2020-02-27, 10:53
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
46 miljoner, nästan lika mycket som SD. Jag har svårt att tro att du inte visste att LO har valkampanjer? https://www.di.se/nyheter/lo-pumpar-in-nara-100-miljoner-i-s-stod-kan-stoppa-mittenregering/

Total blir det ännu mer, om man räknar in deras egna anställda som kampanjer & deras reklam, plakat osv. så blir det totalt nästan 100 miljoner
Valet 2018
LO pumpar in nära 100 miljoner i S-stöd – kan stoppa mittenregering
LO och dess förbund har inför årets val pumpat in 46 miljoner kronor i Socialdemokraternas valkassa, och lagt lika mycket till på sina egna kampanjer.
https://www.di.se/nyheter/lo-pumpar-in-nara-100-miljoner-i-s-stod-kan-stoppa-mittenregering/

Vilket nantale mycket väl känner till, i detalj. Men han väljer som vanligt att medvetet ljuga, för att han tror att det går att komma undan med det.

I den postmarxistiska världen så finns ingen sanning, enbart en kamp om makten & då blir det naturligt att ljuga.
2020-02-27, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Det är inte tu tal om att det finns bra förutsättningar för SD att få igenom mycket av migrationspolitiken.

Men om man har förväntningar på total nollinvandring dvs total nedstängning av ALL arbetskraftsinvandring (från spetskompetenser ända ner till feriearbetande bärplockare), anhöriginvandring, asylinvandring (inkl FN-konvention och kvot), postorderfruar, utlandsadoptioner, gäststudenter, EES-migration, inomnordisk migration etc och hotar med att gå till ett annat parti om inte SD lyckas tvinga igenom allt detta... ja då har man missat en del grundläggande info och tagit "tro inte på omöjlighetsapostlarna, ALLT är möjligt om man vill" lite väl bokstavligt. Det är faktiskt omöjligt att stoppa invandring från övriga EU och Norden med mindre än att man lämnar både EU och nordiska passunionen, och det finns ingen folklig eller parlamentarisk majoritet för det.

Exakt ingen förespråkar total nollinvandring, inte SD, inte AfS, ja inte ens NMR.
2020-02-27, 11:11
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Svårt att göra en farsot till en politiskt gynnande fråga i ett upplyst land. Bara en obetydlig andel av väljarkåren kan få för sig att "detta är sjuklöverns, EU:s och storfinansens fel - och det hade inte hänt med SD vid makten" - typ.

Alla de drakoniska åtgärder man kan tänka sig vidtar ju svensken helt frivilligt (egen karantän, isolering i hemmet mm, provtagning utanför akutmottagningarna mm) - det finns inga förebyggande åtgärder annat än av hygienkaraktär (inga vaccin) och uppenbarligen är det inte digerdöden vi talar om, i vart fall om man litar på hittillsvarande statistik.

Att föreslå att stänga danska gränsen och isolera Göteborg med omnejd blir troligen opinionsmässigt kontraproduktivt.
Inte nu, men sedan kanske, om det blir värre och regeringen är handlingsförlamad. Tänk på alla illegala som upphåller sig i landet, samorningsnummer-personer etc, vem har koll på dem? De kanske inte ens vågar söka sig till sjukvården. Detta är ett extra stort orosmoment i Sverige, jämfört med andra i övrigt liknande länder. Här finns möjlighet till kritik.

Samma gäller den underdimensionerade sjukvården. Vi har minst antal vårdplatser per capita i OECD. Här har de styrande i stället kanaliserat oerhörda resurser på att finansiera massinvandringen och dess konsekvenser. Här finns också utrymme för kritik.

Ett tredje område är nedmonteringen av alla former av beredskapslager. Sverige klarar sig knappt några veckor och kan inte vårda mer än några hundra smittdrabbade, pga slimmade lager. Tidigare fanns rejäla beredskapslager, men de togs bort för att spara pengar och pengarna skickades till något annat. Du vet vart.
2020-02-27, 12:16
Avslutad
...tycker närmast lite synd om SD (+M&KD) nu, som i nästa val kommer att få ärva ett land i spillror med oceaner av problem att reda ut, i allt ifrån coronasmittade sjukhus med underkapacitet till överbelånade bostadsägare, eskalerande kriminalitet och inga pensioner att ge till de som förtjänat dem. Samtidigt kommer de att motarbetas av hela vänsteretablissemangets deep state inom media (Svt/SR i synnerhet) och alla nivåer av offentlig förvaltning, administration och rättsväsende. De ärver överbelagda fängelser, problemskolor över hela landet, bilbränder, en infrastruktur som går på knäna och en nedmonterad inhemsk energiproduktion och livsmedelsproduktion samt 2 miljoner människor som inte vill integreras och en skenande arbetslöshet...

Tack Socialdemokrater.
2020-02-27, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Precis, jämförelsen med M och S haltar för de har inte haft något genuint intresse för migrationsfrågan och har därför gladeligen förhandlat bort den frågan första förhandlingsdagen. En bättre jämförelse är MP som trots sin litenhet (Dock med ett stort stöd i förvaltning och media) får igenom sina profilfrågor, t.o.m. migrationen får de igenom trots att det inte är en miljöfråga. Jämför med MPs förhandlingsläge och ta det x5 baserat på storlek så får man SDs eventuella framtida förhandlingsläge. Tänk dig MP i en regering med 25 % av väljarna bakom sig; De skulle få 100 % av sin miljö-politik. Där hamnar SD med sin hjärtefråga.

