2020-02-27, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det skulle jag iofs i detslj kunna redogöra för, men med tanke på att mina inlägg regelmässigt anmäls för OffT, så avstår jag en utläggning.
Kan väl bara kort skriva att de hos "rätt" patient fungerar bra ihop. Kan tillsammans ge insomniadrabbade bra sömn. Dock, som nästan alltid, en fråga om dosering.
Btw: Det heter 'Oxycodone'

HA ! Tack för rättstavelse. Suttit några timmar och det flimrar framför ögonen på mig!
Vi diskuterade hennes närstående beskrivning av hennes sinnestillstånd och de upplevde henne som både bipolär och nån med borderline. Varpå jag undrade om det faktiskt fanns en diagnos, men att jag tyckte att det åtminstone stökar runt med nåt inom henne med tanke på att hon har föreskrivna läkemedel mot depression och sömnsvårigheter.
Citera
2020-02-27, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Den fanns där redan när det storstädades i slutet på maj 2018.

Så pass...? Vet du när den kom dit? Det diskuterades om den ställdes dit efter morden för att dölja ev spår, nämligen.
Citera
2020-02-27, 22:24
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Så pass...? Vet du när den kom dit? Det diskuterades om den ställdes dit efter morden för att dölja ev spår, nämligen.

Vet ej när den kom dit men i förhören om städningen uppger de förhörda att An*reas fru Jes*ica städade spabadet.

Om det behövde städas i slutet på maj lär de funnits före mordet tänker jag.
Citera
2020-02-27, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
haha verkar inte bättre..hjälplösa och osjälvständiga som en fluga på ett klibbigt flugpapper. Alltså det är helt "fascinerande", ogripbart och skrämmande. Nästan så man själv skulle velat ha träffat honom så man på något sätt ev kan relatera. Inte till ovanstående men alla vittnesförhör och så relatera till hur man själv uppfattat honom.
Ja, du.
Vem vet? Kanske blir du bönhörd innan du vet ordet av?

Åkl Åsa Hiding har inget vattentätt case, den saken är klar. Vem vet? Kanske blir det för grannarna i Hjärsta att snabbt som attan se till att ordna med ett 'homecoming party' till hans ära och med gula band runt alla träd..

Ännu har inte Den Feta Damen sjungit, som man brukar säga när utgången är oviss..
Citera
2020-02-27, 22:45
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
LW hade eget ansvar för sitt liv.
Hon utmanade familjen när hon avslöjade allt för HD.
Hur svårt är det att förstå?
Det är ju livsfarligt.

Mmm.
Att gå förbi den man, man är älskarinna till utan att fråga denne om lov omkring detta; är det nog faktiskt det ........för om den mannen inte vill att han och frun skall gå isär så är den enda chansen att få vara i dennes närhet att just Förbli enbart älskarinna!

Där har vi kontentan utav att just vara älskare eller älskarinna ; ATT man inte syns eller hörs i närheten utav den man "strular" med ,att vara en osynlig prick - enbart ....

Det är just det som gör att många som varit just älskare/-innor som hamnat i detta läge; inte står ut, och går ur det hela ...

Om man vill vara säker på att personen vill gå ur det den lever i och påbörja något nytt förhållande får man ha stort tålamod med att inte ge sig till denne person utan att faktiskt be den om att höra av sig när denne gjort slut med sitt tidigare liv .
Tror att i mångt och mycket är vi människor så pass bekväma så att vi inte ORKAR ta tag i en så pass stor omvälvning i livet med familjebiten osv.

Antar att LW redan gjort det valet så hon hade större behov utav att förändra sitt liv ,hennes bekvämlighet hade hon ju valt bort ; eller om det för henne var just bekvämare att vara fri och välja fritt ,men då skulle hon sett åt icke gifta män för där hade den procentuella chansen att få ett bra liv varit mycket mycket bättre ....så sorgligt att hon inte tänkte till på det...

Det som det kan bli tal om när det gäller snedsteg för de bekväma är väl det såkallade "firmafestligget" ? Det som inte påverkar hela ens livssituation utan det "är glömt" så snart en ny dag gryr enligt många ....Det som sker in Vegas,stays in Vegas ....något åt det hållet ...hmm...

Sen om det är rätt eller fel är ju upp till var och en att diskutera och tycka saker om...

Rätta mig om jag har fel
Senast redigerad av landbandy 2020-02-27 kl. 23:02.
Citera
2020-02-27, 22:54
Medlem
notknapparens avatar
Aktbil 166, sid 20.

