2020-02-27, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neida
De flesta människor som kommer hem från Kina eller andra smitthärdar och upplever influensasymptomer kommer naturligtvis att isolera sig själva. Något annat är ju väldigt oansvarigt och de allra flesta bryr sig om andra och agerar förnuftigt. Den här tråden är verkligen en samlingsplats för foliehattar och svagbegåvade konspirationsteoretiker.
Javisst, alla som går omkring på stan i mataffärer, varuhus åker transport nyser, hostar, nyser hostar går säkert hem och isolerar sig som vanligt. Du är verkligen en PK-foliehatt, haha.
Senast redigerad av shivashambo 2020-02-27 kl. 18:51.
Citera
2020-02-27, 18:50
Medlem
Påven verkar lite sjuk han med https://twitter.com/jaumeors/status/1233081040807374850?s=20
, kanske är det positivt att han snyter sig -coronan skall väl vara en torrförkylning av det jag läst...
Citera
2020-02-27, 18:51
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudelo
Påven verkar lite sjuk han med https://twitter.com/jaumeors/status/1233081040807374850?s=20
, kanske är det positivt att han snyter sig -coronan skall väl vara en torrförkylning av det jag läst...

Snyter han sig eller hostar han i näsduken?
Citera
2020-02-27, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Det finns flertal studier och forskning på hur effektivt höga doser av c vitamin hjälper extremt mycket. Om du haft kunskap till söka hade du inte suttit här och framkommit som en idiot :/

Tyvärr, det finns precis 0 vetenskapliga studier som tyder på att hög dos C vitamin skulle ha en märkbar effekt på Coronaviruset.
Citera
2020-02-27, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaP123
UD avråder från resor till Iran nu. Varför avråder man inte från resor till Italien som har 528 smittade enligt BNO? Varför avråder man inte från resor till Syd-Korea som har 1706 enligt BNO.

Dumma jävla idioter!

Pga. Italien och Sydkorea är civiliserade länder som försöker bromsa smittan, vårda sjuka och redovisar statistik sanningsenligt.

Iran beräknas ha 18.300+ smittade, "tror" inte på karantän, delar av parlament och regering smittade, och gör ingenting för att bromsa smittan. Att åka dit är en garanti att bli smittad.
Citera
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Det är POTENTIALEN i början av utbrotten som är det väsentliga och oroande.

Snabb smittspridning i början gör det omöjligt att hantera smittspårning eftersom man får så många fall att hantera på en gång praktiskt taget. Asymptomatisk spridning är säkert en orsak till detta.

För SARS var det i princip tvärtom, bara de som var svårt sjuka smittade senare i förloppen. Det var förhållandevis lätt att hantera.

Tegnell och FHM är vana att hantera smittor som är Fiat Panda, Corona är inte en Fiat det är en Ferrari med gasen i botten.

R0 är ingen naturkonstant, det är bara en beskrivning av hur spridningen såg ut under en viss tidsrymd.

Det sista. R0 skiljer sig inte tidigt i utbrottet mot nu. Det beskriver bara hur många personer en som är smittad antas smitta vidare.
Citera
Avslutad
Var i affären idag och handlade massa konserver och torrvaror.. kände mig smått dum och undrade vad ja höll på med ibland, men samtidigt säger min magkänsla att jag bör förbereda mig. Blir de inget av de, ja då har man iallafall legat steget före. Handsprit var slut på 2 apotek.. hittade tillslut.

Upplever dock att de flesta skrattar åt att man försöker ligga steget före och svarar med att ”de är bara en influensa”
Blir typ arg. Varför är vissa så naiva? Visst att JAG kanske inte blir så drabbad, men jag kan ju fortfarande drabba andra som kanske rent av dör?!
Citera
2020-02-27, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klotteriet
Var i affären idag och handlade massa konserver och torrvaror.. kände mig smått dum och undrade vad ja höll på med ibland, men samtidigt säger min magkänsla att jag bör förbereda mig. Blir de inget av de, ja då har man iallafall legat steget före. Handsprit var slut på 2 apotek.. hittade tillslut.

Upplever dock att de flesta skrattar åt att man försöker ligga steget före och svarar med att ”de är bara en influensa”
Blir typ arg. Varför är vissa så naiva? Visst att JAG kanske inte blir så drabbad, men jag kan ju fortfarande drabba andra som kanske rent av dör?!
Du är inte ensam om upplevelsen. Det är som vanligt. Sticker man ut det minsta så blir man hånad. Men du gjorde rätt och skrattar bäst som skrattar sist. Fast nu finns det inte så mycket att skratta åt.
Citera
2020-02-27, 18:56
Medlem
fernebos avatar
Citat:

Det är nog inte helt dumt att förbereda sig lite. På många håll i Italien gapar hyllorna i affärerna tomma pga folks oro, men ett större problem än folks oro är nog det faktum att Sverige är allt annat än självförsörjande när det gäller livsmedel. ICA:s lager räcker inte ens i en vecka och om vi åker på en omfattande epidemi så är det inte svårt att föreställa sig att import och transporter kan drabbas.
Citera
2020-02-27, 18:56
Medlem
Skogismyras avatar
Oron och mediahypen för coronaviruset är obegriplig.
Dödligheten ligger på 2%, och det är främst äldre och folk med underliggande sjukdom som avlider. Så risken att dö om man är frisk och inte gammal är i princip 0%.
Det är samma sak för vanlig influensa.
Suck alltså.
Jag skulle bara skratta om jag blev smittad av coronaviruset.
Citera
2020-02-27, 18:57
Medlem
solo-112s avatar
Rapport från vardagen och vanliga livet..

Min son kunde idag berätta att 12 av hans klasskompisar skulle resa utomlands under sportlovet.

Italien, Spanien, Grekland, Usa, sedan var det odefinierat var de andra skulle.. " Europa, tror jag..."

Jag personligen, kommer inte att sätta honom i skola efter lovet.

Är mänskligheten befolkad av Idioter?
Citera
2020-02-27, 18:57
Medlem
Citat:

Jag skrattar inte åt dig. Jag har hela tiden varit övertygad om att Sverige kommer få en snabb spridning. Just nu springer det runt superspridare i Sverige och smittar folk på löpande band. 1 blir 40. 40 blir 100. 100 blir 500. Osv osv.

https://www.expressen.se/nyheter/who-experten-res-inte-just-nu-1/

Den beredskap som regeringen påstår finns är bara lögn. Detta kommer vara sista spiket i kistan för denna regering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in