2020-02-27, 18:24
Medlem
pocahontas väns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Så vad vet vi om advokaten Abraham Zeito?
Utöver att han möjligtvis har Sveriges mest uppenbara och sämsta hårtransplantation?
Citera
2020-02-27, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vliegtug
Kan du ge en källhänvisning till detta faktum, tack? Då räknar jag med citat från Joakim där han erkänner en eller flera lögner.
Han slingrar sig alltid ur saker och ting genom att alltid säga saker som går att tolka på flera sätt och då går det ju alltid att påstå att det han menade var b och inte a som alla i hans kommentarsfält tolkat det som dessutom gör han sådana utlåtande som att han litat på vad källor sagt ..
Citera
2020-02-27, 19:22
Medlem
Gurglarens avatar
Hur kan man vara såpass efterbliven att man tycker Lamotte har ansvar för vad människor skriver på hans kommentarsfält....?
Citera
2020-02-27, 19:25
Medlem
Samnytt var med Kinnunen och Lamotte på Kronogården innan Svt program. Är samnytt en stor sponsor till Lamotte? Att släpa med sig en dömd SD(bokföringsbrott) till Kronogården var kanske inte så smart. I alla fall snorungarna som brukar hänga på torget hade annat för sig än att ge dom eld på den politiska brasan. Utan snorungarna på torget i Kronogården så har man inte så mycket politik.

Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Hur kan man vara såpass efterbliven att man tycker Lamotte har ansvar för vad människor skriver på hans kommentarsfält....?
För att det finns en möjlighet att den som tillhandahåller sidan/inlägget som besvaras kan vara ansvarig. Det är inte helt klarlagt vad som gäller.
Senast redigerad av Browser 2020-02-27 kl. 19:30.
Citera
2020-02-27, 19:49
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Utveckla gärna. Hur menar du?

Läs vad han skriver. Jag kan peka på precis allting men om du inte redan märkt det kan jag liksom inte hjälpa dig. Jag drog en liknelse med Tim Pool.

Han låter som en Sverigedemokrat. Selektivt urval av "information" för att passa en pervers agenda. Direkta felaktigheter och lögner.

Citat:
Ursprungligen postat av Mbeki
Provocera, hur?
Svarta kränkta män

På samma sätt som en djurgårdare ställer sig mitt i aik:s klack. Fast naturligtvis större. Han tillhör ju en av allmänheten hatad grupp.

Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Är Lamotte oärlig när det enda han gör är att filma verkligheten som andra försöker dölja?

Nej. Det är inte vad han gör heller så. Intressant fråga, men vi är ju inte i den situationen.

Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Hur gick det för honom? Har han redan sänt? Jag trodde han skulle live-sända 20.00.

Hela Sverige skrattar nu åt honom.

Citat:
Ursprungligen postat av pimpo9
För personer som Odcabo handlar det enbart om ämnet i sig. Migrationskritik är förbjudet och i sig självt fel. Det spelar ingen som helst roll på vilket sett det görs. Själv skulle han aldrig någonsin sätta sin fot i Kronogården utan det handlar som vanligt om att vara god på avstånd. Gammal hederlig dygdsignalering på nätet. Inga problem löses eftersom de förnekas och alla hederliga personer som faktiskt bor i området offras på godhetens törstiga blodsaltare.

Vad pratar du om? Har du hallunicationer? Seriöst - vad har jag skrivit som får dig att skriva så vansinnigt?

Såhär är det varje gång man pratar med sd-idioter. Man blir kallad vänster och allt möjligt. Som om alla som inte är idiotrasister är vänster. I typ två decennier har jag frågat er varför ni gör så och vad ni tror er vinna på det... ingen som ens försökt förklara.
Citera
2020-02-27, 19:58
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Nej. Det är inte vad han gör heller så. Intressant fråga, men vi är ju inte i den situationen.

Det var inte svar på frågan om hur han är oärlig.
Förklara vad du menar med att han är oärlig. Annars fattar jag inte vad du syftar på.
Citera
2020-02-27, 19:59
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Han slingrar sig alltid ur saker och ting genom att alltid säga saker som går att tolka på flera sätt och då går det ju alltid att påstå att det han menade var b och inte a som alla i hans kommentarsfält tolkat det som dessutom gör han sådana utlåtande som att han litat på vad källor sagt ..
Han tycks inte vara den enda som slingrar sig!

Helt plötsligt gäller inte vedertagna principer om journalisters rätt att tex rapportera och visa upp vad dom anser vara problem.
Yttranderätten tycks också vara på upphällning.

Sen att ge sig på JL och kalla honom Swisch-hora när hela SR/SVT lever på skattepengar visar mera på förakt för folket än något annat. Folk väljer de facto att ge honom pengar. Jag gör det men hade mer än gärna valt bort att några av mina skattekronor skulle gå till SVT eller SR.
Citera
2020-02-27, 20:04
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Läs vad han skriver. Jag kan peka på precis allting men om du inte redan märkt det kan jag liksom inte hjälpa dig. Jag drog en liknelse med Tim Pool.