Komplicerat att orka sätta sig in i just nu, men det är mängder av intressanta saker att läsa här..

"Med hjälp av verktyg från Google har platsdata och tillhörande information laddats ner
och analyserats. Kontot lena.wesstrom@gmail.com var inställt att kontinuerligt spara
användarens platsdata.
"

[...]
"Denna aktivitet ser ut att vara en kortare promenad i färdriktning sydöst från
Byaiagsgatan 4a. Promenaden päbörjas cirka kiockan 23:L3. Kiockan 23:25 är
aktiviteten pågående men stillastående vid området nära fyndplatsen. Den aktiva
enheten befinner sig där i cirka 11 minuter till klockan 23 :36, se Figur I 0. Därefter
täcker näst sista precisionscirkeln ett större område med fyndplatsen som centrum, se
Figur 11. Den sista punkten registreras den 14 maj klockan 23:38 precis utanför
onu-ådet, se Figur 12.
"

[...]
"Det finns ej någon info om vad för typ av enhet som
använts vid registrering av aktivitet. "

[...]"Då tidslinjen slutar klockan 23:38 den 14 maj 2018 samt att Lena Wesströms primära
mobiltelefon försvinner från mobilmasten klockan 01 :41 den 15 maj så saknas aktivitet
fram till på morgonen klockan 06:31. Detta glapp är ovanligt då det förekommer
registreringar även på nattetid vanligtvis i hennes tidslinje. Varför tidslinjen startar igen
just klockan 06:31 den 15 maj 20 I 8 går inte att uttala sig om."

Och nu kommer vi till det som jag tror att försvaret kommer att inrikta sig på:

"Awikelse mellan Tidslinjen och Mastnedkoppling
Tiden för den sista registreringen klockan 23:38:43 den 14 maj 2018 skiljer sig ifrån då
Lena Wesströms aktiva mobiltelefon kopplar ner från mast den 15 maj 2018 klockan
01 :41 :37 enligt dokument skapat av Anette Strandli. Vad som sker under de två timmar
och två minuter mellan dessa klockslag går ej att säga med säkerhet. Istället så beskrivs
tre hypoteser som skulle kunna förklara glappet.
"

Två timmar kan betyda mycket för SDs alibi.
Citera
2020-02-27, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Inflik igen: I Lenas rygga fann man bland annat en karta Mirtazapin som skrivs ut vid depression.
Även en karta med Imovane fanns där vilket skrivs ut vid insomningsbesvär.
Hon hade även Oxycodone, vilket är opiater mot smärtstillande.
Undrar hur dessa tre funkar ihop.....

Troligtvis är Oxy från tiden då hon bröt benet? Kanske bara kvarglömt i ryggan? Eller så använde hon det sporadiskt för kvarvarande smärta vid tung belastning som t.ex. mer krävande terräng vid letande av burkar?
Hur som helst är det i normalfallet inga problem med kombon så länge Oxy:n används i låg dos. I annat fall kan det hämma andningen i kombo med Mirtazapin.
Det absolut dummaste man kan göra är att använda alkohol till de här medicinerna och somna...
Citera
2020-02-27, 23:03
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Påståendet om att LW blödde såpass mycket under/efter samlag att hon var tvungen att gå omkring med toapapper mellan benen en stund är helt befängd.
Fullständigt osannolikt ja, att det ska ha förhållit sig på det viset. Toapappret är uppfunnet av SD som en förklaring till att man ej funnit blod i trosorna - som alltid, ett steg före fienden.
Citat:
Av gynekolog har jag fått veta att när/om man blöder vid samlag skall man genast kontakta läkare då det
kan tyda på att man har cancer.
Inte någonstans har LW uttryckt oro till sina väninnor för att hon blöder vid samlag. Det är, som jag ser det,
uteslutet att hon har gjort det.

Särskilt med tanke på de tester man har gjort på hennes nio använda trosor där man funnit sperma i dessa nio trosor men en inte en droppe blod.

Skitsnack m a o , ett påhitt för att förklara förekomsten av blod i SDs hem.
Precis; finns inget alls som talar för att hon skulle blöda vid samlag. Oavsett hur avancerade de, enligt HD, gymnastiska övningarna än kan ha varit.
När SD får frågan om hur sexet gick till är det högst ordinärt sex han pratar om, och utan föremål som hade kunnat skada slemhinnan.

