Allt i sin väg? Runt 3000 pers har dött i hela världen.
Nej precis, det är i klass med en hårdare influensa så dra ur tampongen ur fittan och sluta lipa hur farligt det är.
För fan, folk sitter och säljer FFP3-maskar på Tradera för flera hundratals. Folk stannar hemma från jobbet för att man har fått en liten förkylning. Ni är pinsamma, alarmister.
Jag tror män har svårt att dö av sjukdomen, det är därför ni brudar grinar här i tråden. För inte kan väl en man sitta och på allvar tro att det här kommer döda mänskligheten?
ja men du måste oftast ha "visad" feber för att de överhuvudtaget ska anstränga sig. Jag själv har kroppstemperatur på 36.4,..så känner mig sjuk när jag har 37.0 Men vården säger helt annat, man är frisk feberfri när man har 37.0-37.5
Klart att one-size-fits-all kroppstemperatur på 37,0-37,5 inte gäller alla. Det togs väl fram på järnåldern för att massjukvården behövde ha något att utgå ifrån. Har läst flertal artiklar som hävdar att normalkroppstemperaturen har sjunkit dessutom.
I kategorin aningen positiva nyheter så noterar jag att S Korea i sin morgonrapportering (de rapporterar två gånger per dag) hade 256 nya smittade och noll dödsfall.
Okej. Vad är det du gör med bräss? Du skrev att du åt eländet.
Givetvis har bräss många avancerade och intrikata funktioner som inte är helt utforskade, men det är fortfarande spekulationer och gissningar.
Ditt minimalt kunniga veganska nöt... Kalvbräss äts för att det är gott! Kolla med G.Ramsay & varenda fransk kock som är på i-net..
&
Brässen ÄR i högsta grad utforskad, enklare att gå in på engelska sidor när du ska lära dig dess funktion. Men en sjukt förenklad version:
Unga har ej ett "utbildat" immunförsvar (äldre har stött på div. virus/bakterier under livet & har viss "immunitet/autoförsvar"). För att kompensera har unga i stället en stor bräss så att de kan ha en stor depå av T-cells (tjatade om B&T-cells för någon dag sedan = läs i mina tidigare inlägg). Dessa T-cell används då unga ska identifiera faror/hot (sjukdomar) ty olika T-cells kan förstöra drabbade celler/T-cells kan komma ihåg olika hot etc. etc..
Äldre har färre av dessa T-cells => Nya hot såsom nytt coronavirus har vi en mindre arme utav T-cells (+kan producera färre om akut behov uppstår) så får svårare att upptäcka/identifiera nya hot.
=>
0% döda grupp 0-9 år
15% döda grupp 80+ år
Summering:
En äldre har utbildat försvar och kan klara merparten av bakterier/virus. Men får svårare att skydda sig mot nya hot.
En yngre kan (till stor del) klara nya hot utan problem då de snabbare kan "utbilda nya trupper". "Tänk: Mässlingen/vattukoppor/röda hund etc.. enkelt för barn/attans jobbigt för vuxna)"
& Varning Veganoider..
Gräsätande anorektiska terrorister typ veganer kanske tror att mat är till för självspäkelse . Men normala mentalt friska människor äter mat för att det äro Gott! Detta är ett faktum som må vara svårt att förstå för trådsmala anorektiska veganska nervvrak. Dock är SMÖR/Fläsk/Kött och annan hälsosam mat dels nyttig/dels behövlig för hälsa, Men Först och Främst GOD!
Nej precis, det är i klass med en hårdare influensa så dra ur tampongen ur fittan och sluta lipa hur farligt det är.
För fan, folk sitter och säljer FFP3-maskar på Tradera för flera hundratals. Folk stannar hemma från jobbet för att man har fått en liten förkylning. Ni är pinsamma, alarmister.
Jag tror män har svårt att dö av sjukdomen, det är därför ni brudar grinar här i tråden. För inte kan väl en man sitta och på allvar tro att det här kommer döda mänskligheten?
Ingen tror väl att mänskligheten kommer gå under? Det handlar om riskminimering. Vissa använder fallskärm när man hoppar från ett plan. Andra hoppar utan och chansar på att det funkar.
Nej, så där kan man inte skriva om man inte är en idiot. Du måste förklara varför du tror att det kommer bli värre än det är i Italien.
Antar att han menar att Italien har ett av världens bästa sjukvård medan Sverige ligger i den absoluta botten. Vi kan inte handskas med dom volymer vi ser i Italien.
Många länder som legat stabilt kring 3-25 smittade senaste dagarna. Lite positivt i det hela. Men man vet ju inte vilket är det otäcka. En eller två superspridare och vi har en okontrollerad spridning även i Sverige. Eller om smittan sprids i stora folksamlingar så går det också fort. Det finns inga garantier att Sverige kommer att klara sig undan allmän spridning som FHM vill påstå. Som du kanske står bakom också?
Belägget jag gav är att många coronasjuka verkar bli kvar i hemmet utan diagnos på grund av platsbrist på sjukhus. Detta vet vi eftersom extremt ovanligt många har dött i sina hem i Wuhan den sista tiden. Många av dessa hade nog smittats.
Sedan kan jag fortsätta med att om provinser börjat underrapportera så finns det inget som säger att det kan ske igen. Och slutligen är Kina en diktatur som gör vad den vill gällande vad man lämnar ut för information och ifrågasättande av deras arbete kan leda till långa fängelsestraff. Den finns ju ekonomisk vinning i att underrapportera antalet fall vet du. Och ja deras nivå av dödlighet överensstämmer inte med vad vi ser i övriga världen vilket tyder på att siffrorna kan vara vinklade eller fabricerade.
Bara dumt att låsa sig vid tanken att dessa siffror stämmer till 100 som du gör.
Sorry sitter på telefon så kan ej ge källor.
Jag har inte sagt att jag litar på siffrorna, jag litar inte på dagens västerländska medier. Jag litar inte på några myndigheter alls längre efter all forskning jag har gjort senaste året. All den information jag fått vid flera av mina sidor som stängs ner snabbt. Fått information hur google hantera deras algorimter (inside infomartion) flera familjemedlemmar inom försvarsmakten, bor i ett område där vi har en stor militärbas. Jag hade aldrig efter allt jag läst litat på WHO eller någon organistion längre. Det som pågår just nu i kulisserna bakom den upphetsade corona viruset. Den mörka sidan hade gjort dig mer rädd än vad du tro. Kalla mig foliehatt osv, men vi kommer se vem som skratta sist
Runt 5000 dör i vanlig influensa varje år bara i USA (för att sätta det i relation)
Lite svårt att sätta det i relation till en epidemi som fick fart för typ sex veckor sen. Återkom vid årets slut så får vi se om corona eller influensa ”vann”.