Han låter som en Sverigedemokrat. Selektivt urval av "information" för att passa en pervers agenda. Direkta felaktigheter och lögner.

Bara för att du kallar alla för sd-idioter som inte har samma åsikt som dig gör det inte att det du skriver blir mer vettigt eller enklare att svara konstruktivt på. Snarare tvärtom. Tänk på det framöver så blir det en mycket trevligare diskussion här inne och i samhället i övrigt.

Ditt hat gentemot vissa grupper i samhället överskuggar och försämrar det du önskar förmedla. Jag skrev en enkel fråga och får detta otrevliga bemötande.

Hoppas du kan ändra din inställning och försöka sätta dig in lite mer hur det kanske kan kännas för folk som lever i ett samhälle som Kronogården där krossade fönsterrutor och än värre saker sker med jämna mellanrum. Ingen annan, INGEN, har kommit dit och intervjuat ungdomarna. Och när det nu kommer en dit och vill intervjua helt förbehållslöst, så får han sköt och blir påhoppad.

Jag är för ett fritt samhälle. Det inkluderar även att man skall få kritisera saker som inte fungerar i samhället. Annars kan vi lika gärna flytta till Kina.

Ha en fin kväll vidare
Citera
2020-02-27, 20:08
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Det var inte svar på frågan om hur han är oärlig.
Förklara vad du menar med att han är oärlig. Annars fattar jag inte vad du syftar på.

Jag håller på att gå igenom allt han skrivit nu. Inte stött på en enda ärlig text överhuvudtaget. Tänker faktiskt inte göra jobbet åt dig, det här får räcka:

Han säger om idag: "”Det är en skrämmande utveckling att vi har områden i Sverige där det inte går hålla debatter utan risk för upplopp".

Räcker inte det? Allt han säger följer samma oärliga mönster.

Det är halmgubbar och påhitt för hela slanten. Som sagt - han låter ju som en Sverigedemokrat. "No go" zoner och alla möjliga påhitt som bara existerar i deras huvuden.

Citat:
Ursprungligen postat av ParkLane66
Han tycks inte vara den enda som slingrar sig!

Helt plötsligt gäller inte vedertagna principer om journalisters rätt att tex rapportera och visa upp vad dom anser vara problem.
Yttranderätten tycks också vara på upphällning.

Sen att ge sig på JL och kalla honom Swisch-hora när hela SR/SVT lever på skattepengar visar mera på förakt för folket än något annat. Folk väljer de facto att ge honom pengar. Jag gör det men hade mer än gärna valt bort att några av mina skattekronor skulle gå till SVT eller SR.

Har jag slingrat mig? Jag måste ge er en sak, ni är verkligen bra på det här med att hålla verkligheten utanför alla diskussioner.

Nej, han följer inte vedertagna principer för journalister. Märkligt sätt av dig att uttrycka detta faktum på men glad att du inser det.
Citera
2020-02-27, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina

Om man påstår att han är en erkänd lögnare ska man komma med belägg för det, och då visa att han själv erkänt. Jag kan ju annars erkänna saker för din räkning?

Säg mig, avslöjar SVT, Expressen, DN eller nån annan journalistsamling gärna sina källor?
Citera
2020-02-27, 20:18
Medlem
Citat:
Jag håller på att gå igenom allt han skrivit nu. Inte stött på en enda ärlig text överhuvudtaget. Tänker faktiskt inte göra jobbet åt dig, det här får räcka:

Han säger om idag: "”Det är en skrämmande utveckling att vi har områden i Sverige där det inte går hålla debatter utan risk för upplopp".

Det är halmgubbar och påhitt för hela slanten. Som sagt - han låter ju som en Sverigedemokrat. "No go" zoner och alla möjliga påhitt som bara existerar i deras huvuden.

Har jag slingrat mig? Jag måste ge er en sak, ni är verkligen bra på det här med att hålla verkligheten utanför alla diskussioner.

Nej, han följer inte vedertagna principer för journalister. Märkligt sätt av dig att uttrycka detta faktum på men glad att du inser det.

Allvar? Du gör ju EXAKT SAMMA SAK själv nu som du beskyller JL för? Du kan inte hitta nån direkt lögn, utan vi får lita på dig?

Ditt exempel är ingen lögn, om det finns ett enda område där det finns en risk för upplopp. Inget sagt om hur stor denna risk är. Hur fan kan du se dig själv i spegeln om det är det bästa exemplet på lögn JL sagt du hittat, när du "går igenom allt han skrivit"? Du kanske bara aldrig ens hört talas om formell logik?
Citera
2020-02-27, 20:18
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:

Du menar att det inte stämmer och att Svt själva kom på idén att flytta debatten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in