2020-02-28, 00:15
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hon hade inte blivit av med livet om hon accepterat att han valde att återgå till sin fru. Hon hotade, stalkade och kontrollerade honom och HD.. Till slut gjorde hon verklighet av ett av sina hot. Hon skrev ett oerhört elakt brev till HD. Med ett innehåll designat för att såra till max. Inte bara ett enkelt kort avslöjande.

Om du och andra menar att hennes beteende inte ledde till hennes död så hävdar ni att det är ofarligt beteende gentemot män som SD. Det är inte särskilt smart tycker jag. Det är många kvinnor som läser här nu och i framtiden. Förstår inte hur du tänker faktiskt. Du säger i princip att kvinnor inte kan göra någonting för att skydda sig själva, de kommer bli mördade ändå! Inte alls bra. Låt kvinnor vara orädda och bete sig hur som helst mot farliga män då. Det är på ditt samvete.

Nu tar du verkligen i. Du blir upprörd i onödan. Vet inte hur du lyckades tolka min text på det sättet. Uppseendeväckande dock att du verkar anse att LW bär skuld till sin egen död. Illa..
Citera
2020-02-28, 00:18
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Har du något som talar för att dom inte börjat knulla vid den tiden alt, använde kondom så låt höra?
Du tror dom var vänner några år innan det tände till?
Med min ringa kunskap om stark åtrå så drabbar den ologiskt, obönhörligt och direkt.

Det finns konversationer mellan de två från 2011. Läs dessa och bilda din egen uppfattning utifrån fakta istället för att gissa och påstå "jorden är platt"-teorier.
Citera
2020-02-28, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Visst är JG lurad och utnyttjad av SD, och lär inte tycka att det är kul när det är hans tur. Men, vi ska inte glömma att JG mitt under pågående förhör, går på toa, och raderar chattar med SD. Hur dum får man vara? Kommer detta tas upp när han sitter där tro? Kan JG bryta ihop, det är inte kul att sitta där bland åhörare, åklagare m.m.
Det är absolut inte kul att sitta där, den saken är klar!
Jag skulle inte bli det minsta förvånad om JG bryter ihop. Kanske inte under åkl:s förhör av honom, men adv IB har all anledning att hårdgrilla JG och försöka framställa honom som en som försöker rädda sitt eget skinn. JG har inte varit alltigenom sanningsenlig och kan han ljuga en gång så kan han.. etc.
Allt för att framställa honom som opålitlig.

Det där med att JG raderade chattar har väl åkl inget egentligt skäl att göra ett stort nummer av när han sitter där i båset, så jag tror hon väljer att bara be honom berätta om händelsen; raderandet i sig visar ju på att SD hade "behov" av att chatten skulle bort.
Citera
2020-02-28, 00:21
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
ja usch det där känns ovisst hur det slutar. Man önskar ju att han vill göra rätt för sig till slut s a s men just att han raderade under förhör och de konversationer man läst mellan SD och JG gör att jag tvivlar. Måste pågå en hel del slitningar och tvivel inom honom - frågan är om han kan leva med sig själv om han inte "släpper fram allt"?
kom ihåg var jag..yes ska tänka på det

vad händer i morgon t ex? Vet att det finns en "tågordning" men nån kanske har koll på rak arm?

Jag hoppas JG inser nu att SD inte är en man att lita på för fem öre! Så jag hoppas för JGs egna skull att han berättar precis allt han vet, bättre sent än aldrig att lägga fram det. Att det bara var "pinsamma" saker han radera under förhöret tror jag inte en sekund på, skulle man sätta sig själv i eventuell knipa för porrsurfning? Nja. Om JG vill kunna gå med ryggen rak, slippa oroa sig för sitt torp som han nämner, så bör han tala om allt han vet. SD är ingen person att hålla om ryggen.
Citera
2020-02-28, 00:25
Medlem
Citat:
Visst är JG lurad och utnyttjad av SD, och lär inte tycka att det är kul när det är hans tur. Men, vi ska inte glömma att JG mitt under pågående förhör, går på toa, och raderar chattar med SD. Hur dum får man vara? Kommer detta tas upp när han sitter där tro? Kan JG bryta ihop, det är inte kul att sitta där bland åhörare, åklagare m.m.

Det har väl redan varit uppe antar jag(iigger lååångt efter), men om man hade
för avsikt å gå igenom hans mobil så hade det ju varit smartare å plocka
av honom den direkt, då hade han aldrig fått chansen å radera, märkligt.
Citera
2020-02-28, 00:26
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag skulle inte bli det minsta förvånad om JG bryter ihop. Kanske inte under åkl:s förhör av honom, men adv IB har all anledning att hårdgrilla JG och försöka framställa honom som en som försöker rädda sitt eget skinn. JG har inte varit alltigenom sanningsenlig och kan han ljuga en gång så kan han.. etc.

Det där med att JG raderade chattar har väl åkl inget egentligt skäl att göra ett stort nummer av när han sitter där i båset, så jag tror hon väljer att bara be honom berätta om händelsen; raderandet i sig visar ju på att SD hade "behov" av att chatten skulle bort.

Här är jag helt och hållet enig med dig! Han kommer nog bli pressad rejält, och bryta ihop. Här kan det kommer en rejäl grej tror jag! Något som får den fnissande SD att sluta fnissa.

