2020-02-28, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Ok. En sammanfattning av vi vet hittills:

> "HIV-1" -liknande insertioner i s-proteinet

> sannolikt antikroppsberoende inträde

> lymfocytdysfunktion

> CD8 + hyperaktivitet i lungorna

> dödlighet på grund av lunginflammation

Hur är detta inte i princip luftburet AIDS??
Låter helt klart som ett vapenvirus, Georgia Guide Stones helt klart!
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Blir så sur på historier om vårdpersonal som maskar när en sån här kris knackar på dörren. Ni vet väl för i helvete vilket yrke ni valt? Nä, lite ansvarskänsla och yrkesstolthet vore på sin plats.

Kan man fan inte säga till människor som gett sitt liv åt att hjälpa sjuka.
Helst alla sjuksköterskor som visar ett mycket större hjärta än alla läkare jag
träffat i hela mitt liv.

Politikerna knullar horor å sniffar kokain... men kan fan inte lägga pengar på riktig skyddsutrustning
till våran vårdpersonal....

Jobbade jag inom vården skulle jag starta ett upprop där man gör klart, att alla politiker, statsförvaltning, mm är de sista som får vård. Sen får de satans jävlarna välja hur mycket resurser de vill skjuta till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antilife
Antar att Norge också förtjänar 3 nya fall, sammanlagt 4 då! Eller varför inte Italien, de förtjänar ju verkligen det med tanke på deras 655 fall...
Vad ska man säga? Jag räknar kallt med att Norge har bättre ordning. Såg digital skyltar som körde med information om hur man ska skydda sig mot virus och influensa. Det är nytt från igår. Samtidigt snabbkursar man personal och ställer om bäst man kan. Vården är mer utbyggd och mindre belastad här i Norge. Staten har väldigt djupa fickor att gräva ur för man har inte gett bort allt och man har ett samhälle som fungerar som tänkt.
Citera
2020-02-28, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Mm... bor också i Sthlm, så tänkte gå i ide ett tag. Kommer ju inte vara toppen för ekonomin men gissar att många förlorar pengar i tider som dessa. Nån mer än jag som kommer dra sig undan ett tag?
Ja, bor i yttre delarna av stlms län.
Har beställt hem mat o lite alvedon osv och har väl så jag klarar mig iaf några veckor. Så då tänkte jag ta det lugnt hemma o pyssla lite samt gå ut och promenera i de natur och strövområden jag har runt knuten för motion och omväxling, där möter man knappt en människa för det mesta.
Kommer ej ränna runt i gallerior butiker restauranger och bussar och tunnelbana om det inte är absolut nödvändigt. Kommer att hålla mig för mig själv. Visst d blir trist men vill inte utsätta mig själv i onödan och jag vill avvakta o se hur det utvecklas.
Citera
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Nej det tror jag inte.
Vi har inte haft ett sådant här utbrott på 100 år. Jag tror inte någon var särskilt förberedd på att riskera livet med ett supervirus.

En sjökapten stannar kvar längst på skeppet om det börja sjunka. Det står i kontraktet o på samma sätt borde det stå i sjuksköterskors kontrakt om att inte fega ur i skarpt läge. Däremot ska dom kunna kräva rätt skyddsutrustning och jag blir förbannad när jag ser bilder o hör historier där dom inte får rätt skyddsutrustning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Viruset överlever över en vecka på ytor. Trivs allra bäst i +4 grader.
https://www.livescience.com/how-long-coronavirus-last-surfaces.html
En vecka +2 dagar!
Citera
2020-02-28, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Varför? Det är inte något samhälle som ställer upp på dom när de blir gamla och sjuka. Man får snart knappt pension. Allt ska ges bort till andra. Varför ska jag offra livet för en regim som hatar mig, mitt folk och vad jag står för?

Jag tar hand om mig och de mina så får du göra detsamma. Jag har full förståelse för människor som tvivlar på att offra livet för psykopater i regimen.
Makt och psykopati går lite hand i hand
Citera
Medlem
sqrt25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det finns ett jättestort och centralt placerat land som rapporerar noll fall: Turkiet.

Här tror jag nästa explosion liknande Iran kommer att ske. Plötsligt har vi en jättesmitta och massa döda i Turkiet.
Ja och Indonesien med en befolkning på c:a 265miljoner rapporterar inte heller ett enda fall.
Citera
Medlem
Viruset kan klara sig 9 dagar utan ett värddjur. Det är vad forskarna vet hittills.
Citera
2020-02-28, 01:01
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Vad ska man säga? Jag räknar kallt med att Norge har bättre ordning. Såg digital skyltar som körde med information om hur man ska skydda sig mot virus och influensa. Det är nytt från igår. Samtidigt snabbkursar man personal och ställer om bäst man kan. Vården är mer utbyggd och mindre belastad här i Norge. Staten har väldigt djupa fickor att gräva ur för man har inte gett bort allt och man har ett samhälle som fungerar som tänkt.

Norge förbereder sig för miljon drabbade inom landet. Detta kan sluta med att Norge klarar sig bättre genom krisen än Sverige.
Citera
2020-02-28, 01:01
Medlem
Citat:

Vad ska man säga? Människan tror alltid att just han ligger bra till.
Citera
2020-02-28, 01:02
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Sitt lugnt i båten. Coronaviruset smittar inte mer än ett vanligt influensavirus och är en droppsmitta. Därför bör man inte krama eller ta en smittad individ i hand.

Friska individer drabbas inte allvarlig, det är bara gamla och folk med bakomvarande sjukdomar som drabbas hårt.

Det du säger låter ju bra. Men det som gör mig bekymrad är vad jag ser, och det stämmer inte med det som Anders Tegnell och FHM säger. Ta t.ex. Irans ambassadör. Varför dog han? Var han gammal och skröplig och multisjuk? Eller den 34-årige visselblåsaren, varför dog han? Det känns som att vi inte har hela bilden klar för oss. Just nu tycks det bästa rådet vara att inte lyssna på FHM. Ta egna initiativ. Påverka situationen själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in