2020-02-27, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Nya fall på gång uppe i Skellefteå?!

Två lärare och fem elever på Morö Backe-skolan varit på en resa i norra Italien och sedan insjuknat.

https://www.norran.se/nyheter/kommunalt/skelleftea-kommun-vidtar-forsiktighetsatgarder/

Japp bara början. En massa som är utomlands och som nu kommer hem efter sportlovet.
Citera
2020-02-27, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Däremot är det inget domedags virus som flera vill påstå. Värre än influensa, men långt från de värre virus mänskligheten utsatts för genom tiderna.

Jag vill hålla med dig men jag vet inte om det är så enkelt. Tycker det duggar motstridiga rapporter hela tiden nu.

1. Det har rapporterats om att viruset är som en vanlig influensa, med marginellt högre dödlighet. 2-3% verkar gälla i nuläget.

2. Det har rapporterats om att viruset INTE ALLS är som vanlig influensa och attackerar de nedre luftvägarna på ett sätt som är mycket mer allvarligt.

Saker som bekymrar mig:

3. Ingen info om jönköpingkvinnan. Någon skrev att hon är frisk men inte får släppas ut för att hon sprider det vidare. Vad fan är det för virus?

4. Unga, friska läkare som behandlat coronapatienter har dött och jag förstår inte varför.
Varje år dör 300.000 människor globalt av vanlig influensa. Läkarna som behandlar dessa patienter använder knappast rymddräkt eller dör på löpande band.

Samtidigt ska vi komma ihåg att coronaviruset är relativt nytt och inte fullt kartlagt. Saker vi inte förstår oss på gör oss ängsliga. Det var samma med SARS och svininfluensan. Det kan de facto röra sig om ett ’vanligt’ men ändå mer aggressivt typ av virus i det här fallet.

De delar som verkligen oroar mig är varför jönköpingkvinnan fortfarande är inlagd, varför unga läkare har dött och den okontrollerade spridningen som stundar i Sverige tack vare idiotiska politiker och myndigheter.

Är det nånting jag vill se ett slut på så är det motstridiga uppgifter.
Citera
2020-02-27, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Ja det är fullständigt bisarrt.
Nu när det är faktum - inte ens då gör man någonting. Bara snack. Men försök 'snacka' med ett virus, den som kan!
Det behövs praktiska åtgärder nu.

Det är som om våra folkvalda inte fattar verkligheten, - var är deras sinnen - det är ju vansinne att sitta och se på när "båten välter".. Fruktansvärt att känna deras oförmåga att fatta ett riktigt beslut
För det kanske inte finns nått virus allt utan allt är ett experiment.
Citera
2020-02-27, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Han jag svarade på var ju frågan om symptom. Staten borde redan ha enkel information varje heltimme i alla sina medier om symptom, hur man skall undvika smitta etc. Det du talar om är för sjukvården.
Nu önskedrömmer du. Tror du att det räcker med svt/srs miljarder per år till det? De är använda till inkluderande program för länge sedan.
Citera
2020-02-27, 23:40
Medlem
Citat:
Fyll på listan? Nya fall på gång uppe i Skellefteå?!

Två lärare och fem elever på Morö Backe-skolan varit på en resa i norra Italien och sedan insjuknat.

https://www.norran.se/nyheter/kommunalt/skelleftea-kommun-vidtar-forsiktighetsatgarder/

Låter som de kan ha smittat en hel skola om de varit sjuka hela veckan.
Citera
2020-02-27, 23:40
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Fyll på listan? Nya fall på gång uppe i Skellefteå?!

Men fan stäng av eleverna som har varit i berörda områden!! Skolplikt ja pyttsan snart är varenda unge i landet smittat. Vad håller dom på med?? Känns extra hemskt att neka ett barn vård på grund av platsbrist. ☹️
Citera
2020-02-27, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
För 1 månad sen var skydden på apoteken slut, sen tog de slut i bygghandlarna. Jag hittade ett hallonställe som andra inte verkade hitta. Sen började det bli knapert med stearinljus och annat. Nu ser man hur konserva fullständigt töms.

Det går att se hur tiden tickar, alla som vill se kan se det. Sen finns det ingen återvändo, nästa gång maskerna är påfyllda i din närmsta affär där du kan stå bekvämt och dra ditt kort kommer vara i en helt ny värld.

Satans mördare!
Var inte länge sen du påpekade att det gick nog att få sjuka tekniker och hantverkare att ställa upp mot bonus. Så att vattentillgång och el fungerar.
Chilla.
Citera
Medlem
https://www.partykungen.se/spaceman-maskeraddrakt.html?gclid=EAIaIQobChMIu6zcvuby5wIVx kMYCh1pDQG8EAQYAiABEgKSuPD_BwE Självklart blir det dräkt för ett bra pris.QUOTE=stroganof|70450927]Galet. Vad blir följdeffekterna av en permanent corona som finns kvar varje år? Folk jobbar hemmifrån, digitala konferenser? Gå runt i dräkt ute?[/quote]
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Jag vill hålla med dig men jag vet inte om det är så enkelt. Tycker det duggar motstridiga rapporter hela tiden nu.

1. Det har rapporterats om att viruset är som en vanlig influensa, med marginellt högre dödlighet. 2-3% verkar gälla i nuläget.

2. Det har rapporterats om att viruset INTE ALLS är som vanlig influensa och attackerar de nedre luftvägarna på ett sätt som är mycket mer allvarligt.

Saker som bekymrar mig:

3. Ingen info om jönköpingkvinnan. Någon skrev att hon är frisk men inte får släppas ut för att hon sprider det vidare. Vad fan är det för virus?

4. Unga, friska läkare som behandlat coronapatienter har dött och jag förstår inte varför.
Varje år dör 300.000 människor globalt av vanlig influensa. Läkarna som behandlar dessa patienter använder knappast rymddräkt eller dör på löpande band.

Samtidigt ska vi komma ihåg att coronaviruset är relativt nytt och inte fullt kartlagt. Saker vi inte förstår oss på gör oss ängsliga. Det var samma med SARS och svininfluensan. Det kan de facto röra sig om ett ’vanligt’ men ändå mer aggressivt typ av virus i det här fallet.

De delar som verkligen oroar mig är varför jönköpingkvinnan fortfarande är inlagd, varför unga läkare har dött och den okontrollerade spridningen som stundar i Sverige tack vare idiotiska politiker och myndigheter.

Är det nånting jag vill se ett slut på så är det motstridiga uppgifter.

Glöm inte bort alla filmer från Kina där folk faller ihop och dör mitt på gatorna. Det som kommer härnäst i övriga världen?
Citera
Medlem
Lillskunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sentinovember
Say what? Aha så nu låser man in flera osmittade tillsammans med en smittad? Är det nån ny sorts karantän man har uppfunnit? Nu smittar man alltså medvetet ner befolkningen okej.
Är det nån sorts ny variant av änkebränning? Hela familjen måste dö med familjefadern eller????
Sinnessjukt.

Är det inte lite vad man gjort med hotellet på Teneriffa?
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Krisrådet sorterar väl under inrikesministern, gissar att det är han som leder arbetet eller denna medarbetare.

Så krisrådet styrs av en indevid som gick från gymnasiet till universitet till politiken.
Som ej gjort militärtjänst och lanserade feminismen inom partiet...
Citera
2020-02-27, 23:42
Medlem
Rent grafiskt minskar spridningen redan sen en tid tillbaka. Relax
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här