis som han känner och börjar nyfiket fråga om de hittat LW. Klassiskt gärningsmannabeteende. Eller när han ska krama förhörsledaren.Vilken byfåne.
Krimteknikern W*kström håller sig nog för skratt numera.

Så oerhört sorgligt och förnedrande att se bilderna på trosorna. Det kunde dom ha lagt sekretess på också.

Om jag orkar läsa vidare, kan nån tala om var jag hittar sista konversationen mellan LW och SD strax innan hon går ut för sista gången? Finns den med?
Citera
2020-02-28, 04:41
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
SD bör sinnesundersökas.

Jag skulle tro att han lider i högsta av psykopatistörningar.

Är det någon som vet hur hans uppväxt var?
Står säkert i fup men inte hunnit luskamma den ännu.

Diagnostiserad som ADD enligt någon arbetsledare tror jag det var.
Citera
2020-02-28, 05:20
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
--------------------------------------------------------------
SD och HD är de enda som har påstått och vill framhäva att hon gick omkring och droppade blod här och där. Min åsikt är att de förutom att ljuga också förnedrar henne genom att påstå detta.

LW chattar om det själv så något besvär var det.
Citera
2020-02-28, 05:24
Medlem
PeterNosters avatar
Intressant (för mig), adoptivmamman tror LW var halvkoreanska med amerikansk fader.
Brodern Ola är inte biologisk bror.
Citera
2020-02-28, 05:55
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja tydligen skall allas vår brottsguru GW ha uttalat sig om fallet post fup. Och, som du påtalar, lite intressant kan det ju vara att få veta vad han anser om den föreliggande bevisningen.
I den mån han nu tagit del av den.
Alltså inte om vem han tror är GM, utan om vilka möjligheter han anser att åkl nu har att ro hem en fällande dom.
Tyvärr har alltför många lite alltför stora problem med att abstrahera den nyanseringen.

Kanske kan Lilladummy vara behjälplig; hen har ju uppenbarligen tagit del av LW:s utsagor?

Börjar du inse att du öppnade truten lite för mycket ?
Det är trevligt att se dig krypa, bra för du behöver lära dig två saker.att tänka innan du talar och att vara ödmjuk inför din okunskap.

GW uttalande sig i nyhetsmorgon 26 kl 0745.
Kort sammanfattning;
Han får jävligt svårt att förklara blodet. (Apropå blodet på tvättmaskinen och på skorna).

Jo det här ska räcka, det ska det ( apropå om bevisen räcker för att få mgm fälld).
Citera
2020-02-28, 06:15
Medlem
Har fått en uppfattning ang JG, efter att ha läst hans/SD:s konversationer (efter mordet) samt förhören, han verkar vara lika orolig oavsett vem han pratar med och väljer sina ord noga.

Ska bli väldigt intressant att följa när det blir dags att förhöra honom!

Hoppas att dessa förhör kommer att bevakas och minutskrivas om i flera tidningar (har för mig att Aftonbladet brukar vara bra och få med mycket).

Ovanstående gäller också HD i sina förhör med polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in