Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-27, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Jag kan till skillnad från övriga här, erinra mig ett skämt av Nujen, som fick mig att skratta.

Nujen, eftertänksamt, bekymrat: "Jag önskar att livet var kortare."

Dröjer lite, sedan ivrigare: "Då hade vi sluppit Jan Guillou nu!"

Det spontangarvade jag åt och det bör ha varit 15-20 år sedan. Jag undrar vem som skrev det åt honom.

Antagligen något han hört ngn komiker dra, fast han bytt ut namnet...
Citera
2020-02-27, 22:46
Medlem
RagnhildNordhauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Jag kan till skillnad från övriga här, erinra mig ett skämt av Nujen, som fick mig att skratta.

Nujen, eftertänksamt, bekymrat: "Jag önskar att livet var kortare."

Dröjer lite, sedan ivrigare: "Då hade vi sluppit Jan Guillou nu!"

Det spontangarvade jag åt och det bör ha varit 15-20 år sedan. Jag undrar vem som skrev det åt honom.
Två fel här, egentligen. "Skämtet" är inte riktigt roligt - och det är beroende av rätt leverantör. En person som Özz Nujen bakom detta gör det att det blir dåligt och direkt motsatsen till roligt av flera skäl.
Citera
2020-02-27, 22:53
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Men sen har vi Özz.
Jag VET, verkligen VET, att jag skulle kunna sitta igenom en hel show med honom utan att dra på munnen det minsta. Jag har aldrig sett honom säga eller framför något som innehållit minsta spår av humor. Någonsin. När publiken filmats ser man tydligt att det är ängsliga fejkskratt. När jag frågat vänner och bekanta efter rolig Özz-humor så blir de blanka i ansiktet och tystnar.

Men jag håller fortfarande dörren öppen för att bli motbevisad!
Så:

Kan någon, snälla, posta ett klipp från Özz 20-åriga "komiker"-karriär där han är rolig?

Please!

Nej jag kan inte hitta något. I början skämtade han om invandrare men han var inte rolig då heller. Jag tror att vissa kan tycka att han ser rolig ut dock. Jag vill inte vara elak men han är inte direkt snygg om man säger så.
Citera
2020-02-27, 22:59
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carnefice
Par anledningar till Özz permanenta och notoriska oförmåga rörande att vara rolig. Det som till att börja med ligger i vägen för honom är självbelåtenheten och självgodheten i vilket bl.a. ingår hans beryktade, illistiga och pretentiösa smilande i tid och otid. Nujens dryga och jäsiga självöverskattning är enorm - vissa kan komma undan med det, men då måste det finns ett material som håller.
Materialet han haft har aldrig någonsin varit intressant, bra eller roligt.

Jag tror faktiskt att han har mindervärdeskomplex och är osäker. Han har vuxit upp i ett svenskt område med utseendet mot sig där alla killar varit två huvuden längre än han och haft halsar, och inte haft päls. Hans dryga leende och attityd är spelad. Det hjälper nog inte att han syster ser bra ut och har en bra utbildning heller.

Oj jag är så elak i kväll som kommenterar folks utseende.
Citera
2020-02-27, 23:17
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Om det nu helt saknas material där Özz Nujen är rolig så uppstår naturligtvis följdfrågan:

Hur kan han då kalla sig komiker?

Det måste ju finnas något han har gjort som är roligt? Eller?

20 år är en ganska omfattande period.

NÅGON borde ju ha ett klipp, ett bra Özz-skämt eller vad som helst från denne man som är roligt? Bara en enda sak?

Kom igen nu? Jag är inte kräsen. En enkel brakskit? Halka på ett bananskal? Något borde karln ha gjort som kan få mig att brista ut i ett befriande garvbröl?

Ingen?
Gjorde han inte en ganska kul sketch med Janne Josefsson där han hade sminkat sig till en dryg pajas som ställde en massa konstiga frågor till Janne? Nån parodi på ug eller nåt?

Det var lite roligt tyckte jag. Lite The office pinsamt liksom.
Senast redigerad av orrtupp 2020-02-27 kl. 23:27.
Citera
2020-02-27, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror faktiskt att han har mindervärdeskomplex och är osäker. Han har vuxit upp i ett svenskt område med utseendet mot sig där alla killar varit två huvuden längre än han och haft halsar, och inte haft päls. Hans dryga leende och attityd är spelad. Det hjälper nog inte att han syster ser bra ut och har en bra utbildning heller.

Visst är det så (det fetade). Och ur det kan det komma en revanschlusta som gör att man senare finner sin grej i livet. Och det inbillar sig ju Özz att han gjort. Sveriges bäste komiker. Och antagligen en schysst svensk medborgare som uppfyller sitt samhällskontrakt och betalar skatter och arbetsgivaravgifter som man ska.

