2020-02-27, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zavichij
14% av de som blivit smittade blir smittbärare efter de blivit friskförklarade, så det är mer än 1 person.
Men jag orkar inte mer... Det är den ena idioten efter den andra. Det är inte djävulen upplyft till jorden. Virus tenderar att göra människor immuna. Oroa er över något viltigare, som att massor av människor kommer att döö
Citera
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
På aktuellt nyss framkom att den smittade personen i Uppsalaregionen varit på jobbet med symtom. Tydligen en arbetsplats med flera hundra anställda. Vilken arbetsplats rör det sig om?

Först säger man att det inte finns någon anledning till oro och sen säger man att en smittad har befunnit sig på en arbetsplats med hundra anställda utan att specificera vilken.
Citera
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
Nån som orkar läsa hela tråden?

Var ju i Kina för ungefär en månad sen, tror inte jag blev corona smittad men har ju känt mig lite hängig

Ring 1177
Håll dig inomhus. Ta en macka.
Citera
Medlem
Citat:
På aktuellt nyss framkom att den smittade personen i Uppsalaregionen varit på jobbet med symtom. Tydligen en arbetsplats med flera hundra anställda. Vilken arbetsplats rör det sig om?

Kan det vara Thermo Fisher?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Sluta vara så jävla dramatisk.
Det är en jäkla snuva vi pratar om, oavsett vilka skrämsel"fakta" du läser.

Jag möter tusentals passagerare varje dag på min arbetsplats.
Min arbetsplats är en av Europas största flygplatser.
Jag har en familj hemma som jag ej vill smitta.

Att påstå att jag är dramatisk må vara sant. Men jag är huvudsakligen orolig, och framförallt orolig att smitta min familj.

För att enligt den media jag följer så har människor dött.
Citera
Medlem
Citat:
Lär väl vara Thermo Fischer som var i nyheterna idag. 700 anställda tror jag det var. De kontaktade tydligen alla anställda inatt och sade åt dom att stanna hemma idag, enligt en intervju av anställd. Det var jävligt föredömligt gjort. Tänk om FHM hade haft samma tänk....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oscari
3,39% dödlighet nu.
Första gången på ett bra tag som siffran går ner.
Fast nya studier visar på dödlighet över 4%.
Citera
Bannlyst
Systemhotande Dagens Nyheter har valt att ej uppdatera me våra nya fall.

Istället så kör dom som headline Tegnell' speach.

Hur i h-e kan deras skrapa stå kvar i ett land där det sprängs mer än i Jemen.
Citera
2020-02-27, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippez
Är det inte dags för att stänga ner gränserna nu? karantän på alla som kommer in till landet?
Vi måste tänka på befolkningen så inte samhället kollapsar.

Detta känns som början på en långvarig pandemi.

Folkhälsomyndigheten väljer att istället punktmarkera de som kommit i kontakt med smittade, vilket snabbt blir en omöjlig uppgift.
Citera
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flerkonton
Det här är ingen jävla tävling i att ha rätt. Tror man det så inser man inte hur omfattande detta kan bli. Läs på och tänk en gång till, snälla.

Det ÄR redan ett utbrott i Sverige. Vi har i princip inte testat NÅGON. Skulle man räkna på hur många smittade av de vi testat skulle vi troligtvis hamna på 80%
Citera
Medlem
jack.danielss avatar
Såg på nyheterna en kvinna från FHM som hävdar att ”vår beredskap är god” hmmm....känner igen den lilla vita lögnen från en svunnen tid!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr1931
Alltså jag blir provocerad av Löfvén och etablissemanget nu när de yrvaket, 6 veckor för sent, ska låta myndiga.

Låt aldrig mer dessa självgoda pösmunkar få makten i vårt land.

Hade någon av dem följt denna tråd från början så hade vi stängt gränsen och inventerat lagren i tid.

Framför allt börjar det bli dags att prioritera svensk sjukvård åt svenska skattebetalare, inte åt övriga världens lycksökare eller livsstilskriminella från utanförskapsområden.
Det är många som fortfarande skrattar och förminskar problemet. Låt de fortsätta skratta. Vi kan ha våra egna sanningskommissioner när detta är över. Då kanske det inte är lika kul längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in