2020-02-27, 14:36
Medlem
Kan nån som hänger med på den kronologiska ordningen den där dagen då SD träffar dom tre mystiska männen i skogen förklara när det är han menar att han skulle ha glömt telefonen hemma? Har läst förhören från olika datum ett par gånger nu och han verkar ju ha konstant telefonkontakt med flera personer fram tills åtminstone väldigt nära i tid till det att han träffar på dom inbillade tjuvarna. Och varför skulle han ljuga om att varit hemma och hämtat telefonen? För att parafrasera P*ter S*ringare eller valfri fu-ledare: "Jag får inte ihop det."
Citera
2020-02-27, 14:38
Medlem
I avlyssningen nämner JE att han har tre konton på Flashback.
Har det framkommit om de är aktiva fortfarande?

Aktbilaga 154 s 21
Citera
2020-02-27, 14:39
Medlem
Smhfs avatar
Jag förstår inte hur dessa tre dysfunktionella personer SD HD och LW ö.h.t kan/kunde sköta ett arbete, hem och barn. De lever med sina mobiler/datorer, chattar och letar burkar 24/7, vad är det för arbetsgivare dessa har/hade?
Senast redigerad av Smhf 2020-02-27 kl. 14:48.
Citera
2020-02-27, 14:41
Medlem
Märkligt. I detta blad redogör man för L:s messengerkontakt med SD. Här är 2018:

2018
Januari-
kontakt saknas helt de,ma månad.
Februari-daglig
kontakt 15 - 18 februari. Utöver det skriver Lena ett meddelande 27:e
som inte besvaras.
Mars
- Lena skriver ett meddelande I 3 mars som inte besvaras.
April
- kontakt saknas helt denna månad.
Maj
Övriga meddelanden
Efter Lenas död skickar Stefan ett meddelande i november -18 samt fyra meddelanden
under år 2019 i konversationen.

Why?
Citera
2020-02-27, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Påståendet om att LW blödde såpass mycket under/efter samlag att hon var tvungen att gå omkring med toapapper mellan benen en stund är helt befängd.

Av gynekolog har jag fått veta att när/om man blöder vid samlag skall man genast kontakta läkare då det
kan tyda på att man har cancer.

Inte någonstans har LW uttryckt oro till sina väninnor för att hon blöder vid samlag. Det är, som jag ser det,
uteslutet att hon har gjort det.

Särskilt med tanke på de tester man har gjort på hennes nio använda trosor där man funnit sperma i dessa nio trosor men en inte en droppe blod.

Skitsnack m a o , ett påhitt för att förklara förekomsten av blod i SDs hem.

Instämmer. Dessutom säger han ju att det var mycket blod, som "rann", efter sex. Verkar ju jäkligt konstigt om du frågar mig.

En annan sak som jag tänkt på är blodet på insidan av plösen. Jag har kanske missuppfattat, men sas det inte att det kunde vara mensblod? Min fråga är då, hur det kan finnas på INSIDAN om det nu skulle vara så. Har han penetrerat henne med foten eller?

Samma med tvättmaskinen. Skulle hon ha blött så mycket att det hade stänkt?
Citera
2020-02-27, 14:42
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Lite mer. Ursäkta för väldigt långt inlägg:

Aktbilaga 164, Sid 17 - Detta April 2017:

SD: "Ja. Rädd igen för dig. Att du meddelar vi har kontakt"

LW: "vill inte meddela"

LW: "Vill ha den kärleksfulla relation du pratar om när ingen spelar in"

LW förstår risken med att avslöja och vill inte göra det vid den här perioden.

Generellt om dessa sidor i Aktbilaga 164 rörande datum från April 2017:

SD manipulerar LW genom att göra henne illa. Först vill han inte ha någon kontakt, säger det plötsligt och kallt. Några timmar senare vill han det, och uppvisar viss svartsjuka genom att ställa frågor om hennes kontakter med andra män. LW tar mest initiativ till att ses, men har ingen makt över det. Maktlösheten blir tydlig ibland. SD säger ofta nej när LW frågar om att ses, ett sätt för honom att styra henne. För lite senare så ber han själv om att ses, bara på hans villkor, och LW är öppen för det. Mycket så fram och tillbaka; LW öppnar, SD stänger, SD öppnar, LW stänger ej. Tydligt att han har henne runt sitt finger och att hon är desperat. Kontentan av detta blir att LW känner sig tvingad att hitta något som kan få henne att bibehålla någon slags kontroll gentemot SD, efter som han verkar njuta av att kunna göra och behandla LW precis som han själv vill. Därav finner LW ingen annan utväg än att återfå kontrollen genom att skydda sig mot SD:s känslokallhet. det gör hon sedermera genom att hota med att berätta för HD att de fortfarande smygses.

