2020-02-27, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Ungefär 50 minuter för sent för att ev. skapa ett alibi. Skriken hördes väl runt 23.30?
Edit// Tvåa på den.😎
Vittnesmål J*ohan D*ahl sid 31 aktbilaga 151

Johan berättade att han precis var på väg att somna in när han fick höra skrik utifrån. Han
uppfattade det som kvinnoskrik. Sovrumsfönstret var öppet. Fönstret är placerat så att det
längst med Dammvägen. Han hörde skriken 3-4 gånger innan han väckte Emelie. Intervallen
mellan skriken var ca 5 sekunder. Detta var natten/kvällen mellan den 14 och 15 maj 2018.
Tidpunkten när han hörde första skriken var runt 23.30-tiden. Emelie hörde också skriken.
Citera
2020-02-27, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
”Om det behövs...”
Det är mycket talande för hur jag uppfattar SD.
Totalt utan empati. Rationell - dock utan att vara perfekt på något sätt. Jag tror att hans självbild är det han kommer att stupa på.
Ha ÄR inte smartare än alla andra.
Det är det vi får se. Fanskapet är inte fälld än. Och sen Hovrätten.
Citera
2020-02-27, 14:14
Medlem
notknapparens avatar
NA Live: Här om bilincidenten.
Läs nerifrån och upp.

Och det verkar som att det som registrerades som "prassel" i transkriptionen av inspelningen, är ett "väldigt oväsen" enligt reporter Stefan Hazianastasiou

"Det är svårt att avgöra vad som händer under tiden oväsendet pågår. Det låter som om någon rör sig hastigt och att bildörrar slås igen.
"Nu håller du hårt i mig. Det är inte alls skönt", säger Lena.
Efter ytterligare en stund avslutas inspelningen.

Som från ingenstans hörs ett väldigt oväsen på inspelningen.

Lena Wesström och 45-åringen bråkar inne i en bil. Lena vill att 45-åringen ska följa med henne in och fika, medan 45-åringen vill att hon ska gå ut ur bilen.

Nu spelar åklagaren upp ljudinspelningen från händelsen.

Lena begärde senare att utredningen skulle återupptas. Hon ville att ljudinspelningen skulle tas upp, men den hamnade trots det aldrig i utredningen. Polisen valde att inte öppna förundersökningen igen.

När åklagaren visar bilder från misshandeln tittar 45-åringen intresserat och böjer sig mot sin advokat och säger några ord.

Polisutredningen lades senare ned i brist på bevis. Den misstänkte 45-åringen förnekade misshandeln och ord stod mot ord.

Åklagaren visar nu upp bilder på Lenas ansikte och händer. Det ska synas vissa skador som uppstått efter den påstådda misshandeln.

Lena har spelat in ljud från delar av händelsen.

Åklagaren läser nu upp polisanmälan.

Det handlar om den här händelsen som vi rapporterat om tidigare:

Hemliga bilden som visar Lena Wesströms trasiga örhänge: "Blivit böjt på grund av det våld hon utsattes för"

Lena Wesström har tidigare polisanmält den 44-årige man som misstänks för att ha mördat henne. Nu...

Nu har samtalet spelats upp helt och åklagaren går vidare till att ta upp en händelse i januari 2017. Det handlar om en anmälan om misshandel.

Telefonsamtalet som spelas upp har nu pågått i nästan en timme.

Lena pratar också mycket om att hon skäms, för att hon hamnat i den här situationen och att hon borde kunna ta sig ur den. Henne väninna lyssnar och försöker stötta.
"

https://www.na.se/artikel/just-nu-du-far-exakt-vad-du-fortjanar-folj-rapporteringen-fran-rattegangen-om-hjarstamordet
Citera
2020-02-27, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Nu pratar du nog om FUP sidan 12 i huvudprotokollet.

Jag pratar om rapporten på sidan 15:

Samtalet registrerat på larmcentralen. FUP sid 220.

Blev lastbilsföraren någonsin förhörd?

