2020-02-25, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Inte än!

Nej, heroinavtändning är inte farligt, bara väldigt obehagligt, och dessutom kommer avtändningen tidigare. Alkohol och bensodiazepiner är de rusmedel vars avtändning är livsfarlig om det inte behandlas. Avtändning från långtidsverkande, kramplösande bensodiazepiner är en möjlig förklaring, det kan dröja ett par veckor innan det blir som farligast.
Han vägrade kanske erkänna sitt missbruk och gick cold turkey.
Hjärtattack är vanligt som följd av/vid avtändning från flera olika droger. Behöver inte hända på en gång.
Han verkar varit en person med hetsigt humör och kanske stressade han upp sig så till den grad att hjärtat inte orkade mer. Han hatade ju myndigheter och nu var han inlåst i arresten. Kan tänka mig att han slogs, gapade och härjade så att han helt enkelt dog.
Citera
2020-02-25, 06:27
Medlem
Citat:
Även en anonym anmälan kan tas på allvar, beroende på vad det gäller, men varför du pratar om anonyma anmälningar nu vet jag inte. Det jag skrev är att en orosanmälan kan gälla allt möjligt och att de flesta inte gäller akuta situationer.
..menar att om någon ringde anonymt kanske de inte kände att de kunde tvinga sig in i bostaden.
Citera
2020-02-25, 06:32
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
..menar att om någon ringde anonymt kanske de inte kände att de kunde tvinga sig in i bostaden.
Då är jag med på vad du menar. Ja, den rimliga förklaringen är att någonting i anmälan - vem den kom från eller vad den innehöll - helt enkelt inte gav tillräckliga skäl för att med tvång ta sig in.
Citat:
Han vägrade kanske erkänna sitt missbruk och gick cold turkey.
Hjärtattack är vanligt som följd av/vid avtändning från flera olika droger. Behöver inte hända på en gång.
Han verkar varit en person med hetsigt humör och kanske stressade han upp sig så till den grad att hjärtat inte orkade mer. Han hatade ju myndigheter och nu var han inlåst i arresten. Kan tänka mig att han slogs, gapade och härjade så att han helt enkelt dog.
Det är min tanke också, att han undanhållit ett bensodiazepinmissbruk. Även om man testar någon så är det ju svårt att avgöra hur tungt ett missbruk är. Bensodiazepinavtändning stämmer väl in på tidsramen och känns mer sannolikt än att han dött av ilska.
Citera
2020-02-25, 15:48
Medlem
Citat:
(...)
Det är min tanke också, att han undanhållit ett bensodiazepinmissbruk. Även om man testar någon så är det ju svårt att avgöra hur tungt ett missbruk är. Bensodiazepinavtändning stämmer väl in på tidsramen och känns mer sannolikt än att han dött av ilska.
En kombination kanske?
Citera
2020-02-25, 20:15
Medlem
Citat:
Det kan ju ha varit så att restaurang-loppet utan kläder ledde till en orosanmälan men socialtjänsten har inte förmedlat att de skulle fått någon sådan.
Mest troligt var det ett uppföljningsbesök.
Det du kallar "restaurang-loppet" har aldrig inträffat! Restaurangen har bekräftat att något sådant aldrig har inträffat.
Det är samma ägare idag som då på restaurangen! Dessutom skulle aldrig polisen låta ett naket barn gå tillbaka med sin pappa bara iklädd kalsonger. Polisen har trots allt ett ansvar.
Citera
2020-02-25, 20:22
Medlem
Pannknackarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insatt013
Det du kallar "restaurang-loppet" har aldrig inträffat! Restaurangen har bekräftat att något sådant aldrig har inträffat.
Det är samma ägare idag som då på restaurangen! Dessutom skulle aldrig polisen låta ett naket barn gå tillbaka med sin pappa bara iklädd kalsonger. Polisen har trots allt ett ansvar.

Tack! Du var snabbare än mig 👍
Citera
2020-02-27, 06:46
Medlem
Citat:
Ja det kan man ju tycka. Det var ju någon som ivrigt hävdade att det hänt men som sagt var... det verkar det inte ha gjort.
Citera
2020-02-27, 21:29
Medlem
Citat:
Snälla!
Kroppen var INTE styckad och huvudet var inte heller separerat från kroppen!
Ni behöver inte spekulera i detta!
❤Esmeralda
Varför säger du så? Vi är
många som hört här i tråden att hon visst var styckad ! Så varför säger du emot? Vad vet du?
Citera
2020-02-27, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ero41
Varför säger du så? Vi är
många som hört här i tråden att hon visst var styckad ! Så varför säger du emot? Vad vet du?

Vad vet du själv? Har du bevis för att hon blev det ? Kan folk ge f i att spekulera kring sådana hemskheter nu. Jag tycker det är hemskt nog att en 3 årig liten flicka fått sätta livet till måste man sprida rykten om styckning också.. det är betydligt fler som inte hört ett jota om någon styckning så ska vi gå på den linjen så vad vet du själv? Som sagt har du några som helst bevis för att det hänt? Eller kan folk bara droppa detta snack nu och förstå att det är fruktansvärt hemskt allt detta som det är man behöver inte massa såna här rykten som sprids också. Snacka istället om sen som snor gosedjuren från minnesplatsen och sabbar platsen på köpet. Detta har jag bevis på om du nu skulle kräva det.
Citera
2020-02-28, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypadetta
Vad vet du själv? Har du bevis för att hon blev det ? Kan folk ge f i att spekulera kring sådana hemskheter nu. Jag tycker det är hemskt nog att en 3 årig liten flicka fått sätta livet till måste man sprida rykten om styckning också.. det är betydligt fler som inte hört ett jota om någon styckning så ska vi gå på den linjen så vad vet du själv? Som sagt har du några som helst bevis för att det hänt? Eller kan folk bara droppa detta snack nu och förstå att det är fruktansvärt hemskt allt detta som det är man behöver inte massa såna här rykten som sprids också. Snacka istället om sen som snor gosedjuren från minnesplatsen och sabbar platsen på köpet. Detta har jag bevis på om du nu skulle kräva det.
Varje gång jag går förbi tänder jag ljuden som slocknat och det finns gosedjur. Har det stulits gosedjur menar du? De har inte blåst iväg? Vem gör något sådant?
Citera
2020-02-28, 10:01
Medlem
meas19s avatar
Mamman omhäktad o nu för MORD! Enligt NT.se
Citera
2020-02-28, 10:02
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/krim/mamma-misstanks-for-mord-pa-sin-lilla-dotter/

”Nu stärks misstankarna mot mamman. I samband med att mamman ställs inför en omhäktningsförhandling under fredagen står det klart att misstanken nu gäller mord snarare än grovt vållande till annans död, enligt SVT.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in