Avslutar med ett längre stycke där LW öppnar upp sig mot SD och som är ganska signifikativt på hur* socialt störd SD är:

LW: "Är risig"
SD: "Varför?"
SD: "På väg att bli sjuk?"
LW: "Kognitiva funktioner instabila"
LW: "Var inte dum nu"
LW: "Du har möjligheten inte uppfattat att du är viktig för mig?"
SD: "Jo?"
SD: "Men jag är kvar"
SD: "Men när du handlar idiotiskt och bittert så önskar jag vi inte hade kontakt"
LW: "Att jag älskar dig och under lång tid önskat och hoppats det skulle bli du och jag på riktigt. Och när du nu börjat gå mera med henne sedan i somras, så har det varit h svårt för mig att förlora dig mer och mer"
SD: "Okej"
SD: "Lägger bort"

Synnerligen kallt beteende från SD. Men senare:

LW: "Det som hänt nu har tagit fruktansvärt hårt på mig"
LW: "För du var ingen reserv, ingen leksak."
LW: "Jag är inte som du och bara skakar av mig"
LW: "Det är ingen liten motgång att vifta bort"
LW: "För mig är alltihop en livskris, kanske min svåraste"

LW: "Att jag inte får dig"
LW: "Att det nu blivit ännu svårare att få träffa dig alls"

LW: "Att du nu helt stänger det hopp du tidigare gett näring till"

LW: "Alla svårigheter vi gått igenom, hur onte det gjort, vilka spår det satt"

LW: "Ni har era svårigheter. M Men ni har i alla fall varandra"

LW: "Att om du bara lämnar allt, då signalerar du att det inte betytt mer än så för dig"

LW: "Jag är åter helt sjukskriven. Vet inte hur länge"

LW: "Var snäll och bemöt mig med respekt nu. Respekt för att jag är i en fruktansvärd sorg för en svår förlust. Och för att jag tokkämpar med bitterhet över allt du pratade om so som"

LW: "Som aldrig blev"
LW: "Över alla ansträngningar jag gjorde, som nu sjunker till botten"

LW: "Medan du har precis det du vill ha"
LW: "Extremt opassande att bli överraskad att jag inte mår bra"

Än så länge har jag inte sett något alls liknande från SD:s sida när det gäller att kunna uttrycka sina känslor. När SD uttrycker känslor rör det antingen att han är arg på henne, svartsjuk, eller att han är kåt. SD är uppenbart väldigt skev i huvudet. Men efter att LW skrivit just det föregående så visar han lite känslor iallafall:

SD: "Läst"
SD: "Är ledsen för det"
SD: "Mycket"

Som vanligt dock väldigt kort, något okänsligt och otydligt, vilket alltid varit ett kännetecken från hans sida i deras konversationer. Det har tidigare lett till väldigt många konflikter, och väldigt många utdragna poster med följdfrågor, där LW försöker få svar på vad han menar och syftar på när han skriver. Hans sätt att behandla deras kommunikation har gjort LW väldigt osäker på vad han menar, och vill, och vad han syftar på. Likaså här:

LW: "Ledsen för att du läst?"
LW: "Eller för innehållet i det jag berättade?"
LW: "Eller vad?"
LW: "Ledsen att du blev övverraskad, att du inte förstått innan?"

SD: "Ledsen för hur du säger du mår"
SD: "Vad gjorde du på sjukhuset igår?"

Vill belysa detta lite då det i tråden vuxit fram en något ensidig bild där LW skulle vara den sjuke, den kontrollerande, den som hade makten över stackars SD. Det stämmer inte anser jag. Han har makten på många plan, under långa perioder. Undantaget är just när LW ibland använder den enda livlina hon känner att hon har. Sparat material på* det SD själv vidrigt gjort och sagt mot henne i form av grova hot, och det SD gjort mot sin fru i form av att ha gått bakom ryggen på henne genom att vara otrogen.

Det vore trovärdigare om du inte klippt och klistrat som vore du Marjasin.
Förstår du inte att det var LW som var den kontrollerande så har du inte läst hennes oändliga kommunikation med SD. LW var extremt kontrollerande så i detta fann SD sin överman.

Du begår samma misstag som LW då även du tror att dödshoten var livlinor.
Det var den logiken som peppade LW att provocera fram "livlinor" istället för att ta dödsstöten på allvar .
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-27 kl. 14:45.
Citera
2020-02-27, 14:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Varför ska det vara jobbigt för mig? Nu åker alla kort upp på bordet och vi ser mer konkret vad som egentligen hänt före, under och efter mordet.

Det finns 2st i denna tråd jag PM:at, allt är inte som det ser ut...