Läste (fråga mig inte var det stod!) att chauffören körde åt Schenker.
Han hade ringt 114 14, lämnat uppgifter om vad han sett, samt sitt
namn och telefonnummer, men han hade inte blivit kontaktad och
hörd av polisen.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2020-02-27 kl. 14:19.
Citera
2020-02-27, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Varför ger man ut koder till vänner och dejter ?
Kan man ändå låsa dörren så att säga inifrån så inte dessa koder fungerar ?

Tydligen kan man schemalägga koderna så de bara kan fungera i tidsintervaller och vissa dagar.
Man ska även kunna skapa en tillfällig kod som enbart gäller ett dygn.
Om LW hade ordnat det så, vet jag inte. Men det framgår att samtliga kända koder fungerade när de testade dom.

Ser nu i ett mejl till polisen att produktchefen försökt jobba runt säkerhetsåtgärderna för att få ut info om koder och brickor men uppgett att koddata till låset inte går att komma åt.
Citera
2020-02-27, 14:18
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
NA Live: Här om bilincidenten.
Läs nerifrån och upp.

Och det verkar som att det som registrerades som "prassel" i transkriptionen av inspelningen, är ett "väldigt oväsen" enligt reporter Stefan Hazianastasiou

"Det är svårt att avgöra vad som händer under tiden oväsendet pågår. Det låter som om någon rör sig hastigt och att bildörrar slås igen.
"Nu håller du hårt i mig. Det är inte alls skönt", säger Lena.
Efter ytterligare en stund avslutas inspelningen.

Som från ingenstans hörs ett väldigt oväsen på inspelningen.

Lena Wesström och 45-åringen bråkar inne i en bil. Lena vill att 45-åringen ska följa med henne in och fika, medan 45-åringen vill att hon ska gå ut ur bilen.

Nu spelar åklagaren upp ljudinspelningen från händelsen.

Lena begärde senare att utredningen skulle återupptas. Hon ville att ljudinspelningen skulle tas upp, men den hamnade trots det aldrig i utredningen. Polisen valde att inte öppna förundersökningen igen.

När åklagaren visar bilder från misshandeln tittar 45-åringen intresserat och böjer sig mot sin advokat och säger några ord.

Polisutredningen lades senare ned i brist på bevis. Den misstänkte 45-åringen förnekade misshandeln och ord stod mot ord.

Åklagaren visar nu upp bilder på Lenas ansikte och händer. Det ska synas vissa skador som uppstått efter den påstådda misshandeln.

Lena har spelat in ljud från delar av händelsen.

Åklagaren läser nu upp polisanmälan.

Det handlar om den här händelsen som vi rapporterat om tidigare:

Hemliga bilden som visar Lena Wesströms trasiga örhänge: "Blivit böjt på grund av det våld hon utsattes för"

Lena Wesström har tidigare polisanmält den 44-årige man som misstänks för att ha mördat henne. Nu...

Nu har samtalet spelats upp helt och åklagaren går vidare till att ta upp en händelse i januari 2017. Det handlar om en anmälan om misshandel.

Telefonsamtalet som spelas upp har nu pågått i nästan en timme.

Lena pratar också mycket om att hon skäms, för att hon hamnat i den här situationen och att hon borde kunna ta sig ur den. Henne väninna lyssnar och försöker stötta.
"

https://www.na.se/artikel/just-nu-du-far-exakt-vad-du-fortjanar-folj-rapporteringen-fran-rattegangen-om-hjarstamordet

Den väninna som snoris, gl mfl påstår aldrig har funnits, så märkligt?
Citera
2020-02-27, 14:26
Medlem
allegragellers avatar
Påståendet om att LW blödde såpass mycket under/efter samlag att hon var tvungen att gå omkring med toapapper mellan benen en stund är helt befängd.

Av gynekolog har jag fått veta att när/om man blöder vid samlag skall man genast kontakta läkare då det
kan tyda på att man har cancer.

Inte någonstans har LW uttryckt oro till sina väninnor för att hon blöder vid samlag. Det är, som jag ser det,
uteslutet att hon har gjort det.

Särskilt med tanke på de tester man har gjort på hennes nio använda trosor där man funnit sperma i dessa nio trosor men en inte en droppe blod.

