2020-02-27, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Varför ska jag avstå vad jag tjänat ihop med mitt eget svett? De sketna summorna är bara vad som håller mig vid liv ännu en månad så nog fan kan jag få behålla dem? Däremot anser jag inte att det är en mänsklig rättighet att äga egna rymdraketer om det ska ske på halva jordens befolknings bekostnad. Jag välkomnar en totalkollaps av det ekonomiska systemet då det innebär ett stålbad som är nödvändigt. Kom inte och lalla om alla ”fattiga som dör” för att jag välkomnar denna kollaps, det är alla giriga jävla as som sett till att vi befinner oss i denna situation, flygbolagen vägrar ju att sluta skyffla runt folk i diverse smitthärdar för att det skadar deras kvartalssiffror.

T o m gemene man anser att denne är ”rik” om denne är belånad härifrån till helvetet, något är alltså väldigt ruttet i allmäntänket. Om man har de fattiga och hjälplösas väl och ve i åtanke ska man först och främst sluta att göra dem fattiga och hjälplösa.
Allt handlar ju givetvis bara om pengar..girighet och egoism
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Tilburg

https://nos.nl/liveblog/2324745-besmettingsgeval-in-tilburg-man-was-onlangs-in-lombardije.html

Inte Holland då, men Nederländerna likväl.

Lika bra det sprids lite hurtigt nu.
Citera
Medlem
Joakwims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Han i Göteborg har ju smittat de som i Västra Götaland blivit bekräftade idag. Då har vi ju folk som blivit smittade i Sverige!?
Spekulerar du eller finna det källa?
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Han i Göteborg har ju smittat de som i Västra Götaland blivit bekräftade idag. Då har vi ju folk som blivit smittade i Sverige!?

Ja, vi har en spittspridning i Sverige. Värre kommer det att bli.
Citera
Avstängd
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Ja detta tål att upprepas.
LUGNA NER ER FOLK.

Det finns ju återanvändningsbara munskydd med FFP3. Om man leker med tanken att någon coronasmittad hostar så det landar partiklar på ditt munskydd, kan man inte sprita av ytan och återanvända? FFP3 är ganska dyrt, kostar 50-70 kr styck. Blir dyrt om man ska byta ut dem varje dag.

Munskydden tar slut.
Friskt folk hamstrar fast vi antagligen överlever bättre om sjukvården får dom som finns.

Så istället för att sitta gnaga ner fingrarna till benet, varför inte spendera
tiden på lite uppbyggande handarbete och sy ditt eget munskydd?

Det är säkert en massa virusar som kan kravla förbi/genom det, men det kanske stoppar en del
av duschen du utsätter den som sitter mitt emot dig på tunnelbanan för när du nyser hen i ansiktet..

https://sg.everydayonsales.com/news/5171/diy-cloth-face-mask-that-have-air-filter-so-no-need-to-fomo-to-stores-to-buy/
https://www.facebook.com/buttontree2014/photos/pcb.2897571750305325/2897558566973310/?type=3&theater

SÅ FRAM MED SYMASKINERNA GOTT FOLK OCH SY ETT (värdelöst?) MUNSKYDD ÅT DIG SJÄLV OCH DIN GRANNE!

https://www.youtube.com/watch?v=M9BNoNFKCBI
https://www.youtube.com/watch?v=Wmrp9BTLOJ0
Citera
2020-02-27, 21:48
Medlem
Lagerthas avatar
Som Bali skriver:

Influensa har en smittsamhet (R0) på 1.3, Batsoup-19 har R0 på 4,6-6. Den vanliga influensan estimeras drabba 500 000 svenskar varje år.

Vanlig influensa har en dödlighet på 0,05%, Batsoup-19 har minst 2%.

Vi har kapacitet att ge intensivsjukvård för 100 personer. Vi är körda vid epidemi.
Citera
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är helt sinnessjukt. Man såg ju hur det smittade bara mellan VUXNA på det tyska företaget. Och detta är BARN, som leker med varandra på ett mycket mer fysiskt sätt, tar på varandra, tvingas att dansa med varandra och använda varandra som "isometriska vikter" på idrotten, kanske delar på en klubba eller en glass... Som vanligt känner man, att våra myndigheter, som vi försörjer med våra skattepengar för att de ska skydda oss, har hål i huvudet...

Ja, när byråkratiskt förnuft övergår i fyrkantigt oförnuft. Låt föräldrar och skola vara flexibla och tillsammans med 1177 bedöma lämpligheten anser jag.
Citera
Medlem
Ytterligare 1 smittad i Stockholm, och en i Uppsala precis nu på nyheterna TV2
Citera
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Är orala vaccin säkrare kanske? Jag har ingen aning om sånt. Jag hoppas bara att forskarna får fram något som lyckas lindra sjukdomen så att folk slipper dö i den.

Hade inte litat på forskare. Många av forskare gör sina undersökningar utifrån betalarens mål och syfte
Citera
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Ja virus sprids längre i kyla än i värme.
Så på så sätt är norden i ett större riskområde om det får fäste här.
Vasaloppet borde helt klart ställas in.

Inte bara vasaloppet då antar jag. I stort sett alla offentliga evenemang där folk tränger ihop sig och som bara är till för nöjes skull borde kanske ställas in? Att folk ska avstå från sådant på eget bevåg verkar vara att hoppas på för mycket.
Citera
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Så fort man kan hitta en negativ pitch gentemot Trump så tar man den. Rätt underhållande.

Ja, jag önskar att jag kunde se det som underhållande om det inte vore för att så många människor köper sådant trams rakt av.
Citera
Medlem
Jahapp... Stockholm säger ni?

Vad trevligt det ska bli att åka tunnelbanan dag in och dag ut 2 ggr / dag från och till jobbet då med miljoner andra som ska med i dessa trånga vagnar....

Frågan är hur fasiken man kan undvika detta nu då. Rätt så kört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in