2020-02-28, 03:15
Medlem
Människor i panik, helt fantastiskt!
Citera
2020-02-28, 03:18
Medlem
Askregns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Våran hjälte Tegnell, vasalopp inget problem, italienare, inget problem.....
https://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/socialministern-inte-mitt-uppdrag-att-lugna-folk-p%C3%A5-ett-felaktigt-s%C3%A4tt-12528805

Snart kommer jag köpa en foliehatt, vill de maximera spridningen?

"Inga problem, profit löser allt!"
Citera
Medlem
01:46: First case in Lithuania. (Source 1, Source 2)
01:35: 1 new case in Canada. First in Quebec. (Source)
01:02: 256 new cases in South Korea. (Source)
00:43: First case in Nigeria. (Source)
00:15: China’s National Health Commission reports 327 new cases and 44 new deaths across the mainland, including 318 new cases and 41 new deaths in Hubei province. The total increased by 310 new cases and 44 new deaths. (Source)
https://bnonews.com/index.php/2020/02/the-latest-coronavirus-cases/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jag har hängt i denna tråden sedan nyheten kom.
Jag har fullständigt klart för mig att naiviteten är utbredd i Sverige. Varenda människa jag har pratat med utanför Flashback har gapskrattat åt viruset tills ungefär i tisdags. På Flashback har det varit ca hälften som har viftat bort detta, och till och med blivit aggressiva när allvaret tagits upp.

Det här viruset är dessutom mycket värre än SARS MERS och EBOLA, då det är airborne, har mycket högre dödlighet, varav återinfektionen är värst.
Välkommen tillbaks Grollan, har du bestämt dej för vilken omgång med virusattacken du tror är värst och du släpper ut hunden fritt? Skall vi säga tredje gången gillt? Själv sitter jag med MC-hjälmen påsatt framför datorn när jag preppar då jag tror att internet välter snart. Blir inget vasalopp igen som vanligt och åren går men nu är det skarpt läge så stanna kvar hos oss på tråden Grollan. Du sammanfattar bra med hjärta och spårning!
Citera
2020-02-28, 03:20
Medlem
Gnomonss avatar
Citat:
Även om det varit sanktioner mot iran. Så tar jag för givet att eliten får toppvård.
Förvånar mig inte det minsta.
Pandemi jag får köpa Alvedon.
Citera
2020-02-28, 03:23
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
01:46: First case in Lithuania. (Source 1, Source 2)
01:35: 1 new case in Canada. First in Quebec. (Source)
01:02: 256 new cases in South Korea. (Source)
00:43: First case in Nigeria. (Source)
00:15: China’s National Health Commission reports 327 new cases and 44 new deaths across the mainland, including 318 new cases and 41 new deaths in Hubei province. The total increased by 310 new cases and 44 new deaths. (Source)

327 nya fall på Kinas fastland och 44 döda. Dödligheten kanske inte är 1-3 procent som man tidigare trott. Många verkar dö efter flera veckors sjukdom. Därför bör man inte skicka hem en patient som har kvar viruset. Troligtvis är det därför kvinnan i Jönköping är kvar på sjukhus, för ifall virusinfektionen sprider sig till lungorna så blir läget allvarligt. Drabbade behöver lång sjukhusvistelse bevisligen.
Citera
2020-02-28, 03:27
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
327 nya fall på Kinas fastland och 44 döda. Dödligheten kanske inte är 1-3 procent som man tidigare trott. Många verkar dö efter flera veckors sjukdom. Därför bör man inte skicka hem en patient som har kvar viruset. Troligtvis är det därför kvinnan i Jönköping är kvar på sjukhus, för ifall virusinfektionen sprider sig till lungorna så blir läget allvarligt. Drabbade behöver lång sjukhusvistelse bevisligen.

Finns bara två sätt jag kan tolka kinas siffror
1. De har kommit upp med en super medicin
2. De har "slutat" rapportera
Citera
2020-02-28, 03:27
Medlem
Citat:
Våran hjälte Tegnell, vasalopp inget problem, italienare, inget problem.....
https://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/socialministern-inte-mitt-uppdrag-att-lugna-folk-p%C3%A5-ett-felaktigt-s%C3%A4tt-12528805

Snart kommer jag köpa en foliehatt, vill de maximera spridningen?
Efter att ha sett det klippet är jag lite lugnare.

Sjukvården är överbelastad i Sverige: ja.
Sjukvården kommer att prioritera de värsta fall: ja.
Sjukvården kan ställa om sig på ett klokare sätt för att möta detta: ja
Kommer det att vara optimalt: nej
Kommer sjukvården att kollapsa: nej
Kommer andra människor i behov av vård få konsekvenser: ja.

I värsta fall får vi ett italiensk läge, men där ifrån kan vi låsa ner spridningen.

Tillsammans med listan jag skrev över saker man kan göra som privatperson så är man som individ rimligt säker på att få uppleva ett år till av eländet mångkulturella clown-Sverige. Vi går inte under, jag är övertygad.

Det är enkelt att gå in i ett läge där man extrapolerar worstcase scenario hela tiden, speciellt med inkompetenta ledare i Sverige är detta enkelt att göra, men ställer man sig lite och ser från sidan så är det inte lika illa.

Gör erat bästa för att skydda er själv och era nära samt andra.
Citera
2020-02-28, 03:30
Medlem
hulkenbergs avatar
Flera länder har hög procentandel tillfrisknade. T.ex Storbritannien och Vietnam. Kan det vara så att man friskförklarar patienter för tidigt? I vissa länder ännu mer? Eller finns det någon annan förklaring att det skiljer så mycket mellan olika nationer?

Citera
2020-02-28, 03:32
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Finns bara två sätt jag kan tolka kinas siffror
1. De har kommit upp med en super medicin
2. De har "slutat" rapportera

Eller att sjukhusen inte kan ta hand om nya fall kan ju vara en anledning också. Tyder återigen på att sjukdomsförloppet är långt om det är så att nya patienter får stanna hemma utan diagnos.
Citera
2020-02-28, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Wut? Fram med en länk! Det låter helt otroligt!

Citat:
Har du nånn länk....

Citat:
Global Times
@globaltimesnews

99 out of 102 patients in the psychiatric department of #DaNam Hospital in #SouthKorea tested positive for #COVID19. 7 of the 13 deaths in South Korea came from this department, authorities said on Feb 26.

https://twitter.com/globaltimesnews/status/1233207323931230208
Citera
2020-02-28, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattskurk
Om du ej känner till bräss samt ej är medveten om att ingen under 9 år har dött (än så länge, men är trots allt flera tusen som har dött=> Ockham).
A. vetenskap/medicin och Du har kunskap?
B. Vad menar du då med att det är 0 st under 9 år som dött? Konspiration?

troll....
Jag känner till att bräss och speciellt kalvbräss användes långt in på 70talet av kvacksalvare som lurade halta, lytta och cancersjuka att nu blir de friska. Man trodde att det hade samma funktion som stamceller har idag.

Anledningen till att få små barn drabbas sällan beror på underliggande faktorer som inte ännu är helt klarlagda och det kopplar du samman med att de har en större bräss = så du börjar äta andra djurs bräss.

Det är precis som att jag säger att små barn drabbas sällan av corona-viruset måste bero på att de har mindre kuk och därför skär jag av mig min egen.

Sluta upp med ditt kvacksalveri. Vanlig kost med kända tips kring C-vitamin och honung, örter ginseng alkohol och tvålen till händerna absolut.

Men bräss. Nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in