Skitsnack m a o , ett påhitt för att förklara förekomsten av blod i SDs hem.
Citera
2020-02-27, 14:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
”Om det behövs...”
Det är mycket talande för hur jag uppfattar SD.
Totalt utan empati. Rationell - dock utan att vara perfekt på något sätt. Jag tror att hans självbild är det han kommer att stupa på.
Ha ÄR inte smartare än alla andra.

Nä, jag har börjat tvivla strkt på att han är så smart som han tror. Han är bara befriad från känslor, vilket gör att han kan lugnt kalkylera när andra är oroliga, ledsna eller rädda. Den enda känsla han uppvisar verkar hat och ilska.

Den här kommentaren är ju jättekonstig:

"Jag skrattar inombords när du bävar inför julen."

Vem tänker på ett sådant sätt ens?
Skrattar inombords när någon har det jobbigt.

Om man är arg på någon, som bävar för julen; är det en tanke som kommer upp för vanliga människor?

Hans tänk är helt konstigt och främmande för mig.
Citera
2020-02-27, 14:28
Medlem
notknapparens avatar
NA Live:

"Åklagaren visar en chatt mellan 45-åringen och Lena. 45-åringen berättar att han inte vill ha kontakt, men de fortsätter ändå skriva till varandra.

Lena bekräftar för 45-åringens fru att de har ett förhållande.

Justice: Det verkar gå igenom det i kronologisk ordning. Tidigare har de tagit upp händelser från 2016, nu har de kommit fram till mars 2017.

Nu är vi i mars 2017.

Det är 45-åringens fru som avslöjar dem genom att ringa till ett hotell de tagit in på.

Nu handlar det om när otroheten avslöjades.

Den misstänkte tar återigen upp en penna och antecknar i sitt block han har framför sig.

Nu får vi ta del av en chatt-konversation mellan Lena och 45-åringen.
"

Citera
2020-02-27, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Påståendet om att LW blödde såpass mycket under/efter samlag att hon var tvungen att gå omkring med toapapper mellan benen en stund är helt befängd.

Av gynekolog har jag fått veta att när/om man blöder vid samlag skall man genast kontakta läkare då det
kan tyda på att man har cancer.

Inte någonstans har LW uttryckt oro till sina väninnor för att hon blöder vid samlag. Det är, som jag ser det,
uteslutet att hon har gjort det.

Särskilt med tanke på de tester man har gjort på hennes nio använda trosor där man funnit sperma i dessa nio trosor men en inte en droppe blod.

Skitsnack m a o , ett påhitt för att förklara förekomsten av blod i SDs hem.

Saxat från netdoktor:

"I de allra flesta fall har småblödningar efter samlag en godartad förklaring. Hos kvinnor i menstruerande ålder kan en sådan blödning vara orsakad av en spricka i slemhinnan i slidan eller i livmoderhalsen. Små inflammatoriska förändringar på livmodertappen eller i livmoderhalsen börjar lätt att blöda. Det kan också röra sig om hormonella variationer som gör att livmoderslemhinnan lättare börjar att blöda än annars. "

Notera "börjar lätt att blöda". Det är inte ovanligt att moderna människor slänger ett öga på typ dylika läkarsidor och sedan väljer att inte gå till vc. Inget konstigt i sig. Jag tror fortfarande att f.d. makarna D ljuger så det står härliga till, men det ska ju också bevisas att dom gör det.

https://www.netdoktor.se/kvinnlig-halsa/gyn-halsa/sjukdomar/blodning-efter-samlag/
Citera
2020-02-27, 14:36
Medlem
Tack för du rapporterar!!

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
NA Live:
Läs nerifrån och upp
(ber om ursäkt om jag dubbelrapporterar)

Och nu ler han igen, på helt fel ställe, min fetning.

"Lena försöker förklara varför hon går tillbaka till honom hela tiden trots att det inte är bra. Hennes väninna tröstar att allt inte är svart eller vitt, och att inget är enkelt.