Att SD använde en härskarteknik mot LW och ett sätt jag inte accepterar lägger jag mindre vikt vid. LW verkar inte ha varit så lätt att vara till lags (med det menar jag inte att det ursäktar våld, beteenden eller mord).

Däremot läste jag konversationen mellan SD och HD om dottern T dom var riktigt skrämmande. Hur kan en förälder ens tänka i dom banorna??? Där lyser det igenom att han inte är frisk och dessutom i den graden att det borde bli en djupare undersökning.

Fetningen: SD säger sig veta saker han inte kan veta utan att ha varit i hennes konto.
Att tidpunkter misstas kan man enkelt bortförklara, men inte vem och vad.

Ok, tack för svar!

Nä, det har verkligen inte varit så som vi har trott från början. Allt har varit betydligt värre än jag trodde på alla plan.

Jag har absolut inte förstått hur dåligt L*ena mådde, inte alls hur på hon har varit i deras relation. Jag har inte heller förstått djupet av den destruktiva relationen. Där har jag trott att mordet kom lite som en av relativt få händelser och lite som blixten från en klar himmel (ganska överdrivet).

Jag har hela tiden förstått att det varit mer destruktivt än vad vi sett i tråden, men inte av denna magnitud.

Jag har inte heller förstått hur fruktansvärda hoten har varit. Hur han behandlar sina egna barn, för att inte tala om dödshoten som gäller hans egna och L*enas barn.

Din mening nedan, med den menar du att du genom att ha läst FUP förstår att han har varit inne på hennes konto.
Det kan inte kännas bra.

Vad tänker du om detta; av vilken anledning tänker du att han ska ha varit där inne och meckat?

"Sen ser ni var vissa fakta används, som borde vara helt omöjliga att veta om man inte gjort på ett visst sätt. Här kommer fallgropen för SD!"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Märkligt. I detta blad redogör man för L:s messengerkontakt med SD. Här är 2018:

2018
Januari-
kontakt saknas helt de,ma månad.
Februari-daglig
kontakt 15 - 18 februari. Utöver det skriver Lena ett meddelande 27:e
som inte besvaras.
Mars
- Lena skriver ett meddelande I 3 mars som inte besvaras.
April
Maj
Övriga meddelanden
Efter Lenas död skickar Stefan ett meddelande i november -18 samt fyra meddelanden
under år 2019 i konversationen.

Why?

Duktigt att ut och Geocacha på öar utan att stämma träff?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det vore trovärdigare om du inte klippt och klistrat som vore du Marjasin.
Förstår du inte att det var LW som var den kontrollerande så har du inte läst hennes oändliga kommunikation med SD.
LW var extremt kontrollerande.

Du begår samma misstag som LW då även du tror att dödshoten var livlinor.
Dåliga råd peppade LW att provocera fram "livlinor" istället för att ta dödsstöten på allvar .
Dom var lika kontrollerande båda två, var och en på sitt sätt.
Citera
2020-02-27, 14:46
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag lägger ingen värdering i huruvida LW på riktigt känner att SD inte har något grepp över henne längre. Men SD kan ju ha uppfattat och känt det som LW skriver. Ser heller inte hur det är motstridigt till att LW gärna skriver till SD och ber om bilder. Lust att förtydliga det motstridiga?

Det är väl motstridigt att hon å ena sidan pratar om att avsluta helt men sedan ber SD lämna sin hustru i hotellrummet för att prata med Lena och skicka bilder? Lena ska alltså då lämna sin partner ensam i Norge för att smygprata med SD också.

Jag tycker det är dubbla signaler. Dessutom går SD med på det om jag inte minns fel. Båda ger varandra motstridiga känslor hela tiden. Svårt att veta vad som är sant och inte, till slut.
Citera
2020-02-27, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Saxat från netdoktor:

"I de allra flesta fall har småblödningar efter samlag en godartad förklaring. Hos kvinnor i menstruerande ålder kan en sådan blödning vara orsakad av en spricka i slemhinnan i slidan eller i livmoderhalsen. Små inflammatoriska förändringar på livmodertappen eller i livmoderhalsen börjar lätt att blöda. Det kan också röra sig om hormonella variationer som gör att livmoderslemhinnan lättare börjar att blöda än annars. "

https://www.netdoktor.se/kvinnlig-halsa/gyn-halsa/sjukdomar/blodning-efter-samlag/

Småblödningar kan man ha, ja. Men inte så att man blir nedblodad och det stänker.
Citera
2020-02-27, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Duktigt att ut och Geocacha på öar utan att stämma träff?
Detta är enbart Messenger. De hade ju ett otaligt andra sätt att kommunicera på via nätet. Eller hur menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in