S har förhandlat bort det mesta av sin politik för deras viktigaste fråga är regeringsmakten och den har de fått. För SD är migrationen vad regeringsmakten är för S; de kan offra det mesta för att få igenom sin linje i just den frågan.

Du tror fortfarande att Socialdemokraterna har fått vika sig för Miljöpartiet? De tar skydd bakom Miljöpartiet är nog en mer korrekt beskrivning av verkligheten.
2020-02-27, 13:25
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Jag har sett dessa Sentiosiffror på Twitter. Har ingen bättre källa. Men tror vi på de norska mätningarna?

SD 27,8
S 21,5
M 19,6
V 11,1
C 7,9
KD 5,3
MP 3,6
L 1,8
Tillägg: sen på bollen. Raderas med fördel.
Senast redigerad av Napoleon.Snowball 2020-02-27 kl. 13:30.
2020-02-27, 13:26
Medlem
https://nyheteridag.se/plus/valjarna-uppskattar-att-vi-kan-prata-med-alla-m-okar-i-sentios-februarimatning/

Det konservativa blocket får 192 mandat.
2020-02-27, 13:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Du tror fortfarande att Socialdemokraterna har fått vika sig för Miljöpartiet? De tar skydd bakom Miljöpartiet är nog en mer korrekt beskrivning av verkligheten.
Detta ger också sossarna en utväg. -"The Hippie made us do it"-
2020-02-27, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
SD växer sakta o säkert medan sossarna minskar stadigt jag tror det är bra för det gör sossarna passiva verkar det som. Om inget annat händer når SD 30% nästa val. Det konstiga är egentligen den passivitet vi ser hos sossarna.

Min uppfattning är att SD mer står stilla just nu i en säsongssvacka. Det kan komma en ny push up i september månad. Det är min bedömning. Men just för att vi kan vara säkra på att S sakta sakta sjunker, det är ett läckande fartyg utan kapten, så blir SD därigenom största parti. Jag räknar inte längre med att sossarna orkar mobilisera i utanförskapsområdena på samma sätt som tidigare även om man köper upp hela roslagret på Blomsterlandet och Plantagen.

Jag önskar mycket gärna att SD skulle gå upp mot 27% men realistiskt är 23% och största parti följd av pattarna M och S. Så det blir ett mycket komplicerat läge för ett land som är i förfall.
2020-02-27, 14:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Min uppfattning är att SD mer står stilla just nu i en säsongssvacka. Det kan komma en ny push up i september månad. Det är min bedömning. Men just för att vi kan vara säkra på att S sakta sakta sjunker, det är ett läckande fartyg utan kapten, så blir SD därigenom största parti. Jag räknar inte längre med att sossarna orkar mobilisera i utanförskapsområdena på samma sätt som tidigare även om man köper upp hela roslagret på Blomsterlandet och Plantagen.

Jag önskar mycket gärna att SD skulle gå upp mot 27% men realistiskt är 23% och största parti följd av pattarna M och S. Så det blir ett mycket komplicerat läge för ett land som är i förfall.

...problemet möjligen är att V:s nya partiledare kanske skrämmer tillbaka en del vänsterväljare till S eller MP. Då kommer dessa att upplevas få ett lyft på några procent som media kommer att marknadsföra som att det är S och MP:s bra politik som nu börjar slå igenom, när det i själva verket är V som går än mer fundamentalistiskt. Partiledarbytet i V är därför inte bra för Sverige tyvärr.
2020-02-27, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

Enligt www.pollofpoll.se är den sammantagna utvecklingen sedan Kristersson drack kaffe med Åkesson i början av december:

SD -0,5
M+KD +1,5
S -1,5

Extrapolerar vi denna trend några kvartal framåt landar vi på:

SD 21%
M+KD 31%
S 17 %
Senast redigerad av UrgleGru 2020-02-27 kl. 14:37.
2020-02-27, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
...problemet möjligen är att V:s nya partiledare kanske skrämmer tillbaka en del vänsterväljare till S eller MP. Då kommer dessa att upplevas få ett lyft på några procent som media kommer att marknadsföra som att det är S och MP:s bra politik som nu börjar slå igenom, när det i själva verket är V som går än mer fundamentalistiskt. Partiledarbytet i V är därför inte bra för Sverige tyvärr.

Nu är det lite tipstävlan från mig och ett försök att se in i framtiden utan kristallkula. V kommer att förlora en del pensionärer och tanter som gillade Jonas. Däremot kan den här Nooshi med sitt Stockholms-snack och allmänna framtoning locka en del yngre tjejer som också har invandrarbakgrund. Därför tror jag att S kan ta högst en procent tillbaka från V och V går mot en stabbig stabilisering på 9.5% och det är inte en svag siffra. SD påverkas inte så värst mycket av det. Jag tror den hårda kärnan i SD är större än 17,53% och jag räknar med minst 5% tillskott av osäkra och besvikna som inte tillhör dom hårda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in