Citat:
Ursprungligen postat av
jenlov
Om pengar inte betyder någonting för dig, kanske du kan avstå från din lön och inte heller begära någon ersättning från staten. För tro mig, om vi får ett utbrott liknande det i Wuhan här i Sverige, så kommer det behövas många som gör så för att vi inte ska få en kraftigt sjunkande levnadsstandard.
Vet att det finns många som önskar en krasch, av politiska skäl, både från långt till höger, och långt till vänster. Det är till största del de som önskar en krasch som drabbas hårdast av dem. Herr eller fru von Stropp som har 100 miljoner på kontot, allt genom arv, och aldrig behövt jobba, löper någon promilles risk att dö i viruset (eller högre om hen är gammal eller har sjukdomshistorik). Däremot Kalle och Anna, med tre barn, som slutligen kunnat köpa sitt radhus efter att ha kämpat ihop en kontantinsats, löper förutom risken att själva eller barnen bli sjuka eller dö i viruset, även stor risk att bli arbetslösa då deras arbetsplatser kan gå i konkurs för att allt stannar pga. Corona-viruset.
Rätt sorgligt att se denna tråd, hur som jag upplever det i alla fall, många vill ha en krasch. Om den kommer, vilket tyvärr känns ganska oundvikligt, i vart fall en klart märkbar nedgång, så kommer den slå klart hårdare mot er än mot de ni vill slå mot.
Varför ska jag avstå vad jag tjänat ihop med mitt eget svett? De sketna summorna är bara vad som håller mig vid liv ännu en månad så nog fan kan jag få behålla dem? Däremot anser jag inte att det är en mänsklig rättighet att äga egna rymdraketer om det ska ske på halva jordens befolknings bekostnad. Jag välkomnar en totalkollaps av det ekonomiska systemet då det innebär ett stålbad som är nödvändigt. Kom inte och lalla om alla ”fattiga som dör” för att jag välkomnar denna kollaps, det är alla giriga jävla as som sett till att vi befinner oss i denna situation, flygbolagen vägrar ju att sluta skyffla runt folk i diverse smitthärdar för att det skadar deras kvartalssiffror.
T o m gemene man anser att denne är ”rik” om denne är belånad härifrån till helvetet, något är alltså väldigt ruttet i allmäntänket. Om man har de fattiga och hjälplösas väl och ve i åtanke ska man först och främst sluta att göra dem fattiga och hjälplösa.