2020-02-27, 14:19
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Nej, alla får inte lunginflammation av viruset.

Allvarligt sjuka är de som får lunginflammation.

Kritiskt sjuka är de som behöver andningshjälp etc.

Men jag sa ju att du hade fel? Häng med lite.

Här är min källa för 7:e gången i tråden minst.

Dr. Bruce Aylward(WHO)
https://youtu.be/v3TowZyuIxI

Och efterssom du inte orkar kolla igenom den så har du en sammanfattning här.

(FB) VIKTIGT! Sammanfattning av WHO:s presskonferens om COVID-19 25/2 2019

Citat:
Common cases,not in critical care where walking pneumonia.This is around 80% of cases.Many case stay in the category for 2-4 weeks.
Severe cases around 20% need oxygen support,and have a more likely hood of needed mechanical support.Of the 20% in this category most need full time support either oxygen,and in a few days possibly mechanical support.It is a huge number.This is the group that needs the most help.Whole hospitals. Average time in hospital is 4-6 weeks currently.%15 of this group go into critical care.Death rate is around 60% with care. Without enough proper care this rate is much higher.

Sluta sprid din ignoranta dynga i tråden nu.
Citera
2020-02-27, 14:21
Medlem
oeomums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Bra intiativ.

Jag tycker båda i två olika färger är bra.

Men...

Jag funderar på om inte misstänkta borde ha en lite mera diskret ljusgrå färg, och smittade gul, så du sedan har kvar färgen röd för döda.

Går det rita med transparens skulle man nog med dessa färgval kunna se och förstå när flera prickar är ritade ovanpå varandra.

Ett alterntiv till transparens, är om man tänker sig att man räknar in alla döda i ringen för antal smittade, och räknar in så väl döda som smittade i ringen för misstänkta , så kommer ringarna bli som en pilbågstavla med upp till 3 tydliga ringar i klara färger.

Ytterligare en tänkbar färgskala om man ritar enligt denna metod är väl gul för misstänkta, röd för smittade, som du har nu, och sedan dödsfärgen svart för döda.

Fast du kanske är mer intresserad av att presentera smittoriskläget, än någon slags konsekvenskarta, och att du därför medvetet tänkt att plocka bort smittade som tillfrisknat, och inte tänkt ta med döda alls?

Det bästa vore om det fanns en valmöjlighet, om man vill se de aktuella smittoläget, eller ackumulerad effekt.

Bra tankar. Jag tycker egentligen att röd är en bra färg för "fara", så dödsfall får bli svarta tror jag. Tänker som du och att markörerna blir större vid fler fall precis som på andra kartor, så man kan få med storleken på utbrottet.

Får hoppas att jag inte behöver lägga till svarta pluppar på ett tag i alla fall
Citera
2020-02-27, 14:24
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Här är teksten på italiensk från den källa du anger, ingn tvivel om att det står at de 37 är i intensiv vård:

https://www.repubblica.it/cronaca/2020/02/22/news/coronavirus_in_italia_aggiornamento_ora_per_ora-249241616/?ref=RHPPTP-BH-I249675643-C12-P3-S1.8-T2&refresh_ce

Nuovo bollettino della Protezione civile
Sono 528 i positivi, 474 in assistenza, 278 in isolamento domiciliare,
159 ricoverati con sintomi e 37 in terapia intensiva.

Google översatt till engelska:

"New civil protection bulletin
There are 528 positives, 474 in assistance, 278 in home isolation,
159 hospitalized with symptoms and [b] 37 in intensive care"

Ja? Står även att 37 i Lombardiet och 2 i Sicilien är friskförklarade. 37 i guariti samt due I guariti
.

Guariti = läkt/friskförklarad.

Vad är det du motsätter sig?
Citera
2020-02-27, 14:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Om påven blivit smittad/dör då jävlar kommer folk vakna upp över hela planeten....

Säger bara som Bill Hicks i så fall.

"That's faith in action folks! You know he's got God on his side."

https://www.youtube.com/watch?v=OaHnFd3X-wI
Citera
2020-02-27, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Varför bor man inte i Danmark... Det här förbannade kalle anka-landet är så passivt.