Varken LW själv, hennes partners eller vänner har kunnat intyga något sådant. Ej heller de vårdkontakter hon haft.

SD och HD är de enda som har påstått och vill framhäva att hon gick omkring och droppade blod här och där. Min åsikt är att de förutom att ljuga också förnedrar henne genom att påstå detta.
Citera
2020-02-27, 23:03
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Jag delar din uppfattning och känner en sorg över att det gick som vi sett. Dömer inte henne heller. Vad som händer med förövaren återstår att se. Skulle han gå fri trots allt har han väl ingen ljus framtid ändå.

Aktbilaga 146 sid 147. Förhör K*istin J*akobsson.
20170411 Berättar Lena att hon varit på en Geocatshing grej. flinar rejält nu jag är elak .....
Hon provocerar det här paret. Stefan och hans fru. De visar utåt att det är två. Hon gör det
genom åka till eventen trotts att Stefan och hans fru ska ditt. Det är lite gränslöst (bild 78-87).

I ett sms står det ikväll är det jag som vann (bild 78). Kristin berättar att hon tror att Lena
menar att nu är det brutet. Hon tog på sig örhängen som hon har fått av Stefan, även ett
halsband som Stefan gett till frun (bild 80). Överenskommelsen med frun är att Lena och han
aldrig mer får prata. I samanhanget och eventet pratar Lena med Stefan ändå för att göra frun
arg och Stefan obekväm.

Efter det kommer Lena hem och är väldigt glad för att det har blivit väldigt obekvämt.
Hennes seger är att hon inte tänker backa i det här. Kristin tänker att det är bra men dumt och
onödigt, men hon har varit arg på honom. Det är svårt att tala med henne eftersom hon är så
gränslös och resultat har vi ju.

Lena skriver till Kristin "Jag vet att det kommer att döda mig "- (Bild 89) Kristin tolkar det
som att hon menar att det kommer att bryta ner mig. Hon har fått uppfattning av att Lena inte
är rädd för honom. Hon tror inte Lena skulle hålla på så som hon har gjort.

Lena har berättat för mig att Stefan ska ha berättat för frun om halsbandet, att han gav både
Lena och henne samma halsband. Stefan har berättat för Lena om intima saker om sin fru, att
hon ska ha smärta i underlivet och inte kan ligga med sin man. Lena har berättat detta för
Hanna samt att hon har legat i deras hus, i hennes lakan, ja allt.

Lena har berättat att deras gemensam Geocashing tour har varit över 20170604. De släpper
massa burkar i ett event. Detta har Stefan , Hanna och Lena varit med i som en grupp. De har
säker varit fler.

Sån ondskefull människa och hon ska varit troende och pastor. Morsning

Döm inte Hanna om hon blev glad att plågoriset försvann.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-27 kl. 23:18.
Citera
2020-02-27, 23:06
Medlem
Netherworlds avatar
Jag är fortfarande extremt efter. Men så här uttalar sig SD den 2/5 2017 (Aktbilaga 164 del 23, sid 36), mitt fetade:

SD: "Du vet, både från och direkt från tg, att hon ser dig som en som ljugit och förstört för henne (jag vet ditt svar. Du behöver ej skriva). Att hon helst skulle vilja se att du inte fanns.

Oops.. Hannaaa.

Stärker min teori om att diskussionerna i Davidssonsförhållandet rört vid att HD vill att SD tar bort LW. Har ej kommit till förhören med HD, men jag förväntar mig att denna delen av SD:s och LW:s konversation tas upp. Annars blir jag kritisk och ledsen i ögat.
Citera
2020-02-27, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
LW hade eget ansvar för sitt liv.
Hon utmanade familjen när hon avslöjade allt för HD.
Hur svårt är det att förstå?
Det är ju livsfarligt.

Om jag inte har följt med helt fel i all info så var det HD som sökte upp Lena och fick bekräftat om relationen?
När de började umgås andra ggn så var det väl förvisso Lena som skrev ett medd/brev till HD.
Du behöver inte uttrycka dig som du gör, klart jag förstår men bäst är om man förstår att man inte allt förstår. Och därför inte är så snabb att (för)döma.
Citera
2020-02-27, 23:13
Medlem
Hemma igen efter sjukhusvistelse.
Ligger cirka 14000sid efter

Kan någon vänlig tipsa om bästa nedladdning av FUP.
Gärna sammanslaget så mycket som möjligt, å helst sökbart om
det finns något fungerande, Tack på förhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in