Så är det, jag tror inte någon tror på storyn att det var porrsurfen som fick JG att radera direkt. Pinsamt att komma tillbaka från toabesöket och direkt bli konfronterad med det..
Citera
2020-02-28, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Angående GW så sade han bl.a. så här i TV4 Nyhetsmorgon någon gång i maj/juni 2018:
"Jag har inga problem med att man är rätt ute så att säga. Det är inte så att man jagar någon oskyldig, det har jag aldrig trott va...".
https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/12495523 (09:20 in i klippet)
Det kunde ju möjligen vara lite mer intressant att höra vad han säger nu 2020 när han har fått möjlighet att ta del av fupen och bevisningen. Jag sökte bland klippen från Nyhetsmorgon eftersom GW tydligen skall ha uttalat sig igen om det här fallet igår, men jag kunde inte hitta någonting. Någon annan kanske hittar det och kan länka?

Ja tydligen skall allas vår brottsguru GW ha uttalat sig om fallet post fup. Och, som du påtalar, lite intressant kan det ju vara att få veta vad han anser om den föreliggande bevisningen.
I den mån han nu tagit del av den.
Alltså inte om vem han tror är GM, utan om vilka möjligheter han anser att åkl nu har att ro hem en fällande dom.
Tyvärr har alltför många lite alltför stora problem med att abstrahera den nyanseringen.

Kanske kan Lilladummy vara behjälplig; hen har ju uppenbarligen tagit del av LW:s utsagor?
Citera
2020-02-28, 00:28
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det har väl redan varit uppe antar jag(iigger lååångt efter), men om man hade
för avsikt å gå igenom hans mobil så hade det ju varit smartare å plocka
av honom den direkt, då hade han aldrig fått chansen å radera, märkligt.

Kanske man ville avvakta för att se om JG och SD höll kontakt, avlyssna samtal m.m. Tror inte JG trodde att hans mobil var kollad. Han blev nog chockad när förhörsledaren konfronterade honom direkt efter toabesöket
Citera
2020-02-28, 00:35
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78

Trots att åklagaren tydligen har jättemånga som skall vittna om att SD är både psykopat och trolig gärningsman så verkar många här lägga särskild vikt vid vad JG har för uppfattning i de här frågorna. Kan det vara så illa att hela åtalet riskerar att falla om inte åklagaren får med sig just JG?
Senast redigerad av Draifos 2020-02-28 kl. 00:40.
Citera
2020-02-28, 00:40
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är fel på Lena också som hotar och provocerar SD som hon vet är farlig.

Det är som att ställa sig på motorvägen och sedan skylla på bilisten som kör på henne.

Man utsätter sig inte medvetet för livsfarliga situationer som Lena gjorde.

Hon var desperat. Inte vid sina sinnens fulla bruk riktigt. Dessutom finns det motstridiga uppgifter rörande om/när hon var rädd. Du har väl läst alla deras konversationer nu? Strax innan mordet så uppger hon ju själv att hon inte var rädd längre.

Det går så klart inte att jämföra denna destruktiva nedbrytande och komplexa relationen med någon som ställer sig på en motorväg.

Blir faktiskt något förvånad över att du verkar ha svårt att sätta dig in i Lenas sits här. Att lämna SD fanns inte som en utväg för henne i den sits hon befann sig i, iallafall inte förrän strax innan mordet verkar det som. Då uttrycker hon något annat. Föga förvånande infaller det även med att hon blev mördad. Hon blev ju varken misshandlad eller mördad efter att hon skrivit brevet till HD. Varför inte det, tänker du? (uppriktig fråga)

Så: Blev hon mördad för att hon skrev ett brev i februari 2018, eller blev hon mördad för att hon var redo för att lämna SD strax innan mordet?

Jag vet vad jag tycker låter mest rimligt iallafall.
Senast redigerad av Netherworld 2020-02-28 kl. 00:44.
Citera
2020-02-28, 00:45
Medlem
Citat:
Jag hoppas JG inser nu att SD inte är en man att lita på för fem öre! Så jag hoppas för JGs egna skull att han berättar precis allt han vet, bättre sent än aldrig att lägga fram det. Att det bara var "pinsamma" saker han radera under förhöret tror jag inte en sekund på, skulle man sätta sig själv i eventuell knipa för porrsurfning? Nja. Om JG vill kunna gå med ryggen rak, slippa oroa sig för sitt torp som han nämner, så bör han tala om allt han vet. SD är ingen person att hålla om ryggen.

Tyvärr tror jag inte han har mycket att komma med som är relevant för själva brottet. Min tro är att det även gäller tg. Åklagaren lär inte få problem att visa att det fanns en konflikt och tänkbara motiv, med eller utan deras medverkan. Däremot tror jag inte att någon av dem fått veta något om själva brottet. MGM är nog inte så dum att han avslöjat något om det för någon. Han lär hävda sin oskuld inför alla, vad som än kommer fram. Vilket hans historik tydligt visar.

Som det ser ut kommer han undan med det här. Enda osäkerheten gäller väl tg, för det fall hon medverkat till att dölja bevis. Vilket jag faktiskt tvivlar på. Vi får se. Skulle hon ha gjort det, är risken stor att hon råkar ut för en dödsolycka inom ett par år.
Citera
2020-02-28, 00:49
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Trots att åklagaren tydligen har jättemånga som skall vittna om att SD är både psykopat och trolig gärningsman så verkar många här lägga särskild vikt vid vad JG har för uppfattning i de här frågorna. Kan det vara så illa att hela åtalet riskerar att falla om inte åklagaren får med sig just JG?

Intresset för JG tror jag bottnar i att SD verkar ha haft JG som sin knähund och bitch,JG tror jag är den som vet mest om SD av alla SDs vänner,JG sitter nog inne med ett eller annat guldkorn som Hiding hoppas få sätta klorna i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in