2020-02-27, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foreknowledge
Länk?
Källor?
Va, det var ju bara 30 fall nyss?
Citera
Medlem
Men hallå, har Indien verkligen inga fler fall än de tre i Kerala?? Skumt !
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuigiCantenozzi
Munskydd kommer inte hjälpa alltför mycket, du behöver ett andningsskydd som används korrekt. PP3 är det som gäller.

Bara om det är P3R.... Finns bara till gasmasker och drivna fläcktar...
Hittade EU rapport som visade att tunna p3 munskydd börjar fallera efter 3minuter
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:32006D0216&from=GA

Pratade med Sundström då jag var nyfiken...
Fick svar att det är tryckluft/tuber som gäller, och om man ej tillgång till det
driven fläkt och frisklufts dräkt...

Allt under är igentligen kom och hjälp mig, alla som gjort lumpen vet att det är
svårt att få tom. en helmask att bli tät, tårgashusen har många beväringar spytt i.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Inte Sars-virus.

Jo.

https://www.who.int/csr/sars/epicurve/epiindex/en/index1.html
Citera
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Såg på nyheterna en kvinna från FHM som hävdar att ”vår beredskap är god” hmmm....känner igen den lilla vita lögnen från en svunnen tid!

Hon sa vid inledningen av presskonferensen: Ingen allmän spridning, vad vi ser idag

En elak tolkning är att påståendet om vår goda beredskap gäller tills dess att man blivit överbevisad om motsatsen
Citera
2020-02-27, 21:30
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Lite märkligt att inte nyheterna inte ens nämner att 600 st i Uppsala får sitta hemma p. g. av virustest..

Jag känner bara till två i Halmstad men det är inget som kommuniceras offentligt, det kan vara hur många som helst.
Citera
2020-02-27, 21:30
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Det ÄR redan ett utbrott i Sverige. Vi har i princip inte testat NÅGON. Skulle man räkna på hur många smittade av de vi testat skulle vi troligtvis hamna på 80%
Det är det som är skrämmande. Att fokusera på Italien och italienare är att göra sig själv en björntjänst, även om det känns enklast.
Det är inte rimligt att tro att typ ”en person har kommit in i Italien och sen har smittan spritts därifrån”.

Att Italien har så många fall (relativt sett) beror på att man gjort många tester.
Har nyligen hört uppgifter att man i Frankrike testat 500 pers (och även siktat in sig på de som visat symptom), och att Tyskland testat typ 1000 (eller om det var några tusen). Bägge dessa länder har en befolkning på ca 60 miljoner. Nu antar jag dock att man kollat ytterligare några ....
Citera
2020-02-27, 21:31
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
MIGAL har ett oralt vaccin redo för distribution om 90 dagar. Helt galet om det stämmer.

Har sett så många uppgifter om vaccin som är redo att släppas ut på marknaden den sista veckan att det vore otroligt om det stämmer denna gång.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Varför heter det Corona när Corona är spanska för krona. Även spansk öl heter så men även öl i sverige

Tror det syftar på formen -att viruset ser ut som en trädkrona -har för mig att jag hörde någon säga det en gång på en mikrobiologilektion på stenåldern...
Citera
Medlem
okok1s avatar
Nederländerna har fått sitt första fall.
Citera
2020-02-27, 21:32
Medlem
Förlåt men en tjej i Aftonbladets live-chatt skriver att hon har rest från Lombardiet (Bergamo) för 1,5 vecka sedan och har rethosta och undrar om hon ska kontakta vården för ”minsta lilla”.

SVAR JA! Har du varit i ett riskområde så ska du rapportera varenda jäkla hostning.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EW9eOA/fem-nya-coronafall-i-sverige-folkhalsomyndigheten-informerar
Citera
2020-02-27, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Va, det var ju bara 30 fall nyss?

Tror att du citera fel kommentar, men här är artikeln.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GGbLKm/larm-om-corona-i-uppsala--uppmanas-stanna-hemma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in