2020-02-27, 21:24
Medlem
Marcens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Först säger man att det inte finns någon anledning till oro och sen säger man att en smittad har befunnit sig på en arbetsplats med hundra anställda utan att specificera vilken.

Thermo Fisher
Citera
Medlem
okok1s avatar
Vilken tur att det bara smittas till anhöriga i Sverige.
Citera
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ansvarslöst om det är sant

Var inte så hårt, svenskarna är fostrade till att jobba till varje pris.
Citera
Medlem
Lite märkligt att inte nyheterna inte ens nämner att 600 st i Uppsala får sitta hemma p. g. av virustest..
Citera
Medlem
HybridOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Nu när smittan flyttar in i Sverige så får man hoppas kunna få fram lite säkrare statistik gällande det här viruset. Omöjligt att göra några bedömningar på statistik från ett land som till varje pris vill hålla detta hemligt.

Skulle säga att våran statsapparat gör exakta motsatsen av vad du tror. Dom vill inte dela med sig av någonting, kring detta i vart fall. "Patientsekretess" har dom skyllt på hittills... Lär inte vara vidare mycket kritisk information som släpps i framtiden heller. Under pressträffen förut så blev man tillfrågad vad könet på dom två nya fallen i Göteborg var och inte ens det ville dom dela med sig av av någon anledning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Det går inte att lita på några siffror kring dödlighet. Råder dig att inte ens försöka. Allt mellan 1%-10% är möjliigt.

Jo allt mellan 2% och 8%.,
Fast hoppas du har rätt med 1% men tror inte på det.
Citera
2020-02-27, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimMaia
Jag möter tusentals passagerare varje dag på min arbetsplats.
Min arbetsplats är en av Europas största flygplatser.
Jag har en familj hemma som jag ej vill smitta.

Att påstå att jag är dramatisk må vara sant. Men jag är huvudsakligen orolig, och framförallt orolig att smitta min familj.

För att enligt den media jag följer så har människor dött.

Människor dör varje dag.
Och i ditt yrke möter du människor med influensa och alla möjliga sjukdomar jämt.
Sluta oroa dig för den senaste hypen är mitt råd. Du kommer inte bli sjukare än tidigare och risken att dö är oförändrad.
Den här farsen som pågår beror på något helt annat än en verklig risk för död.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Såg på nyheterna en kvinna från FHM som hävdar att ”vår beredskap är god” hmmm....känner igen den lilla vita lögnen från en svunnen tid!

Inom 3 månader fattas bara "vi har varit naiva".

Spännande utveckling vi har att vänta i Sverige. Hoppas att Danmark och Norge stänger gränserna mot Sverige så kommer viruset att flöda fritt här med den beredskap som finns tillgänglig.
Citera
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Nej nej nej. Svenne har tittat ner i backen som strykrädda hundar och kommer fortsätta med det, oavsett om hela släkten drabbas av influensa. Varför tror du att det är annorlunda nu?

Det är fega kryp vi pratar om. De väljer noga ut sina offer och utmanar ogärna de som kan tänkas sätta upp en fight.
Citera
2020-02-27, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Det blev väldigt mycket uppmärksamhet idag kring dessa nya fall,
men kommer det inte ständigt in nya smittade personer till Sverige dagligen via flyg från smittdrabbade regioner? Hur ska detta kunna hanteras om inte flyg kontrolleras?

Du tror inte att du hade hört om det ifall det dagligen kom nya smittade personer?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Lite märkligt att inte nyheterna inte ens nämner att 600 st i Uppsala får sitta hemma p. g. av virustest..

Länk?
Källor?
Citera
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
speciellt med tanke på att sjukdomsförloppet knappast hunnit löpa hela vägen för ens 50% av de smittade.

Å andra sidan är luften mycket sämre i mellanöstern och i Kina samt att de röker som galningar där nere.

De två fallen i Hamstad är testade och är hemma i karantän i väntan på provsvar. Det är två dagar sedan nu utan svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in