2020-02-27, 21:45
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Ja vi håller tummar och tår.
Läskigt dock om det blir nån ny svininfluensa-historia där folk får narkolepsi och förstör sina liv på det sättet istället. Jag kommer vara jävligt eftertänksam innan jag ger mig på vaccin. Men för den mest allvarliga riskgruppen så är det förstås bättre än att dö.

Är orala vaccin säkrare kanske? Jag har ingen aning om sånt. Jag hoppas bara att forskarna får fram något som lyckas lindra sjukdomen så att folk slipper dö i den.
Citera
Medlem
Han i Göteborg har ju smittat de som i Västra Götaland blivit bekräftade idag. Då har vi ju folk som blivit smittade i Sverige!?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Mardrömmen är att "eliten" flyttar ner i ett bergrum tillsammans med ett antal utvalda avelsslavar. Efter att alla vi andra uppe vid ytan har kolat så ska eliten pippa fram lite ungar med slavarna. Lite grann som Handmaids Tale ungefär.

Jag ryser av blotta tanken att politiker som Löfvén och Kristersson ska föra människosläktet vidare med sina degenererade gener.

Jag får väl krypa ner i min egen bunker med ett gäng konserver, några flaskor Kan-Jang och en helvetes massa vitamintabletter och Ipren. Då kanske man klarar sig.
Hahaha.. ja vid första tanken log jag..
men å andra sidan kan ju denna typ av vapen vara grymt effektivt..
Kanske inte med just detta virus, men man kan ju lätt komma att tänka på andra typer, mycket värre..
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
På måndag är det redan försent.

Vasaloppet startar på lördag.

Fullständig dårskap!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Ja virus sprids längre i kyla än i värme.
Så på så sätt är norden i ett större riskområde om det får fäste här.
Vasaloppet borde helt klart ställas in.

Neeeej. Östeuropa har nästan inga fall och där är svinkallt.
Citera
2020-02-27, 21:46
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakilaki123
Ajdå, vilket område i Halmstad?

Västra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Munskydd skyddar i viss mån om man har nära kontakt med människor, tex sjukvård, i tunnelbanan osv. Men skyddet måste vara fpp3 klassat, sitta tight och bytas ut en eller två gånger per dag. Eftersom virus sitter på handtag, på händer, kranar, kläder osv måste man då även vara nogrann med handhygien, klädesbyten.

Man ska inte tro att man slänger på sig munskyddet för att sedan kunna springa omkring och gosa med viruspatienter. Att använda musnskydd kan invagga i falsk trygghet.

Det är bättre att undvika folksamlingar, inte kladda på människor, undvika att ta på saker utanför ditt hem. Öppna dörrar med armbågen, om du handlar, undvik kundkorgarna osw.
Var penibel noga med att tvätta händerna.

De som verkligen vill överleva detta stannar hemma utom när man måste gå och handla. Går man och handlar en gång i veckan bör det räcka med en tät overall, gummistövlar, ett klass 3 munskydd och skyddsglasögon. Man undviker nära kontakt med andra människor och man är noga med att tvätta sig när man kommer hem.
Det värsta är väl om någon smittad har hanterat varorna i butiken. Kanske skall man spraya varorna med desinfektionsmedel när man kommer hem eller låta varorna stå torrt och varmt ett tag innan man ställer in dem i skafferiet och kylskåpet. Viktigt är att bara äta lagad mat. Sallader och liknande mat är livsfarligt.
Citera
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Han i Göteborg har ju smittat de som i Västra Götaland blivit bekräftade idag. Då har vi ju folk som blivit smittade i Sverige!?

Han har smittat två kvinnor. Tinderdejter? Det tredje fallet är en man som kom från Italien.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Har vädret någon relevans för spridningen?
det vet Ingen men influensa avtar oftast med varmt väder
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Har vädret någon relevans för spridningen?

Ja, bland annat högre luftfuktighet kombinerat med värme vilket gör att dropparna i nysningar och hosta blir betydligt tyngre och faller till marken snabbare.
Citera
2020-02-27, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jdags
Kina har 1.4 miljarder människor.
Vi har 10 miljoner...
U do the math

Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ganska ”kul” att den första smittade i Danmark är en journalist på dk tv2. Får nu var 14 dgr karantän och dessutom skickat 16 kollegor ! i 14 dgrs karaktän de är inte glada eftersom han lyckades gå till jobbet i en dag😪🤧 efter han kom hem från Italien

Ps. Ni som inte gillar svt bevakning kan rekommendera DR 1 och dk TV2. Bättre inslag och konkreta råd!
Lite läckert är det...
https://youtu.be/3T41JvKZZRQ?t=80
Citera
2020-02-27, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Okej jag spelar tv spel med i wuhan och han sa att allt detta är ett påhitt för 5g..

Är väl inte så konstigt om man lär känna folk över nätet? Han menar på att det finns inga problem med kvantitet av mat i Moskva utan snarare kvalité, jag tar hans ord framför ditt trots att du hävdar att du har flera vänner i Moskva men samtidigt känner du allt möjligt från forskare till läkare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in