Domaren Björn Lindén sitter med armarna i kors, han har en allvarlig min och ser ut att noga väga varje ord som spelas upp i samtalet.

Det är ett väldigt långt och känslomässigt samtal.

Lena bryter ihop och gråter under samtalet. Hon har fått rådet att söka sig till Centrum mot våld.

Den misstänkte sitter just nu och antecknar i sitt block han har framför sig. Han lägger ifrån sig pennan, tittar upp och ler.

"Han har uttryckligen sagt att han inte drar sig för att döda mig om det behövs", säger Lena till väninnan.

Den misstänkte sitter nästan blixtstilla på sin plats mellan försvarsadvokaterna. Han visar inga som helst reaktioner på samtalet.

Samtalet som spelas upp nu är inspelat under slutet mot 2016.

”Det är nu jag ser hur grisigt det är” säger Lena till sin väninna.

Det är betydligt färre åhörare här nu efter lunchpausen. Men de som är kvar lyssnar uppmärksammat på samtalen.

Det är knäpptyst här i rättssalen när samtalen spelas upp.

Jag har läst även dessa samtal i skrift tidigare i förundersökningen. Det är oerhört mycket starkare att lyssna på samtalet på det här viset och höra Lenas röst.

Lena berättar också att hon, 45-åringen och hans fru ingår i ett gemensamt geocacing-projekt och att hon ser det som ”helt sjukt”.

Lena berättar också om att hon blivit förändrad, och har börjat ljuga för vänner.

"Han har helt brutit ner mig", säger Lena gråtandes i samtalet.

"Han är en jättefin person och sen så har han otroligt mycket spänningar och låsningar i sig. När dom slår in, då blir han ett odjur", säger Lena Wesström till väninnan.

Nu får vi lyssna till ett samtal mellan Lena och en väninna om hot från 45-åringen. Lena gråter när hon berättar.

Just nu spelas ett samtal upp mellan Lena Wesström och en väninna.

Justice: Jag upplevde Lena som lugn i samtalet, samtidigt som 45-åringen var väldigt upprörd. Men det var ett gräl som spelades upp, där båda var osams.

"Du är en sjuk jävla människa. Jag hatar dig", avslutar han samtalet innan han slänger på luren.

"Du är en sjuk människa. Jag önskar dig just nu stor olycka. Jag skrattar inombords när du bävar inför julen. Du får exakt vad du förtjänar", nästan skriker 45-åringen i samtalet.

Den 45-årige mannen gungar lätt i stolen han sitter på när samtalet spelas upp. Han ser fortsatt allvarlig ut. Han tittar framåt mot skärmen där samtalet visas i skrift.

Men om man bortser från geocachingen så handlar det mer om deras relation.

Det är upprörda känslor om vem som har ”loggat” vad.

Lena Wesström ska ha spelat in och sparat ett antal samtal mellan dem, eftersom hon var rädd för att något skulle hända henne.

Det här handlar om ett bråk om geocaching.

45-åringen är väldigt upprörd i samtalet som spelas upp.

Ett inspelat samtal mellan Lena Wesström och 45-åringen ska nu spelas upp i rättssalen.

Åklagaren Therese Johansson uppger att de kommer fortsätta belysa relationen mellan Lena Wesström och den misstänkte 45-åringen
"

Citera
2020-02-27, 14:36
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Enig, SD tror garanterat att han är smartare än rättsväsendet m.m. Men en anmälan, där garanterat LW hade brutit flera gånger om, hade gett fängelse. Jag tror det efter något sådant hade lugnat sig, eller rättare sagt, det hade blivit det då LW illa tvunget hade fått sluta för att inte hamna på rättspsyk. Men jag köper din teori om att SD ser det som enda utvägen att slå ihjäl LW för att få frid och kunna få HD tillbaka. Men då är frågan, tror du HD ställt som krav att LW skulle bort, om HD ens ska tänka att börja om med SD?

Jag tror inte HD behövde ställa det kravet. SD var smart nog att själv inse att Lena måste bort om han ska ha chans hos hustrun igen.
Men jag utesluter ändå inte att HD kan ha haft ett finger med i mordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in