Citat:
Ursprungligen postat av
Mrjobi
Du är en av dem som sitter kalla mig foliehatt så fort jag kommer med information. Men dina antagande på att siffran ska vara högre? Goda belägg visa mig gärna dessa goda belägg. Är du verkligen källkritiskt till alla texter du läser? Söker du in på djupet på varje artikel du läser? Jag vet inte hur många av artiklar jag sett här länkat från sidor med tveksam trovärdighet genom göra ett genomsök på alla länkar. Filmer som visas vara skådespel och folk sprider det som verklighet här. Du själv är mer hypokondriker än mig själv och jag är grov hypokondriker..
Belägget jag gav är att många coronasjuka verkar bli kvar i hemmet utan diagnos på grund av platsbrist på sjukhus. Detta vet vi eftersom extremt ovanligt många har dött i sina hem i Wuhan den sista tiden. Många av dessa hade nog smittats.
Sedan kan jag fortsätta med att om provinser börjat underrapportera så finns det inget som säger att det kan ske igen. Och slutligen är Kina en diktatur som gör vad den vill gällande vad man lämnar ut för information och ifrågasättande av deras arbete kan leda till långa fängelsestraff. Den finns ju ekonomisk vinning i att underrapportera antalet fall vet du. Och ja deras nivå av dödlighet överensstämmer inte med vad vi ser i övriga världen vilket tyder på att siffrorna kan vara vinklade eller fabricerade.
Bara dumt att låsa sig vid tanken att dessa siffror stämmer till 100 som du gör.
Sorry sitter på telefon så kan ej ge källor.