2020-02-28, 06:03
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Det är härligt med positivt tänkande men man får inte bli naiv för det.

Jag tror att vi har 50+ fall om en vecka. Då testas vi lite mer på allvar.
Jag tror vi kommer ha fler än 50 inom 3 - 4 dagar
Citera
2020-02-28, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren

Benägen att hålla med. Det blir nog snäppet värre här än Italien, av många orsaker.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren

Hur kommer bortförklaringen se ut om vi inte har fått 50 fall på måndag?
Citera
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Mainstreammedia? Dom säger väl ingenting.
Det har ju varit nyheten högst upp eller näst högst upp på i stort sätt varje nyhetssida i en månad.
Citera
2020-02-28, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lamplight99
Men hur vet man det...? De 40 som varit i kontakt med den första smittade i Gbg skulle väl bara ha daglig telefonkontakt med vården i väntan på ev symptom, de testades ju inte ens i ett första skede vad jag har förstått? De kan väl inte redan ha insjuknat och hunnit testats...?
Har det rapporterats någonstans att de blev smittade här? Jag förstod det som att de också blivit smittade utomlands?

Hittar inte texten jag läste om två fall igår, men nu i Aftonbladet står det "Och en av dem är sannolikt den första att smittas i Sverige utan att själv ha varit utomlands. – En av dessa personer är smittad i Sverige, efter kontakt med det första fallet, säger Leif Dotevall, biträdande smittskyddsläkare i region Västra Götaland."https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pLv8gX/fyra-smittade-i-goteborg-omfattande-kartlaggning-pagar
Citera
2020-02-28, 06:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av balthazar01
Benägen att hålla med. Det blir nog snäppet värre här än Italien, av många orsaker.
Nästa becka brakar det loss ordentligt DNs coronatåg kommer tillbaks från italien alla sportlovsfirare kommer hem från thailand spanien alperna och iran
Citera
2020-02-28, 06:10
Medlem
Stephen King hade nog fått sjukt bra inspo här om han ville skriva en bok om virus och hur viruset dödar allt i sin väg.
Citera
2020-02-28, 06:12
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotlaborj
Stephen King hade nog fått sjukt bra inspo här om han ville skriva en bok om virus och hur viruset dödar allt i sin väg.

Det här viruset dödar inte allt i sin väg.
Citera
2020-02-28, 06:12
Medlem
Citat:

Allt i sin väg? Runt 3000 pers har dött i hela världen.
Citera
2020-02-28, 06:13
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balthazar01

Nej, så där kan man inte skriva om man inte är en idiot. Du måste förklara varför du tror att det kommer bli värre än det är i Italien.
Citera
2020-02-28, 06:13
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:

Han har redan skrivit en bok om exakt det här, "The stand" sjukt bra bok som jag verkligen rekommenderar till alla som tycker detta är intressant,spännande.

Citera
2020-02-28, 06:14
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Du är en av dem som sitter kalla mig foliehatt så fort jag kommer med information. Men dina antagande på att siffran ska vara högre? Goda belägg visa mig gärna dessa goda belägg. Är du verkligen källkritiskt till alla texter du läser? Söker du in på djupet på varje artikel du läser? Jag vet inte hur många av artiklar jag sett här länkat från sidor med tveksam trovärdighet genom göra ett genomsök på alla länkar. Filmer som visas vara skådespel och folk sprider det som verklighet här. Du själv är mer hypokondriker än mig själv och jag är grov hypokondriker..

Belägget jag gav är att många coronasjuka verkar bli kvar i hemmet utan diagnos på grund av platsbrist på sjukhus. Detta vet vi eftersom extremt ovanligt många har dött i sina hem i Wuhan den sista tiden. Många av dessa hade nog smittats.

Sedan kan jag fortsätta med att om provinser börjat underrapportera så finns det inget som säger att det kan ske igen. Och slutligen är Kina en diktatur som gör vad den vill gällande vad man lämnar ut för information och ifrågasättande av deras arbete kan leda till långa fängelsestraff. Den finns ju ekonomisk vinning i att underrapportera antalet fall vet du. Och ja deras nivå av dödlighet överensstämmer inte med vad vi ser i övriga världen vilket tyder på att siffrorna kan vara vinklade eller fabricerade.

Bara dumt att låsa sig vid tanken att dessa siffror stämmer till 100 som du gör.

Sorry sitter på telefon så kan ej ge källor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in