2020-02-27, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Frågan är om inte våld föder ännu mer våld. Men känns som det ändå är rätt väg att gå. Vi måste slå tillbaka och ta tillbaka gatan.
Den vanliga polisen har backat så långt så dom kan inte göra något lokalt utom att försöka skademinimera.Dialog fungerar inte längre.
Citera
2020-02-27, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Den vanliga polisen har backat så långt så dom kan inte göra något lokalt utom att försöka skademinimera.Dialog fungerar inte längre.

Nej dialogen slutar med att polisen är svenne horor.
Hårda tag krävs för att ta övertaget då är det inget kul längre.
Citera
2020-02-27, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det är nog för sent att titta på föräldrarna, nu är det tid att utvisa dem.

Utvisa hela familje konstellationen så blir det kännbart.
Citera
2020-02-27, 16:52
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Utvisa hela familje konstellationen så blir det kännbart.

Ja hela klanen och alla klaner de umgås med.
Citera
2020-02-27, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Nu får du nog förklara vad du menar att jag skulle ha missförstått i det du skrev i futurum om en debatt som redan hade skett.

Exakt vad är det du inte fattar? Eller spelar du bara trög?

Det är bara till att läsa innantill. Kan du inte läsa så är det inte mitt problem och definitivt inte något som avhjälps genom att jag upprepar det jag skrivit.
Citera
2020-02-27, 17:28
Medlem
dialektikers avatar
Jag fattar inte varför gängkrigarna tar så illa upp att någon vill prata med dem
som Lamotte vill göra (annars hade han bokat in avskild plats där de boende skulle snackat skit om dem) men nu går han till stället där de håller till för att höra vad kaos-krigarna själva har att säga.

Alla i Sverige, inkluderat de styrande, pratar om dessa gängkrigare,
men ingen hör sig för vad dessa själva har att säga om situationen.

Sen är det inte ok att efterblivet, enligt stenålderskultur inta områden och se till att boende/främmande människor från andra områden, inte får röra sig där.
Hela Sverige bör reagera, och styrande sluta upp, och markera att det är århundraden sen vi har stiftat lagar mot sådant klanbeteende, vi är en modern civilisation.
Istället för att Jocke ensam "ska stå upp" mot sådant ociviliserat beteende,
så borde hela Sverige stå upp, att sådant efterblivet klanbeteende ska inte få förekomma här.

Det Jocke står upp för är fullständigt självklart i ett modernt, demokratiskt samhälle.
Men jag tycker bara att han inte ensam ska ta på sig att markera denna självklara överenskommelse i vårt samhällskontrakt.
Senast redigerad av dialektiker 2020-02-27 kl. 17:42.
Citera
2020-02-27, 17:34
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Eller hur! En läskig och slick jävel, borde synas noggrant i kanterna har säkert klivit på fel sida av lagen ett par gånger...

Så vad vet vi om advokaten Abraham Zeito?
Citera
2020-02-27, 17:38
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Så vad vet vi om advokaten Abraham Zeito?

Bor i hyresrätt är som 28-åring Sveriges yngste försvarsadvokat (därav extra styv i korken)

https://youtu.be/c6Vp8UVqqbI
Citera
2020-02-27, 17:49
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Ja Kronogården är inte ett muslimskt område. Det är ett svenskt område som ska styras av sv maka regler och lagar. Ge sig på blåljuspersonal. Sen står en korkad advokat och hävdar att man ska ha tillåtelse att filma dom. Och sen är det en ännu dummare kulturchef i kommunen som raljerar över att blåljuspersonal blir Atta letade bara för att vara ok. Detta land är äckligt
Jag tror att du är skyldig oss vissa klarlägganden (förklaringar).
Citera
2020-02-27, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Jag kan utveckla, Lamotte är en erkänd lögnare. Detta liknar Husby-kravallerna då han utan någon som helst bevisning skrev på sin personliga blogg att kvällspressen hade hetsat på ungdomarna under kravallerna. Detta utan några som helst bevis eller källor. Det gick så långt att SVT tvingandes be om ursäkt å Lamottes vägnar.

Sedan är Swish-Jocke ökänd för hans sensationalistiska och ensidiga reportage, han är alltid mån om att ha sig själv i fokus istället för att det är själva nyheten som ska vara i fokus. Han är urusel med sin källhänvisning, det alltid "jag har fått höra det här" och sen så är han så pass oseriös att han inte modererar de många grovt rasistiska kommentarer som florerar på hans sida, för han är mån om yttrandefriheten. I samma veva är Swish-Jocke den mest lättkränkta individen på denna planet, vid minsta lilla grej där hans namn dyker i mindre positiva sammanhang, då går han i taket och skriver ett löjligt försvarstal på sin Facebook-sida. Det är alltid han själv i fokus.

Kan du ge en källhänvisning till detta faktum, tack? Då räknar jag med citat från Joakim där han erkänner en eller flera lögner.
Citera
2020-02-27, 17:55
Medlem
Frontlinjens avatar
Vidrigt att se att polisen över tid inte har kontroll, bara när de kraftsamlar. På kort sikt är en lösning att ha kortidsutbildade poliser, som jobbar i grupp under ledning av en ordinarie polis.

En pluton såna på plats större delen av dygnet skulle göra det möjligt att gripa för synliga brott. Området skulle bli lugnt och andrum ges.

På lång sikt måste självfallet alla kriminella utlänningar utvisas samt bidragen bli svårare att få så att det blir mindre attraktivt att stanna i Sverige. Vi måste gå till en nettoåtervandring.
Citera
2020-02-27, 18:17
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Du och Lamotte gör väl ungefär samma idiotanalys, dvs ingen riktig analys öht eftersom ni bara vill se ”vi och dem”.

Om Lamotte vill göra riktig journalistik så har han nog redan bränt sina broar genom att med tendentiösa låtsasreportage bli hela hathögerns omhuldade lilla gullegris.
Vad yrar du om?
Analysen är ju kristallklar. Bara för att du är korkad och inte förstår, betyder det inte att det inte är en riktig analys. Vi har ju sett dårar som dig stå som fågelholkar och säga ”vi såg det inte komma” ” vi har varit naiva” mm då sånt som SD varnat för i 15 år, helt plötsligt går upp för dom.
Vissa som har lite bakom pannbenet kan ju i alla fall som Lamotte erkänna att de hade fel och byta åsikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in