2020-02-27, 19:54
Medlem
Har en nöjesresa till Abu Dhabi om 5 veckor. Hoppas verkligen inte den kommer i kläm. Så extremt oansvarigt av staten att inte ta till med åtgärder från början.

Men nu vet men iallafall att man ej kan lita på Sverige vid möjliga framtida kriser.
Citera
2020-02-27, 19:54
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Du har inget förtroende för läkare men hävdade tidigare att din information kommer ifrån flertalet läkare du pratat med samt hämtar information ifrån vetenskapliga studier baserat på ... sjukvården?

Svensk läkarvård litar jag inte på, jag har upplevt själv hur dålig den är på nära håll när jag trycktes ner med medicin utan utredningar, jag såg hur negativt den påverkade min kropp både psykiskt och fysiskt. Denna kontakt/källa jag refererar till har arbetat högt uppe i näringslivet inom medicin och skrivit många böcker angående detta. Han arbetar inte längre inom sjukvården då han är 80+
Citera
2020-02-27, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Jag är övertygad om att OS 2020 blir inställt med tanke på att till och med Hajji till och med nu blir inställt. Det är nog större än OS 2020.
Blir det inte. Då har smitta lugnat ner sig den kommer va 2 mån nu i Europa,sen kommer den till nordamerika
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Bara så vi inte glömmer:

Anders Tegnell

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/chatta-med-folkhalsomyndighetens-statsepidemiolog-stall-dina-fragor
Han har haft fel med 3veckors fördröjning på allt han har uttalat sig om.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Lite input gällande debatten om C-vitamin som uppstått i coronans kölvatten.

Citat:
Wellness influencers are falsely telling followers near-lethal doses of vitamins will protect them from the coronavirus

”Some naturopathic micro-influencers are taking to YouTube and Instagram to recommend megadoses of vitamins to treat coronavirus symptoms.

One YouTuber, a nurse practitioner for the Love Medical Clinic in Colorado, said the clinic offers shots of 100,000 IU Vitamin D3 to treat a virus — a dose 160 times the recommended daily dose, according to the Mayo Clinic.

Experts told Insider some of these doses could be lethal.”

https://www.businessinsider.com/wellness-influencers-say-near-lethal-vitamin-doses-prevent-coronavirus-2020-2?r=US&IR=T
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Bara så vi inte glömmer:

Anders Tegnell

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/chatta-med-folkhalsomyndighetens-statsepidemiolog-stall-dina-fragor

”Inlägget kunde inte hämtas”
Retroaktiv censur?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuigiCantenozzi
Det verkar råda en viss förvirring i tråden. Många som skriver att Coronaviruset är ett influensavirus.

Influensavirusen (A,B,C och D) hör till familjen Orthomyxoviridae.
Coronavirus hör till familjen Coronaviridae.

De alltså inte särskilt nära släkt med varandra, de är släkt på riktigt långt håll. Den gemensamma nämnaren är att de båda är RNA-virus.

Vet alla läkare det här? Jag undrar ibland...
Citera
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/forsta-bekraftade-coronafall-i-uppsala

5 nya fall, tre importerade och två smittade. Lycka till med kontamineringen Sverige.
Citera
2020-02-27, 19:56
Medlem
17 nya fall i Kuwait
13 nya fall i Tyskland
6 nya fall i UAE
5 nya fall i Schweiz och Sverige

Det går bra nu.
Citera
Medlem
Stantormans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/EW9ePG/regeringen-kallar-in-myndigheter-till-krisrad-om-corona Löfvén säger att alla ska vara på sin vakt men han tänker fortsätta resa säger han QUOTE=TimMaia|70446115]Det är en skandal hur man har skött coronaviruset i Sverige och i det land jag arbetar. Det var fan i mig en tidsfråga innan virusets framfart i Europa/Norden/Sverige skulle göra entré. Hur kommer det sig att man har daltat med hanteringen av personer som kommer in i landet.

[/quote]

I Sverige har vi ej haft koll på vilka som är i landet de senaste 20-30 åren. Kontroll av mängden sopor, el och vattenförbrukning indikerar att det kan finnas 2 miljoner fler människor i Sverige än vad den officiella statistiken säger. Inte går det att få koll på inresande bara sådär när Sverige vare sig har vilja eller förmåga att kontrollera sina gränser. Tyvärr, det är fritt fram för både Coronavirus och människor, både kända och okända.
Citera
Medlem
Ställ in alla event i stan tack som Bryan Adams i globen 14 mars mm.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskelpoo
'vi såg det inte komma'.
Jag tror Löfven snart kommer ta i med hårdhandskarna och säga att smittspridningen är "oacceptabel"!

Covid 19 är väl mer besläktad (om man nu säger så) med tex. Ebola än influensavirus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in