2020-02-27, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Alla är i 30-års åldern. Har svårt att tro dig. Varken åldern eller kön stämmer.
Nja känner på mig att detta är en ung (o naiv) tjej skrev det tidigare
Citera
2020-02-27, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Borde inte personalen på flygplanen vägra jobba? Dessa lär ju bli sjuka?
Det är nog rätt vanligt med munskydd och handskar på crew. Och att ytor spritas regelbundet. Värst utsatta är nog de som städar kabin och toaletter.
Citera
Medlem
Skolor och andra utbildningsenheter borde stängas efter sportlovsveckan, många barn har säkerligen vistats på italienska skidorter och storskalig smittspridning i skolmiljöer hör inte direkt till ovanligheterna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Är lite dålig på hur det påverkar höljet. Två förstör skiktet iallafall, men det är möjligt att spriten tar det också.
Lipider är lösliga i lösningsmedel men inte i vatten.
Citera
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillskunken
HIV är visserligen ett RNA-virus men är ett retrovirus som inkorporerar sitt genom i människans, d v s det går inte att ”bli frisk” (med vissa spektakulära undantag) medan normala RNA-virus generellt ger upphov till korta akuta infektioner (finns undantag) som man blir helt frisk ifrån och där man även utvecklar immunologiskt minne som försvar mot att infekteras av samma virus igen.

Här nämner du också hyperaktivitet hos CD8+ Tceller (vars uppgift är att döda celler) vilket ger en kraftig celldöd och inflammation, att jämföra med HIV som normalt påverkar CD4+ Tceller (de som hjälper till att starta upp immunsvaret) i första hand och istället för att aktivera de avdödar de vilket gör att man senare i sjukdomsförloppet (HIV) förlorar förmågan att initiera ett effektivt immunsvar och man blir då väldigt infektionskänslig.

Men det har halvt bekräftats att dels finns infektionen kvar och ger milda symtom (tills dess den letar sig in i lungorna) och sen kan man smittas igen. Flera källor på åtminstone det andra har presenterats i tråden. Kommentar?
Citera
2020-02-27, 23:44
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnickeliSnack
Lipider är lösliga i lösningsmedel men inte i vatten.

Vatten är ett polärt lösningsmedel.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Sprit fungerar bra för att förstöra Coronavirus har jag läst. Dock inte vissa andra virus.
Jag har också snappat upp något liknande. Tror det var syster Ratched som nämnde att virus med skal inte kunde hantera alkoholen, utan gick sönder istället. Virus utan kaross påverkas tydligen inte. Någon får gärna rätta mig om jag har fel, vill dock även minnas att Kina sprutade ner gatorna i Wuhan med vatten utblandat med 75% alkohol. Om detta stämmer ger det stöd för att parkbänksalkisarna kommer att undra var alla andra befinner sig nuförtiden, svennebanans fredagsvin har nog inte styrkan som krävs för att garantera morgondagen den vägen.
Citera
Medlem
Hur funkar vanliga rengöringsmedel typ gammal hederlig Ajax allrengöring på sånt här? Måste man städa med ytdesinfektion eller klorin för att känna sig safe?
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Jag tror du slog huvudet på spiken på alla punkter.

Dr Aylward på WHO sade exakt det. Vi är inte redo alls:

https://youtu.be/p36jfKtVmG8?t=1333

You have to shift in mindset to readiness rapid response thinking.

Inte riktigt den svenska modellen. Suck.
Citera
Medlem
Alla ni som hamstrar bor ni i ödebygden eller? I så fall kan jag förstå. Men jag bor gångavstånd till 5 mataffärer minst, så känns helt overkligt..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Så krisrådet styrs av en indevid som gick från gymnasiet till universitet till politiken.
Som ej gjort militärtjänst och lanserade feminismen inom partiet...

Lär vara statssekreteraren som löser det mesta och denne har nog utbildningen för samordning av myndighetspersonal.

Mer skraj för att MSB styrs av D.E
Citera
2020-02-27, 23:45
Medlem
WalterDeSilvas avatar
Är det lämpligt att samla 20000 skidåkare från hela världen på söndag för Vasaloppet? Borde stoppas tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in