2020-02-28, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Nej, så där kan man inte skriva om man inte är en idiot. Du måste förklara varför du tror att det kommer bli värre än det är i Italien.

Sverige är ett mångkulturellt land. Många reser till sina hemländer. Men även många som reser riskländer. Ingen gränskontroll. Bäddat för trubbel. Gå nu och lägg dig igen och försvinn från mitt flöde!
Citera
2020-02-28, 06:32
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotlaborj
Nej precis, det är i klass med en hårdare influensa så dra ur tampongen ur fittan och sluta lipa hur farligt det är.

För fan, folk sitter och säljer FFP3-maskar på Tradera för flera hundratals. Folk stannar hemma från jobbet för att man har fått en liten förkylning. Ni är pinsamma, alarmister.

Jag tror män har svårt att dö av sjukdomen, det är därför ni brudar grinar här i tråden. För inte kan väl en man sitta och på allvar tro att det här kommer döda mänskligheten?

Bättre att ta det säkra före det osäkra när vi inte vet. Sedan kan det givetvis vara allvarligt även om inte hela mänskligheten dör ut. Är hellre alarmist än förnekare i detta fallet. Vi vet inte hur läget verkligen ser ut, dels för vi har inte tillräcklig info för det är i sin linda men även för att inkubationstiden är mellan 2 till uppemot 24 dagar.
Citera
2020-02-28, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Antar att han menar att Italien har ett av världens bästa sjukvård medan Sverige ligger i den absoluta botten. Vi kan inte handskas med dom volymer vi ser i Italien.

Många länder som legat stabilt kring 3-25 smittade senaste dagarna. Lite positivt i det hela. Men man vet ju inte vilket är det otäcka. En eller två superspridare och vi har en okontrollerad spridning även i Sverige. Eller om smittan sprids i stora folksamlingar så går det också fort. Det finns inga garantier att Sverige kommer att klara sig undan allmän spridning som FHM vill påstå. Som du kanske står bakom också?

Alltså kom igen. Sverige i "absoluta botten" i VÄRLDEN vad gäller sjukvård? Lollll. Vi ligger ganska högt i internationella rankningar. Kanske inte topp 5 direkt men inte fan är vi i botten heller.
Citera
2020-02-28, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Det har ju varit nyheten högst upp eller näst högst upp på i stort sätt varje nyhetssida i en månad.

Tycker snarare att dom har förminskat den, men om du tror att detta är en ny Svininfluensa eller liknande så är det upp till dig, var aldrig orolig för varken fågel eller svininfluensan. Detta är dock ett virus som sprider lika snabbt med en 3% dödlighet så jag tycker du bör ta den på allvar, även om du inte är i riskzonen så dör ungefär 15% av gamla personer av den, cirka 1 person av 7, och även unga har risk att få jobbiga lunginflammationer.
Citera
2020-02-28, 06:35
Medlem
SvenBergmans avatar
Skellefteå nästa?
https://www.norran.se/nyheter/kommunalt/skelleftea-kommun-vidtar-forsiktighetsatgarder/
Citera
2020-02-28, 06:38
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Jag har inte sagt att jag litar på siffrorna, jag litar inte på dagens västerländska medier. Jag litar inte på några myndigheter alls längre efter all forskning jag har gjort senaste året. All den information jag fått vid flera av mina sidor som stängs ner snabbt. Fått information hur google hantera deras algorimter (inside infomartion) flera familjemedlemmar inom försvarsmakten, bor i ett område där vi har en stor militärbas. Jag hade aldrig efter allt jag läst litat på WHO eller någon organistion längre. Det som pågår just nu i kulisserna bakom den upphetsade corona viruset. Den mörka sidan hade gjort dig mer rädd än vad du tro. Kalla mig foliehatt osv, men vi kommer se vem som skratta sist

Du litar inte på västerländsk media men kinesisk media går bra?

Du verkar känna dig kränkt av att kallas för foliehatt. Trampade jag på din ömma tå när jag råkade skriva så?

Jag känner till Googles extremvinklade algoritm. Youtube använder samma f.ö.

Att slå ifrån sig allting man läser känns ju inte vidare genomtänkt, givetvis finns det seriös forskning om man orkar leta och sålla.
Citera
2020-02-28, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Ingen tror väl att mänskligheten kommer gå under? Det handlar om riskminimering. Vissa använder fallskärm när man hoppar från ett plan. Andra hoppar utan och chansar på att det funkar.

Lycka till!

Exakt. Det är intelligent att vilja informera sig om faror. Det innebär inte att man har panik eller tror att hela mänskligheten ska dö ut. Det innebär att man vill förbereda sig och förbättra oddsen för att det går bra om man blir smittad. Allt kan man inte kontrollera, men det lilla man kan kontrollera bör man kontrollera. Vare sig det gäller att ha mat hemma om man behöver självisolera sig eller att se till att tvätta händerna. Det behöver inte vara värre än så.

Det där totalitära diktaturtänket som går ut på att befolkningen ska lugnas och att man ska förneka verkligheten så länge det går samt gärna göra en insats på nätet genom att förklara att coronaviruset är en skitsak som borde ignoreras – det skapar mer panik och mer problem än saklig information gör.
Citera
2020-02-28, 06:39
Avslutad
Det var uppiggande och höra den insatta kvinnan säga(i radion): Vanliga munskydd? ”De hjälper inte ett dugg mot viruset.”Men så klart. Det räcker med att Lövet eller nån annan stolleminister står i tv och blåljuger nu ska alla svenskar få munskydd, de skyddar. Så går svensken ut med sin dumstrut över munnen och är oövervinnerlig..
Citera
2020-02-28, 06:40
Medlem
qwerty-66s avatar
Många i Irans ledning som är smittade. Borde inte hela deras parlament sitta i karantän?

https://www.nytimes.com/2020/02/27/world/middleeast/coronavirus-iran-vice-president.html
Citera
2020-02-28, 06:41
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balthazar01
Sverige är ett mångkulturellt land. Många reser till sina hemländer. Men även många som reser riskländer. Ingen gränskontroll. Bäddat för trubbel. Gå nu och lägg dig igen och försvinn från mitt flöde!

Detta är inte ditt flöde, lilla vän. Detta är en diskussionstråd där tanken är att man ska diskutera saker.
Citera
2020-02-28, 06:43
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Nej, så där kan man inte skriva om man inte är en idiot. Du måste förklara varför du tror att det kommer bli värre än det är i Italien.

Tegnell är en orsak till att det blir värre. Sen är vi precis i början så det kommer bli värre i Italien också.

Tror Italien kommer göra tuffare åtgärder än Corona-bob-Tegnell
Citera
2020-02-28, 06:44
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Du litar inte på västerländsk media men kinesisk media går bra?

Du verkar känna dig kränkt av att kallas för foliehatt. Trampade jag på din ömma tå när jag råkade skriva så?

Jag känner till Googles extremvinklade algoritm. Youtube använder samma f.ö.

Att slå ifrån sig allting man läser känns ju inte vidare genomtänkt, givetvis finns det seriös forskning om man orkar leta och sålla.

Vart i min text skriver jag något om kinas media marionet dockan?

26283 tusen människor dör i cancer varje dag, 24641 dör i hjärtproblem varje dag, 13689 personer dör varje dag av stroke

151 600 människor dör varje dag och vad är dödsantalet per dag av coronaviruset? Det ligger på runt 120 per dag?
Senast redigerad av Mrjobi 2020-02-28 kl. 06:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in