Men..... han har gått över gränsen och blivit en hycklare. En hycklare av rang. Står med brallorna nere. Och skyller ifrån sig på sin svåger och försöker påskina att Janne Josefsson är pedofil. Och lägger ut sin egen dårskap på Youtube.

Och menar, och offentliggör, att syrran Debbie är familjens överhuvud. Och sköter ALLT. Man undrar ju bara vad fadern Mamoste gillar det uttalandet.

Om man gillar iranskt utseende på kvinnor så kanske hon kan betecknas som "snygg". Men inte alltför smart. Då hade hon för länge sedan styrt sin kände broder och sin man med järnhand. Och läst på lite bättre på Plan- och bygglagen. Och varit lite ödmjuk, mtp de stålar som hon, hennes man, Özz och resten drar in per månad. Några mille eller mer, vars skatt borde gå till den s.k. VÄLFÄRDEN.
Citera
2020-02-27, 23:31
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland

Debbie Nujen ser bra ut? Skämtar du med oss eller? Hon ser ju precis ut som Özz bara det att hon har rejält större näsa och noppade ögonbryn. Du har dålig smak, lol.
Citera
2020-02-27, 23:46
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagnhildNordhaus
Två fel här, egentligen. "Skämtet" är inte riktigt roligt - och det är beroende av rätt leverantör. En person som Özz Nujen bakom detta gör det att det blir dåligt och direkt motsatsen till roligt av flera skäl.

Vadå fel? Om man tycker att Nujen är rolig så tycker man det. Många gör inte det - jag själv inkluderad - men många verkar uppenbarligen tycka han är kul. Det är så det är med humor och smak.
Citera
2020-02-27, 23:59
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagnhildNordhaus
Skämtet var kul som han avlevererade det, då, den enda gången som jag garvat åt något han sagt som skämt.

Sen hade han förmodligen norpat det från någon amerikan och bara bytt ut vem-det-nu-var till Jan Guillou, som han vid tillfället, av okänd anledning, fann det opportunt att ge sig på.
Citera
2020-02-28, 23:49
Medlem
Citat:
Om det nu helt saknas material där Özz Nujen är rolig så uppstår naturligtvis följdfrågan:

Hur kan han då kalla sig komiker?
När Özz Nujen började för 20 år sedan funkade nog hans undermåliga utkast hårig kurd försöker sig på standup - och talar om sig själv som hårig kurd en del. Rent praktiskt innebar detta att Özz försökte vara stand up-rolig genom att i stort bara prata om sig själv som 'överhårig kurd' (t.o.m. Schyffert hade för ca 12-15 år sen standupskämt om håriga "humor"-kurder och särskilt Nujen, sannolikt fattade aldrig Özz att Schyfferts grej med detta var en sorts syrlig kritik mot att Özz bärande "humor"-koncept inte var roligt utan att det mest bara var fånigt och töntigt).

Nujens "humorutveckling" efter hårig kurd-konceptet kom att bli helt fixerad vid att försöka vara rolig och dra in stålar genom märkvärdig nedvärdering av svenskar, svenskhet och Sverige. Hans besatthet av detta har inte haft några gränser. Bakom denna bärande idé har Özz (i svår tvångsmässighet?) ångat på med Kurdistan-frågan i vilken han alltid framstått som mer nationalistisk än de flesta av Sveriges olika högerextrema personer och grupper.
Vem kan egentligen tycka Nujen är "rolig", har "humor", sysslar med "komedi" i denna utveckling?
Citera
2020-03-01, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vadå fel? Om man tycker att Nujen är rolig så tycker man det. Många gör inte det - jag själv inkluderad - men många verkar uppenbarligen tycka han är kul. Det är så det är med humor och smak.

Jag är dock nyfiken på vilka de är. Jag ifrågasätter inte att de som tycker att Nujen är rolig finns, men konstaterar att jag inte känner någon personligen. Jag känner inte heller personligen någon som gillar svenska dansband, men uppenbarligen har de ändå många följare. Eller kanske mer relevant känner jag inte heller någon dom tycker att svensk buskis är roligt. Har Nujen, svensk buskis och svenska dansband samma publik?
Senast redigerad av Inte-nog-PK 2020-03-01 kl. 12:59.
Citera
2020-03-01, 13:04
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inte-nog-PK
Jag är dock nyfiken på vilka de är. Jag ifrågasätter inte att de som tycker att Nujen är rolig finns, men konstaterar att jag inte känner någon personligen. Jag känner inte heller personligen någon som gillar svenska dansband, men uppenbarligen har de ändå många följare. Eller kanske mer relevant känner jag inte heller någon dom tycker att svensk buskis är roligt. Har Nujen, svensk buskis och svenska dansband samma publik?

Ja, men absolut. Allt detta stämmer in även på mig. Vet inte om de har samma publik, men det finns uppenbarligen stora för mig dolda grupper av människor som har helt annan smak än vad jag (och du) har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in