Jag börjar tro att det här är en intelligensfråga, på allvar. Vad är det t.ex. som avgör att två likvärdiga epidemiologer har så vansinnigt olika syn på det här viruset? En oroar sig inte alls (Anders Tegnell), och den andra (Björn Olsen) ser faror längre fram. Varför sitter inte han på Tegnells position? Det är sorgligt. Hade han fått något att säga till om hade vi redan nu satt in proaktiva åtgärder. Det här är en tickande bomb.

Den här bristen på slutledningsförmåga och passivitet hos politiker och myndigheter måste ju bero på bristande intellekt. Jag ser ingen annan förklaring.

Hur många labb har de i Danmark?
Citera
2020-02-27, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Men jag sa ju att du hade fel? Häng med lite.

Här är min källa för 7:e gången i tråden minst.

Dr. Bruce Aylward(WHO)
https://youtu.be/v3TowZyuIxI

Och efterssom du inte orkar kolla igenom den så har du en sammanfattning här.

(FB) VIKTIGT! Sammanfattning av WHO:s presskonferens om COVID-19 25/2 2019

Sluta sprid din ignoranta dynga i tråden nu.

"Common cases,not in critical care where walking pneumonia", allvarligt sjuka men inte kritiskt sjuka har "bara" lunginflammation.
Citera
2020-02-27, 14:31
Medlem
Stoppat huvudet i sanden har dom ju gjort iu många år räcker ju med och se all skit som händer i samhället.

Stefan Löfvén håller sig undan hur fan kan många se upp till honom?
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
Macron gick precis ut och sa att det inte går att stoppa spridningen. Undrar hur länge våra egna ledare fortsätter stoppa huvudet i sanden?
Citera
2020-02-27, 14:33
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
"Common cases,not in critical care where walking pneumonia", allvarligt sjuka men inte kritiskt sjuka har "bara" lunginflammation.

De som räknas som milda har lunginflammation men kan fortfarande andas själva, och gå omkring.

De som är allvarligt sjuka behöver hjälp med respirator. De som är kritiska behöver ECMO/Coma men dör ändå med 60% chans.

Han säger detta klart och tydligt i filmen. Se den.
Senast redigerad av Idiotsverige 2020-02-27 kl. 14:38.
Citera
2020-02-27, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Jädrans vad Tyskland ökar då! Det fanns bara 2 st på intensiven där och 15 friskförklarade.. nu kom 9 nya fall (34% ökning)
Finland och Norge var väntat men det läskigaste är Iran! Tänk om det är muterat virus där 🦠

Virus muterar kontinuerligt så det lär det vara. Men det är inte unikt och så som virus funkar. Eller menade du något annat?
Citera
2020-02-27, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
De som räknas som milda har lunginflammation men kan fortfarande andas själva, och gå omkring.

De som är allvarligt sjuka behöver hjälp med respirator. De som är kritiska behöver ECMO/Coma men dör ändå med 60% chans.

Han säger detta klart och tydligt i filmen. Se den.

De allra flesta som smittas blir lindrigt sjuka med luftvägssymtom som går över av sig själva, men vissa drabbas av allvarligare sjukdom som lunginflammation.

Källa: Folkhälsomyndigheten.
Citera
2020-02-27, 14:42
Medlem
Har sett på tv att män i skyddsutrustning besprutar lokaler med desinfektionsmedel. Vad kan det vara för medel som är effektivt mot detta virus?
Vet att vid ebolautbrottet användes klorin el motsvarande.
Citera
2020-02-27, 14:43
Medlem
Citat:
De allra flesta som smittas blir lindrigt sjuka med luftvägssymtom som går över av sig själva, men vissa drabbas av allvarligare sjukdom som lunginflammation.

Källa: Folkhälsomyndigheten.
Menar du Folkmördarmyndigheten? Nä, skojade bara.

Enligt Aftonbladet har angiveriet dragit igång i Kina. Hade inte velat vara lite snorig där borta nu.
Senast redigerad av flerkonton 2020-02-27 kl. 14:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in