2020-02-28, 03:36
Medlem
Gnomonss avatar
TENGIL TEGNELL
JÄVLA AMATÖR!
Hur fan fick han jobbet?
Må han drabbas Bagdad Bob en fis i rymden. TENGIL tegnell jag ryser.
Han kommer ha många liv på sitt samvete.
Asch va fan är PANDEMI kör Vasaloppet allvarligt är TENGIL TEGNELL FRISK?
Host host svett poff.
LPT hoppas jag fy fan
Citera
2020-02-28, 03:44
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Flera länder har hög procentandel tillfrisknade. T.ex Storbritannien och Vietnam. Kan det vara så att man friskförklarar patienter för tidigt? I vissa länder ännu mer? Eller finns det någon annan förklaring att det skiljer så mycket mellan olika nationer?

https://bnonews.com/index.php/2020/02/the-latest-coronavirus-cases/

Det har ju påvisats att det är ett lurigt virus. Eller att man har ett för dåligt test än sålänge.
Beskrivningar har ju förekommit i tråden att patienter ser ut att bli bättre/friska och sen kommer riktiga smällen. Jag hoppas på att vi är tåligare i europa.... Italien är ju oroande....
Jag föreslog tidigare i tråden att det skulle kunna vara mer än ett virus i cirkulation,
vissa tror på lokala mutationer.
Vi borde få klarhet i det allt eftersom fler mappningar av viruset publiseras.

En teori jag ej sett än är att man kan spekulera att viruset hunnit gå två varv i Wuhan och iran,
första vändan kraftig förkylning, men viruset har hunnit tuggat upp ett gäng t-celler, andra gången man får det så är det kört. En forskningsrapport har beskrivit att det äter t-celler som hiv gör....

Man önskar att någon trovärdig expert kommer ut med vad man vet.
Citera
2020-02-28, 03:50
Medlem
Citat:
327 nya fall på Kinas fastland och 44 döda. Dödligheten kanske inte är 1-3 procent som man tidigare trott. Många verkar dö efter flera veckors sjukdom. Därför bör man inte skicka hem en patient som har kvar viruset. Troligtvis är det därför kvinnan i Jönköping är kvar på sjukhus, för ifall virusinfektionen sprider sig till lungorna så blir läget allvarligt. Drabbade behöver lång sjukhusvistelse bevisligen.

Det går upp och ner, dödligenheten höjs i Kina pga färre smittade och dom sjuka dör, i Europa och Sydkorea går ju dödligheten ner men det är främst pga så många nya smittade, det kommer komma i kapp med tiden, jag tror 3% är en rätt trolig nivå som viruset är just nu.
Citera
2020-02-28, 03:51
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomons
TENGIL TEGNELL
JÄVLA AMATÖR!
Hur fan fick han jobbet?
Må han drabbas Bagdad Bob en fis i rymden. TENGIL tegnell jag ryser.
Han kommer ha många liv på sitt samvete.
Asch va fan är PANDEMI kör Vasaloppet allvarligt är TENGIL TEGNELL FRISK?
Host host svett poff.
LPT hoppas jag fy fan

Han tyckte också att det var toppen att fortfarande åka på semester i COVID19 smittade Milano, Italien
bara man kommer ihåg att tvätta händerna
Citera
2020-02-28, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Sverige kommer inte stänga några gränser förrens du STÄNGT KÄFTEN DIN (och skitit dina barn i käften).

INGEN KOMMER KÖPA DIN PISSIGA MUNNSKYDD DIN TATTARE

Har ett flyg Göteborg>Norr(inte Arlanda) nästa vecka.
Nån som vet hur/om det smittas i flygplan? Skulle ALLA i planet smittas eller skulle man kunna "klara" sig?

Klart du kan klara dig men generellt sett är nog ett flygplan det absolut bästa sättet att bli smittad på, speciellt om det serveras dryck och mat. Jag har gjort många flygresor, dock oftast väldigt långa och blir nästan alltid småsjuk ett per dagar efter.
Citera
2020-02-28, 03:54
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Det har ju påvisats att det är ett lurigt virus. Eller att man har ett för dåligt test än sålänge.
Beskrivningar har ju förekommit i tråden att patienter ser ut att bli bättre/friska och sen kommer riktiga smällen. Jag hoppas på att vi är tåligare i europa.... Italien är ju oroande....
Jag föreslog tidigare i tråden att det skulle kunna vara mer än ett virus i cirkulation,

En teori jag ej sett än är att man kan spekulera att viruset hunnit gå två varv i Wuhan och iran,
första vändan kraftig förkylning, men viruset har hunnit tuggat upp ett gäng t-celler, andra gången man får det så är det kört. En forskningsrapport har beskrivit att det äter t-celler som hiv gör....

Japp orolig blir man ju. Tyvärr tror jag att Kina har bättre förmåga att hantera ett storskaligt utbrott än Europa. Dessutom bör man eftersom man har så många fall börjat få klarhet i massa saker som sjukdomsförlopp, mekanismer osv. Kina vet mest och kan agera bäst i nuläget.

Angående den sista teorin så tror jag inte på den men tänker ändå på att så pass många är symtomfria och om dessa har smittats första rundan. Dom som uppvisar symtom kan vara dom som har smittats en andra gång. Men hur förklarar man att smittas en tredje gång som vissa då uppenbarligen måste ha gjort?
Nej ju mer tanke jag ägnar åt denna teori desto mer långsökt låter det.
Citera
2020-02-28, 03:55
Medlem
Gnomonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor

Som en 3stegsraket. 1november 1999 första offret .tack för din information, som hiv som i början kallades bögpesten,det blir bara värre o värre. Undrar om det kommer masstillverkas hiv medicin som vaccin?
Citera
2020-02-28, 03:56
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Det går upp och ner, dödligenheten höjs i Kina pga färre smittade och dom sjuka dör, i Europa och Sydkorea går ju dödligheten ner men det är främst pga så många nya smittade, det kommer komma i kapp med tiden, jag tror 3% är en rätt trolig nivå som viruset är just nu.

Exactly. 3-5% är min gissning. Att det i många av fallen dröjer flera veckor innan man dör gör att vi kommer ikapp. I Kina räknar man bara dom som har fått diagnos på sjukhus, dom som sitter hemma och dör i coronavirus hamnar varken i tabellen för smittade eller smittade och döda.
Citera
2020-02-28, 03:58
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Han tyckte också att det var toppen att fortfarande åka på semester i COVID19 smittade Milano, Italien
bara man kommer ihåg att tvätta händerna

Men det var väl ett par dagar sedan han sa så? Han lär väl inte tänka likadant som det har utvecklat sig nu
Citera
2020-02-28, 03:59
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Japp orolig blir man ju. Tyvärr tror jag att Kina har bättre förmåga att hantera ett storskaligt utbrott än Europa. Dessutom bör man eftersom man har så många fall börjat få klarhet i massa saker som sjukdomsförlopp, mekanismer osv. Kina vet mest och kan agera bäst i nuläget.

Angående den sista teorin så tror jag inte på den men tänker ändå på att så pass många är symtomfria och om dessa har smittats första rundan. Dom som uppvisar symtom kan vara dom som har smittats en andra gång. Men hur förklarar man att smittas en tredje gång som vissa då uppenbarligen måste ha gjort?
Nej ju mer tanke jag ägnar åt denna teori desto mer långsökt låter det.

Nya mappningar kommer ge oss svaret. Då vet vi med viss säkerhet hur olika befolkningsgrupper drabbas. De flesta länder är ju dock för tidiga i sin utv. Blir ogrundade spekulationer.
Lär komma fallstudier för länderna som är seriösa där de följt de första smittade.
Vi får nog vänta ett par veckor innan de poppar upp.
Citera
2020-02-28, 04:00
Medlem
Citat:
Exactly. 3-5% är min gissning. Att det i många av fallen dröjer flera veckor innan man dör gör att vi kommer ikapp. I Kina räknar man bara dom som har fått diagnos på sjukhus, dom som sitter hemma och dör i coronavirus hamnar varken i tabellen för smittade eller smittade och döda.

Japp och dom lär det finnas många av med tanke på hur hårda Kina varit med karanänten, man vill ju inte direkt erkänna att man är sjuk där just nu, har du en vanlig förkylning så är det ju ändå raka vägen till ett Corona smittat sjukhus och vägrar du så kommer polisen och bär in dig i bilen.
Citera
2020-02-28, 04:02
Medlem
Kan vi haft viruset här sedan början av januari?
Med vanliga influensasymptom och relativt låg smittspridning och det är först nu det börjar kontrolleras och synas?

Vart sjuk i mitten/slutet av januari efter träffat en bekant som varit i Italien och var förkyld, blev själv sjuk några dagar senare och hade det inträffat idag så hade jag garanterat blivit testat och isolerad, snuvig och rinnande näsa, hosta, kraftig sådan , feber och muskelvärk, tog en 5-6dagar innan det gav sig men först förra veckan så kändes kroppen hyfsat nornal igen, innan så var jag konstant trött och med känningar i musklerna när jag tränade och utan energi/snabbt trött.
Det jag minns mest är hostan, den var jobbig och för mig väldigt ovanlig, så mycket och ofta att nära började fråga om jag inte skulle kolla om jag fått lunginflammation.

Nåja, vanlig influensa eller ovanlig, jag vet inte..

Är försiktig men inte rädd, det som sker det sker, håller mig från folk och är försiktig i den kontakt jag måste ha men jag stänger inte in mig utan lever på ungefär som vanligt med den stora skillnaden att det jag äter hanterar ingen annan än jag, inget uteätande alltså och resor blir det inga de närmaste månaderna.

Vet några rätt högt i vårt samhälle som ändrat livsstil sen början av februari, stått över konferanser och slutat ha middagsmöten ute, jag följer deras exempel, känns som de vet mer än de säger.....
Senast redigerad av kkkrim 2020-02-28 kl. 04:03. Anledning: stavning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in